Jūsų turbokompresorius yra svarbi variklio dalis, padedanti greičiau įsibėgėti ir pasiekti didžiausią greitį svarbiose situacijose. Tai suteikia jums tą trauką, kai norite greitai ir saugiai lenkti greitkelyje. Kai kuriuose automobiliuose netgi galite išgirsti veržimąsi, kai įsijungia turbo variklis, priversdamas orą patekti į variklį. Tačiau jei jūsų turbina nustos tinkamai veikti, jūsų variklis gali tapti neefektyvus ir gali nukentėti dėl prasto veikimo. Kokie požymiai rodo, kad jūsų turbokompresorius sugenda?
Kaip veikia turbokompresorius?
Turbina į variklį įstumia daugiau oro, efektyviai suaktyvindama degimą ir padidindama aukščiausią našumo lygį. Tai daroma naudojant variklio išmetamąsias dujas oro siurbliui sukti, o tai reiškia, kad turbo variklis iš variklio gauna papildomos galios, naudodamas kinetinę energiją, gaunamą išstumiant išmetamąsias dujas. Tada šis oro siurblys stumia papildomą orą į jūsų variklį, padidindamas arklio galias.
Dėl ko sugenda turbina?
Kai kurios dažniausiai pasitaikančios turbokompresoriaus gedimo priežastys yra šios: Trūksta alyvos ir tepimo – kad turbina tinkamai veiktų, reikia geros švarios alyvos srauto. Jis gali nukentėti nuo susikaupusių anglies nuosėdų ir teršalų, dėl kurių sumažėja jo efektyvumas, o laikui bėgant jis gali net visiškai suirti. Pašaliniai objektai – yra tikimybė, kad didesni šiukšlių daiktai, tokie kaip akmenys ar net sulūžusios kitų automobilių dalys, gali patekti į turbiną per įleidimo angą. Kaip ir galima tikėtis, šios dalelės gali smarkiai pažeisti turbinos ratus ir ašmenis. Patikrinkite, ar jūsų oro filtras reguliariai prižiūrimas. Greičio viršijimas – nuolat spaudžiant aukščiausius variklio našumo lygius, dujos ištekės pro tarpiklius ir vamzdžius. Laikui bėgant šis slėgis gali sukelti nuotėkius ir įtrūkimus, todėl turbokompresorius gali dirbti sunkiau ir nuovargis. Tai gali sugadinti ir susidėvėti turbiną. Automobilio amžius ir susidėvėjimas – kaip ir galima tikėtis, turbo variklis netarnaus amžinai. Jūs žiūrite į šios dalies gyvavimo ciklą, kuris tinka maždaug 100–150 tūkst. kilometrų, priklausomai nuo to, kaip vairuojate automobilį. Galų gale jį reikės pakeisti.
Kitos problemos – kadangi turbokompresorius nuolat patiria spaudimą, yra daug dalykų, kurie gali turėti įtakos jo veikimui. Per didelė išmetamųjų dujų temperatūra (EGT) gali perkaitinti dalį, o patekusi drėgmė gali sukelti rūdžių ir gedimų atsiradimą. Be to, turbina gali nukentėti dėl problemų, kurias sukelia išmetimo sistema, degalų įsiurbimas ir išmetimo sklendės.