• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Pirmadienis, 2 birželio
Sūduvos Gidas
Justicija
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kokie požymiai rodo žieminių padangų nusidėvėjimą?

2024-09-07
Įdomu
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Padangų keitimas

Padangų keitimas / asociatyvi Freepik nuotr.

Naudojamos ar netinkamai laikomos, automobilių padangos sensta. Jų ilgaamžiškumui įtakos turi ir nešvarumai, temperatūra, atliktų taisymo darbų skaičius. Kaip atpažinti žieminių padangų pažeidimo ar susidėvėjimo požymius?

Žiemą vairuotojui gresia daugybė pavojų. Vienas didžiausių – slydimo rizika važiuojant, pajudant ar stabdant. Daugelis šiuolaikinių automobilių turi ABS – stabdžių antiblokavimo sistemą. Vis daugiau ir daugiau automobilių įrengiamos ESP sistemos, saugančios nuo slydimo dėl nepakankamo ir per stipraus vairavimo, arba ASR sistemos, saugančios nuo varančiųjų ratų praslydimo.

Automobilių remonto paslaugų paieškos platformos motointegrator.com atstovas Mindaugas Šerėjus teigia, kad net ir geriausių žieminių padangų komplektas eksploatacijos metu susidėvi. Susidėvėjimo greitį lemia vairavimo stilius (agresyvus vairavimas labai pagreitina padangų susidėvėjimą), techninė automobilio būklė ir padangų laikymo būdas. Taisymų skaičius padangų autoservisuose taip pat turi įtakos jų tarnavimo laikui.

Kiekvienas vairuotojas turėtų mokėti atskirti, ar žieminės padangos vis dar yra tinkamos montuoti ir naudoti kitą sezoną. Nuo padangų būklės priklauso jo ir kitų eismo dalyvių saugumas.

Kodėl žieminių padangų būklė – tokia svarbi saugumui?

Kiekvieną padangą sudaro dvi esminės dalys: karkasas ir protektorius. Svarbiausios protektoriaus funkcijos – užtikrinti ratų sukibimą, greitą variklio jėgos perdavimą ir pakankamai trumpą stabdymo kelią.

„Protektorius gaminamas iš dviejų tipų gumos – natūralios ir sintetinės, taip pat daugybės priedų, kurie yra kiekvieno padangų gamintojo paslaptis. Protektorius turi specialų raštą. Jame galima išskirti iškyšas, dar vadinamas blokeliais, briaunas, einančias per visą padangos perimetrą, išilginius ir skersinius griovelius bei plyšines įpjovas – kiekviename protektoriaus blokelyje esančius miniatiūrinius plyšelius“, – sako M. Šerėjus.

Kiekvienas protektoriaus elementas atlieka tam tikrą funkciją. Pavyzdžiui, plyšinės įpjovos, nors ir labai mažos, yra atsakingos už sukibimą ir stabdymo kelią, o grioveliai – už vandens pašalinimą iš po ratų.

Pasak M. Šerėjaus, naujų padangų protektorius yra maždaug 9 mm gylio. Važinėjant protektorius pamažu nyksta. Kuo jis žemesnis, tuo ilgesnis automobilio stabdymo kelias, nes plyšinės įpjovos nebegali tinkamai atlikti savo funkcijos. Mažo gylio protektoriaus mažesnė ir griovelių talpa, dėl to sumažėja vandens ir tirpstančio sniego masės pašalinimas, o tai gresia slydimu. Ir ne tik šaltomis dienomis, bet ir po lietaus.

Padangos su įtrūkiais, šoniniais pažeidimais, taip pat daug kartų taisytos gali sprogti (plyšti) važiavimo metu. Tai beveik visada sukelia avariją. Panašius pavojus kelia ir senesnės nei 10 metų padangos.

Kaip atpažinti, kad žieminės padangos nebetinkamos naudoti?

Padangų gamintojai žiemines padangas rekomenduoja keisti tada, kai protektoriaus gylis yra mažesnis nei 4 mm. Protektoriaus gylį vairuotojas gali išmatuoti pats – tai nesudėtinga, o pigiausi matuokliai kainuoja vos kelis eurus.

„Žiemines padangas reikia keisti ir tada, jei padanga buvo taisyta daugiau nei tris kartus. Lengvųjų automobilių padangas galima taisyti iki trijų kartų. Jei prakiūra ketvirtą kartą, reikia pirkti naujas. Svarbus ir pažeidimų išsidėstymas. Antrą kartą prakiurusią padangą galima taisyti tik tada, kai visi pažeidimai yra gana toli vienas nuo kito“, – paaiškina M. Šerėjus.

Jei padangą padalysime į tris lygias dalis (apibrėžtas kampais, kurių spindulys 120°), kiekvienas pažeidimas turi būti atskiroje dalyje. Jei antras ar trečias pažeidimas atsirado netoli anksčiau taisytos vietos, padangą reikia keisti.

„Keisti reikia ir senesnes nei 10 metų padangas. Jos gali atrodyti dar gražiai ir turėti gilų protektorių, bet sena guma kelia padangos konstrukcijos pažeidimo riziką. Padangos amžius rašomas ant šono, keturženklio kodo forma. Pirmieji du skaitmenys – metų savaitė, o du paskutiniai – metai. Pavyzdžiui, kodas 3511 reiškia, kad padanga buvo pagaminta 2011 metų 35 savaitę“, – teigia M. Šerėjus.

Taip pat stebėkite ar padanga dėvisi tolygiai. Netolygiai nusidėvėjusios padangos protektorius yra susiaurėjęs (labiau nusidėvėjęs iš vienos pusės), dantytas (atrodo kaip pjūklas) arba labiau nusidėvėjęs padangos centre. Tai pastebėjus, reikia ne tik įsigyti naujas padangas, bet ir ieškoti tokio netolygaus nusidėvėjimo priežasties bei ją pašalinti. Tai gali būti, pavyzdžiui, netinkama pakabos geometrija.

Ar galima numatyti padangų nusidėvėjimą?

Padangų nusidėvėjimą galima numatyti. Naujos padangos įprastai tarnauja iki 5 metų. Jau minėjome, kad senesnės nei 10 metų, skaičiuojant nuo pagaminimo datos, padangos neturėtų būti montuojamos.

„Jei vairuotojas per metus įveikia daugmaž tiek pat kilometrų (pvz., 15 000–20 000 km), jis gali išmatuoti protektoriaus gylį po kiekvieno žiemos sezono. Tada galima apskaičiuoti, kiek vidutiniškai padangų protektoriaus gylis sumažėja kiekvieną sezoną (pvz., 1,0–1,2 mm). Taip bus aišku, kada protektorius pasieks ribinę vertę“, – pabrėžia M. Šerėjus.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Žymos: Mindaugas Šerėjus
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Nemokami „Spindulio“ kino seansai po atviru dangumi vėl sugrįžta į Marijampolę!
Opšrūtų kaime pašventintas kryžius Tremtiniams atminti
„Sūduva“ tvirtai nugalėjo „Riterius“
Marijampolėje gaisrą sukėlė užsidegusi skalbimo mašina

Kultūra

Nemokami „Spindulio“ kino seansai po atviru dangumi vėl sugrįžta į Marijampolę!
Opšrūtų kaime pašventintas kryžius Tremtiniams atminti
Marijampolietis dalyvauja parodoje Kauno fotografijos galerijoje
Marijampolėje finišavo rekordu paženklintas „Cukrinis festivalis”

Sportas

„Sūduva“ tvirtai nugalėjo „Riterius“
„Sūduva B“ pralaimėjo Garliavoje
LFF FPRO Taurės turnyre Kazlų Rūdos „Kazlų Rūda“ komandos kelionė baigėsi aštuntfinalyje
„Sūduva“ įveikė aštuntfinalio barjerą

Politika

Penktadienį surengtas gegužės mėnesio Vilkaviškio rajono savivaldybės tarybos posėdis
Šakių rajono savivaldybės delegacija viešėjo Molėtų rajone
Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Bendrųjų reikalų skyrius
Kalvarijos savivaldybėje surengtas tarpinstitucinis pasitarimas

Įdomu

Nematomos būsto remonto grėsmės: kaip išvengti nuostolių ir konfliktų su kaimynais?
Laukiniai gyvūnai mieste – kas atlygins padarytą žalą?
Caras skelbė Vilnių Lietuvos sostine
Kaip finansiškai pasiruošti šeimos pagausėjimui: ekspertės patarimai

Verslas

Marijampolėje išrinktas ir kiti Seimo nariai marijampoliečiai nerado laiko atvykti pasikalbėti su Sūduvos verslo bendruomene apie mokesčių reformą
„Mantinga“ plečiasi – atidarė filialą Lenkijoje
Didžiausia ILTE paskola: naujai presuotų padėklų blokelių gamyklai Marijampolės rajone – 77 mln. eurų
Kazlų Rūdoje – 8 mln. investicija į dronų dalių gamyklą

Mokslas ir studijos

M.K. Čiurlionio sapnas – tiltas tarp pasaulių
Vilkaviškio rajono savivaldybės abiturientams aidėjo paskutinis skambutis
Vilkaviškio meno mokykla išlydėjo 2025 metų absolventus
Kalvarijos meno ir sporto mokyklos dailės skyriaus mokinės sulaukė garbingų apdovanojimų

Turizmas

Aristokratas, per naktį pralošęs devynis dvarus
Pradėtas įgyvendinti projektas: Orijos ežero pakrančių pritaikymas lankymui
Ekskursijos dalyvius žavėjo Marijampolės miesto grožis ir negirdėtos istorijos
Pradėtas įgyvendinti projektas „Kačergų kalno pritaikymas lankymui“
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus