Šaunūs pavyzdžiai įkvepia. Dalijamės Marijampolės profesinio rengimo centro mokinės Amandos Dapkūnaitės sėkmės istorija apie tai, kaip pasirinkus patrauklią mokymosi formą galima derinti teorines žinias ir praktinį darbą. Interviu metu Amanda atskleidė, kodėl pasirinko virėjos profesijos mokymąsi Marijampolės profesiniame rengimo centre ir kokios patirties jai suteikė pameistrystė.
-Amanda, esate Marijampolės profesinio rengimo trečiojo kurso studentė. Esate įvertinta Marijampolės savivaldybės vardine stipendija. Bendruomenėje jus žinome kaip mokinę, kuri puikiai pritaiko centre įgytas žinias kasdieniniame gyvenime, darbe. Interviu norėčiau pradėti klausdama, kaip apskirtai nusprendėte mokytis MPRC? Kokios aplinkybės atvedė būtent į virėjo profesiją?
-Būdama dar gimnazistė supratau, kad man neužtenka tik pabaigti 12 klasių ir gauti atestatą. Norėjau įgyti specialybę ir daryti tai, kas man patinka. Žinojau, kad vienintelė vieta tikslui išpildyti buvo MPRC. Pradėjau domėtis apie specialybes. Gavau draugų rekomendacijas, kurie tuo metu mokėsi būtent čia, todėl tik atėjus registracijos laikui, užsirašiau į MPRC.
-Papasakokite plačiau, kokius mokomus dalykus, įgūdžius ar technikas, o gal aplinką ir gerą atmosferą labiausiai vertinate mokymosi MPRC procese? Kitaip tariant, kokie faktoriai labiausiai kuria naudą Jums asmeniškai?
-Labiausiai MPRC vertinu aplinką ir mokytojų darbą ir bendravimą su mokiniais. Dabar drąsiai galiu teigti, kad geresnių mokytojų, nei MPRC, dar nebuvau sutikusi. Šiltą atmosferą susikuriame kiekvienas sau. Labai smagu, kai visa mokyklos bendruomenė sutinka tave su šypsena veide. Mokymasis MPRC pateisina visus tavo lūkesčius ir norus.
-Pameistrystė – tai mokymosi forma, kurią išbandote. Ką manote apie galimybę padirbėti pameistre? Kokius privalumus įvardintumėte?
-Galimybę padirbėti pameistre gali suteikti ne kiekvienas. Ši mokymosi forma man yra visiškai nauja ir dar neatrasta. Ji turi vieną didelį privalumą. Mokinys gali ir dirbti ir mokytis savo specialybės. Dirbdamas pameistriu tu gali tobulinti savo žinias ne tik mokykloje, bet ir už jos ribų. Tavo įgūdžiai tobulėja ir įgauni visiškai naujos patirties.
-Žinome, jog šiuo metu esate suši meistrė. Pasidalinkite, kokios MPRC įgytos žinios jums praverčia dirbant šį darbą? Kaip manote, ar savo įgūdžių išbandymas pasitelkus pameistrystės mokymosi formą ir nulėmė faktą, kad šiandien dirbate mėgstamą darbą?
-Kadangi mokausi virėjo specialybės, save išbandyti norėjau ne tik tradicinėje mūsų virtuvėje. Pasirinkau japonų virtuvę. Pradėjusi dirbti prisiminiau dalykus, kurių mane mokė. Pirmas dalykas buvo tvarkos virtuvėje palaikymas ir saugus bei atsakingas darbas su virtuvės inventoriumi. Palaipsniui pritaikiau visas savo įgytas žinias ir siekiau kokybiškesnio savo įgūdžių rezultato. Gavusi galimybę mokytis pameistrystės mokymosi forma, visiškai atsidaviau darbui, toliau tobulinu save ir stengiuosi įgauti dar daugiau žinių.
-Ką galėtumėte pasakyti abejojantiems, tiems kurie tik svarsto mokytis MPRC ir/arba nedrąsiai žvelgia į pameistrystę? Patarkite, vadovaudamasi Jūsų turima patirtimi, ar verta išbandyti save pameistrio rolėje.
-Visiems, kurie abejoja, galėčiau patarti išbandyti save. Pameistrystė suteikia daug didesnes galimybes siekti to, ko labai nori. Dirbant pameistriu gali ne tik įgauti naujų įgūdžių ir žinių, bet ir gauta informacija pasidalinti su bendraklasiais ar netgi savo artimaisiais.