Šiuo metu švietimo bendruomenė susiduria su daugybe iššūkių. Ugdymo turinio kaita, kitokie reikalavimai pamokai, STEAM ir įtraukusis ugdymas skatina ieškoti būdų, kaip visą ugdymo procesą padaryti mokiniams patrauklesnį, motyvuojantį, kūrybišką, skatinantį kritiškai mąstyti, ugdyti kompetencijas. Siekiant įgyvendinti šiuolaikiniam ugdymui keliamus uždavinius, neužtenka mokyklos ir klasės – vis dažniau mokiniai ir mokytojai pamokų veiklas vykdo kitose aplinkose, atlieka interaktyvias užduotis.
Jau antrus metus Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinėje mokykloje balandžio 18 – 19 dienomis organizuota akcija „Žalias takas“. Šiemetinės akcijos tikslas – ugdyti mokinių ekologines nuostatas, skatinti sąmoningumą. Visų metodikos grupių nariai rengė mokinių kūrybiškumą, bendradarbiavimą, IT išmanymą skatinančias užduotis. Mokyklos administracija pasirūpino, kad akcijoje dalyvautų įvairios miesto įstaigos ir įmonės – Vilkaviškio rajono savivaldybė, Viešoji biblioteka, Turizmo ir verslo informacijos centras, Sporto ir pramogų centras, Vaikų ir jaunimo centras, Vilkaviškio knygynas, Antano Švarcos vaistinė, autobusų stotis, parduotuvė „Premo“, UAB „Autokryptis“. Jose mokiniai, eidami pagal į mobiliuosius telefonus atsiųstas koordinates, turėjo surasti užduočių lagaminėlius. Suradus lagaminėlį laukė dar vienas netikėtumas – reikėjo atrakinti spynelę. Rakto vietą akcijos dalyviai sužinojo nuskaitę QR kodą ir išsprendę kryžiažodį.
Atrakinę savo klasei skirtus lagaminėlius mokiniai rado akcijos užduotis. Jas atliekant labai pravertė komandinio darbo įgūdžiai. Vieni anglų, vokiečių ir rusų kalbomis kūrė reklaminį vaizdo klipą „Tvarus miestas – laimingi gyventojai“. Kita grupelė aplink ieškojo cheminių ir fizikinių reiškinių, juos fotografavo ir kūrė nuotraukų koliažą. Besirūpinantieji sveika mityba skubėjo į artimiausią prekybos centrą.
Čia turėjo surasti tris sveikos mitybos produktus, juos nufotografuoti ir sukurti dar vieną nuotraukų koliažą. Sportininkų grupelėms teko pasivaikščioti mokyklos stadione ir žingsniais išmatuoti atstumą tarp nurodytų stadiono taškų. Matematikai sprendė praktinius uždavinius, geriausiai mokantys gimtąją kalbą naudodamiesi įvairiais šaltiniais aiškino senovinių lietuviškų žodžių reikšmes, aiškinosi, ką reiškia įvairių raidžių trumpiniai. Kiekvienos klasės geriausi etninės kultūros žinovai turėjo atpažinti senovinius daiktus, kuriuos maloniai sutiko paskolinti Vilkaviškio krašto muziejus. Mokiniams teko apsilankyti Vilkaviškio katedroje ir suskaičiuoti, kiek kunigų palaidota šventoriuje, išsiaiškinti, kokių šventųjų garbei pavadinti altoriai.
Kadangi šiemet akcija orientuota į gamtosaugą ir sąmoningo vartojimo skatinimą, keletas užduočių reikalavo ypatingo ryšio su gamta pajautimo. Nuskaitę QR kodus mokiniai turėjo išsiaiškinti dailininkus ir jų atstovautas meno kryptis, taip pat sukurti kompoziciją iš ekologiškų medžiagų neniokojant gamtos. Turintys jautriausią klausą įrašinėjo gamtos garsus. Mokiniai pagal pateiktus medienos pavyzdžius turėjo apibūdinti medžių fizinius duomenis, medienos kietumą ir panaudojimo galimybes. Akcijos dalyviams teko varžytis ir su… dirbtiniu intelektu. Pagal duotą žodį, įvardijantį gamtos elementą, ChatGPT ir mokiniai kūrė ketureilius. Smagu, kad kūrybiškesniais teko pripažinti mokinių darbus.
Akcijos veiklos vyko įvairiose Vilkaviškio miesto vietose, tad nenuostabu, kad sulaukta ne vieno praeivio klausimų, kas čia vyksta. Išgirdę mokinių atsakymus, kad taip jie mokosi, matydami degančias vaikų akis, vyresnio amžiaus žmonės sakė, jog ir vėl norėtų mokytis tokioje mokykloje. Tai buvo geriausias akcijos veiklų įvertinimas. Vadinasi, „Žalias takas“ tikrai veda į patrauklesnį ugdymą.