Vasara Lietuvoje – trumpa, bet kupina gyvybės. Ji prasideda nuo pirmųjų šiltesnių rytų, kai miestas ima alsuoti dulkėmis, žydinčiomis liepomis ir šurmulingu dviračių taku. Šiuo metu elektrinis paspirtukas tampa geriausiu draugu tiems, kurie nori judėti greitai, laisvai ir tyliai. Tačiau kas nutinka, kai viduryje maršruto baterijos indikatorius ima mirksėti raudonai? Štai tada ir paaiškėja, kas verta tavo pinigų, o kas – tik vasarinė iliuzija.
Vasaros nuotykiai be streso: kiek kilometrų gali nuvežti vienas įkrovimas?
Įsivaizduok paprastą situaciją – šeštadienis, planuoji trumpą apsipirkimą. Bet tada susirašai su draugu. Po to – dar kavos. Dar norisi pasukti prie upės. Ir kažkur tarp trečio posūkio ir paskutinės stotelės supranti, kad įkroviklis – namuose. Todėl realus nuvažiuojamas atstumas tampa ne teorija, o būtinybe.
Didelės talpos elektriniai paspirtukai tampa tais modeliais, kuriais pasitikima ne dėl skaičių reklamose, o dėl tų akimirkų, kai reikia grįžti, o dar nori aplankyti porą vietų pakeliui.
Ką renkasi tie, kurie važinėja kasdien?
Apklausus kelis paspirtukų savininkus paaiškėjo įdomus dalykas – daugelis jų pirmą kartą rinkosi pagal kainą. Tačiau antrą kartą – jau žiūrėjo, kiek kilometrų paspirtukas ištempia be krovimo. Realybė dažnai skiriasi nuo pažadų. Todėl čia – modeliai, kuriuos žmonės giria ne teorijoje, o po keliasdešimties važinėjimo dienų.
Ilgo atstumo favoritai
- Boyueda 5400W – žvėris, kuris veža iki 130 km. Ne kiekvieno kišeniui, bet jei nori važiuoti į Trakus ir grįžti be jokios stotelės – tai jis.
- Inmotion S1 – balansuoja tarp kainos, komforto ir atstumo. Iki 95 km – užtenka net toms dienoms, kai planai keičiasi penkis kartus.
- Kaabo Mantis 10 Pro – populiarus dėl tvirtumo ir apie 70 km atstumo. Miestui – idealus variantas.
Ar tikrai verta rinktis elektrinį paspirtuką?
Lyginant su dviračiu, paspirtukas taupo jėgas. Nereikia minti, nesvarbu, ar esi pavargęs po darbo, ar pakeliui atgal su pirkinių krepšiu. Jis tinka ne tik studentui, bet ir verslininkui, kuris nori pasiekti biurą greičiau nei stovint automobilių kamštyje.
Ir nors dviračiai išlieka klasika, elektrinis paspirtukas vasarai – tai patogumo sinonimas. Tai ir emocija, kai skrieji naktiniu miestu, ausyse groja muzika, o po kojomis tyliai sukasi asfaltas.
O ką tuo metu daro vaikai?
Kai tėvai skrieja elektriniu paspirtuku, mažieji nelieka nuošaly. Dviratukai vaikams tampa jų laisvės simboliu. Pasak mamos Aistės, jos penkiametis sūnus pradėjo važiuoti su balansiniu dviratuku, o dabar jau prašo „tokio kaip tėtis – su varikliu“. Nors elektriniai modeliai vaikams dar reikalauja atsakomybės, klasikiniai dviratukai leidžia vaikams augti drąsiems, savarankiškiems ir – svarbiausia – judėti.
Ką verta žinoti prieš perkant?
Pasitaiko atvejų, kai pirkėjas grįžta nepatenkintas – pasirinktas modelis netraukia į kalną, sunkiai sulankstomas ar baterija greitai išsenka. Todėl prieš perkant verta:
- pasidomėti realių naudotojų patirtimis, ne vien reklaminiais pažadais;
- įvertinti, ar maršrutai bus tik miesto ribose ar planuojami ir tolimesni;
- apskaičiuoti, ar modelio svoris atitinka tavo fizines galimybes – ypač jei reikės jį nešti laiptais.
Elektrinis paspirtukas vasarai – tai daugiau nei transportas. Tai judesio laisvė, tylus pabėgimas nuo spūsčių ir akimirka, kai nesvarbu, kiek kilometrų dar liko. O dviratukai vaikams tuo metu ugdo naują judėjimo kartą – kuri užaugs su noru judėti, ne stovėti.
Jei renkiesi, rinkis protingai – laikas vasarą per trumpas stovėti vietoje.