• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Šeštadienis, 20 rugsėjo
Sūduvos Gidas
Justicija
Reklama
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Koks yra idealus atstumas tarp įkrovimo stotelių patogioms kelionėms elektromobiliu?

2025-07-31
Aktualijos, Technologijos, Transportas
Laikas: 4 min skaitymo
A A
Ignitis ON elektromobilių įkrovimo parkas Palangoje

Ignitis ON elektromobilių įkrovimo parkas Palangoje | aut. nuotr.

Ar kelionės elektromobiliu vis dar reikalauja papildomo planavimo? Tikrai ne, jei keliaujama Lietuvoje. Elektromobilių įkrovos taškai mūsų šalyje vienas nuo kito nutolę nedideliu atstumu – pavyzdžiui, didžiausius įkrovimo tinklus valdančių operatorių stotelės jau dabar viena nuo kitos nutolusios iki 50 km. Ši infrastruktūra leidžia bet kuriam elektromobilio vairuotojui išvykti į kelią bet kuria kryptimi be specialaus pasirengimo.

Tai reiškia, kad net atokesni maršrutai, pavyzdžiui, Panevėžys–Biržai ar Mažeikiai–Skuodas, elektromobilių vairuotojams tapo tokie pat patikimi kaip ir pagrindinės šalies magistralės. Šie pokyčiai natūraliai skatina vietinį turizmą ir didina logistikos efektyvumą: vežėjai gali drąsiai planuoti maršrutus be atsarginių dyzelinių transporto priemonių, o poilsiautojai – rinktis keliones elektromobiliais tiek prie jūros, tiek prie Aukštaitijos ežerų.

50 km atstumas – patogus visiems

Lietuva jau ne vienerius metus stebina sparčia elektromobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra. Europos alternatyvių degalų stebėjimo centro (EAFO) duomenimis, 2025 m. antrąjį pusmetį šalyje veikė net 3 851 viešoji įkrovimo prieiga: 2 138 lėtojo (AC) įkrovimo ir 1 713 vidutinės bei didelės spartos (DC). Palyginimui, tuo pačiu laikotarpiu Latvijoje buvo 1 430 įkrovimo prieigų (762 – AC ir 668 – DC), o Estijoje – 1 577 (779 – AC ir 798 – DC). Akivaizdu, kad Lietuva gerokai lenkia Baltijos kaimynes.

„Ignitis“ Elektrinio mobilumo departamento vadovas Eimantas Balta džiaugiasi pasiektu įkrovimo infrastruktūros tankiu Lietuvoje – jau šiandien jo atstovaujamo tinklo stotelės Lietuvoje pasiekusios geresnius rezultatus nei nacionaliniai tikslai ir viena nuo kitos yra nutolusios ne daugiau kaip apie 40 km atstumu, o itin greitojo įkrovimo tinklas kuriamas taip, kad jame baterijas papildyti galėtų ir sunkusis transportas.

Vystant tinką didelis dėmesys buvo telkiamas patogiam ir greitam įkrovimui prie pagrindinių magistralinių kelių. Darbai itin sparčiai vyksta ir regionuose, kuriems anksčiau buvo skiriamas žemesnis prioritetas. Anot jo, viena iki šiol mažiau dėmesio sulaukusių vietovių buvo Telšiai. Pašnekovas turi gerų naujienų šio miesto ir jo apylinkių gyventojams – čia netrukus bus įrengta „Ignitis ON“ įkrovimo infrastruktūra, tad elektromobilių įsigijimą galima planuoti drąsiau.

Elektromobilių ekspertas Tadas Ratkevičius pabrėžia, kad Europoje 50 km atstumas tarp įkrovimo stotelių standartu tapo neatsitiktinai. Tokiose aikštelėse paprastai veikia ne tik įkrovimo stotelės, bet ir degalinės bei maitinimo įstaigos. Tai patogu tiek elektromobilių, tiek vidaus degimo variklius turinčių automobilių ar, pavyzdžiui, mažesnius degalų bakus turinčių motociklų vairuotojams.

„Elektromobilių vairuotojams toks atstumas tarp stotelių – ypač komfortiškas. Kiekvienas gali būti tikras, kad bet kuriuo metu turės galimybę patogiai sustoti ir įkrauti bateriją, o tuomet tęsti kelionę“, – sako pašnekovas ir priduria, kad panašus infrastruktūros išdėstymas akivaizdžiai matomas ir toliau į pietus nutolusiose šalyse, pavyzdžiui, Portugalijoje. Valstybėse, turinčiose gerai išplėtotą kelių infrastruktūrą, degalinės ir įkrovimo stotelės paprastai išsidėsčiusios maždaug 50 km atstumu.

Vis tik svarbus yra ne tik atstumas tarp įkrovimo vietų, bet ir jų dydis bei suteikiama galia – daug elektromobilių jau gali priimti 150 ir daugiau kW galios įkrovą, tad jų savininkams nesinori gaišti laiko 50 kW stotelėse. Tarp svarbiausių per pastaruosius dvejus metus atidarytų parkų Lietuvoje galima išskirti „Ignitis ON“ įkrovimo aikštelę Palangoje, kurioje yra net 20 įkrovimo prieigų. Kiekvienos iš 10 itin greito įkrovimo stotelių galia – po 200 kW.

Užtikrina, kad įkrovimo stotelės veiktų visada

T. Ratkevičiaus teigimu, elektromobilių vairuotojams ilgą laiką ypač skaudus buvo ne tik bendrai įkrovimo stotelių trūkumo, bet ir jų neveikimo klausimas. Ši problema neretai pasireikšdavo, kai keliuose dar veikė nemokami įkrovikliai. Anot jo, šiuo metu tokių stotelių beveik nebeliko, o mokamas paslaugas teikiantys operatoriai yra suinteresuoti, kad įranga veiktų be pertraukų – visą parą, septynias dienas per savaitę.

„Jau labai seniai susidūriau su situacija, kai atvykęs prie stotelės radau neveikiantį įkroviklį“, – tvirtina elektromobilių entuziastas.

E. Balta akcentuoja, kad įkrovimo įrangos priežiūros komandos darbų prioritetai nustatomi atsižvelgiant į stotelės užimtumą. Tai reiškia, jog populiaresnių įkrovimo stotelių problemos sprendžiamos sparčiausiai. Visgi, anot pašnekovo, mažiau apgyvendintose vietovėse ir tose teritorijose, kur elektromobilių srautas nėra didelis, „Ignitis ON“ taip pat užtikrina maksimalų įrangos patikimumą ir prieinamumą.

„Išsiskiriame tuo, kad visuose Lietuvos regionuose turime priežiūros komandas, kurios operatyviai reaguoja į iškilusius gedimus. Toks veiklos modelis ypač svarbus mažesniuose miestuose, kur gedimų tolerancija yra labai maža“, – pabrėžia bendrovės atstovas.

Metų pradžioje šalyje buvo kilusi įkrovimo stotelių kabelių vagysčių banga. Šie nusikaltimai stebino savo neracionalumu: vagys už kiekvieną pavogtą laidą uždirbdavo vos iki 50 eurų, o operatoriams padarydavo tūkstančius eurų siekiančią žalą. Ilgą laiką pagalbos prašę operatoriai visgi buvo priversti šią problemą spręsti savo jėgomis: ne tik investuoti į naujus, pažangesnius saugumo sprendimus, bet ir dėti visas pastangas, kad būtų sulaikyti šia kenkėjiška veikla užsiimantys asmenys. Viso to rezultatas – jau kovo pabaigoje vagystės iš stotelių baigėsi, ilgapirščiai sulaikyti.

Plėtrą lydi technologijų pažanga

T. Ratkevičius pastebi, kad įkrovimo paslaugomis naudotis tapo patogiau ne tik dėl didėjančio stotelių skaičiaus. Aukštesnės kokybės vartotojų patirtį užtikrina ir patys elektromobilių gamintojai. Integruoti ir realiuoju laiku informaciją atnaujinantys įkrovimo žemėlapiai bei itin sklandus atsiskaitymas įvairių operatorių tinkluose suteikia visiškai naujo lygio patogumą.

„Įkrovimo stotelių paieškai šiandien nereikia papildomų programėlių, o atsiskaityti už paslaugas galima viena elektromobilio gamintojo suteikta kortele. Navigacijos sistema pati parenka artimiausią laisvą kroviklį, o jei šis neveiktų, iškart nukreipia į kitą“, – komentuoja pašnekovas.

E. Balta taip pat sutinka, kad infrastruktūros plėtra žengia koja kojon su technologine pažanga. „Ignitis ON“ jau šiais metais savo tinkle planuoja įdiegti „Autocharge“ funkciją, leisiančią automatiškai identifikuoti daugumą elektromobilių ir pradėti krovimą be kortelių ar programėlių. Ateityje taip pat numatoma įdiegti analogišką, bet dar platesnio funkcionalumo „Plug & Charge“ sistemą.

Kalbėdami apie sritis, kuriose būtini pokyčiai plėtrai paspartinti, dauguma įkrovimo tinklų operatorių sutaria: darbai galėtų vykti dar sparčiau, tačiau tam dažnai trukdo įvairios biurokratinės kliūtys. Nors įvairių leidimų gavimas ir būtinos dokumentacijos rengimas jau vyksta kiek greičiau, tai vis dar išlieka rimtu iššūkiu, pristabdančiu naujų projektų įgyvendinimą.

Pranešimas spaudai

Žymos: ElektromobiliaiKelionės
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Sūduvos jaunimo simfoninis orkestras: ketveri metai pakeitę regiono kultūrą
Dėl sistemos atnaujinimų darbų – laikinai neprieinamos paslaugos gyventojams
Paežerių dvare vyko mokslinė konferencija
Visa Lietuva šoka – Marijampolė šoko kartu!

Kultūra

Sūduvos jaunimo simfoninis orkestras: ketveri metai pakeitę regiono kultūrą
Paežerių dvare vyko mokslinė konferencija
Visa Lietuva šoka – Marijampolė šoko kartu!
Savaitgalio renginiai Sūduvoje

Sportas

Sūduvos regiono krepšinio teisėjų akademija kviečia mokytis teisėjavimo
Taurės turnyras baigėsi pusfinalyje
Marijampolės atstovai – Lietuvos seniūnijų sporto žaidynių finale!
Kazlų Rūdos diskgolfo lygos penktajame etape triumfavo Jonas Gruzdys ir Martynas Klimavičius

Politika

Nauji įtarimai tyrimuose dėl galimai netinkamo savivaldos lėšų panaudojimo pareikšti merui ir dar vienam asmeniui
Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Piniginės paramos skyrius
Marijampolės tarybos narė Pituškienė visiškai išteisinta „čekiukų“ byloje
Vilkaviškio savivaldybės atstovai dalyvavo Marijampolės regiono plėtros plano darbo grupės posėdyje

Įdomu

Kodėl vairavimui pataria rinktis specialius akinių lęšius: saugumas svarbiausia
Į parduotuves gali įeiti tik šie gyvūnai: kaip elgtis juos sutikus?
Tylus darbdavių kartelis: kodėl jūs negaunate geresnio darbo pasiūlymo
Vaistininkė perspėja: pasenusios higienos ir kosmetikos priemonės gali sukelti sveikatos problemų

Verslas

Vilkaviškio savivaldybės atstovai dalyvavo Marijampolės regiono plėtros plano darbo grupės posėdyje
Privalomas reikalavimas įmonėms: daugiau moterų vadovų pozicijose
Lietuvos įmonės kviečiamos dalyvauti žaliųjų technologijų verslo misijose užsienyje
Skelbiama registracija į mugę „Sūduvos kraitė 2025“

Mokslas ir studijos

Erasmus+ studentai MRU Sūduvos akademijoje: mažas miestas – dideli atradimai
„Švietimo plunksnos 2025“: kviečiama rinkti laureatus
Marijampolės Rygiškių Jono gimnazija paskirta 2025–2026 mokslo metų brandos egzaminų bazine mokykla
MO ir „TMV Foundation“ pristatė edukacinių užsiėmimų projektą Marijampolės mokiniams

Turizmas

Istoriniai Marijampolės miesto šešėliai atgimė ant restobaro „Kampas“ sienos
Kaimelio dvaras – atgimstantis istorijos liudininkas
EIMIN tęsia investicijas, skirtas į Lietuvą pritraukti užsienio turistų
Įrengta laisvalaikio zona prie Naujaprūdžio (Zyliškės) tvenkinio
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus