• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Antradienis, 23 rugsėjo
Sūduvos Gidas
Justicija
Reklama
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kur dėti alyvą: atsakė į amžiną vairuotojų klausimą tvarkant automobilį

2021-08-23
Aplinka
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Tepalai

Tepalai / Shutterstock nuotr.

Transporto priemonių parkas Lietuvoje auga, tačiau perdirbimui surenkamo naudoto automobilių tepalo kiekis mažėja. Pavojingų atliekų tvarkytojai sako, kad pandemija dar labiau išryškino alyvos atliekų tvarkymo problemas. Kiek Lietuvoje perdirbama alyvos atliekų ir kur dingsta likusios?

Gamintojai ir importuotojai į Lietuvą 2019 metais įvežė beveik 22 tūkst. tonų alyvos, 2018-aisiais – 21,6 tūkst. tonų. Dar tonos tepalų į rinką turėjo patekti nelegaliai ir kartu su įvežamais naudotais automobiliais.

„Aplinkos apsaugos agentūros duomenys rodo, kad alyvos kiekis nuo 2007-ųjų, kai gamintojai ir importuotojai į rinką patiekė 24,6 tūkst. tonų, kasmet mažėjo. Naudoto automobilių tepalo perdirbimo rodikliai taip pat nuosekliai smuko. Lietuvoje perdirbama mažiau nei ketvirtadalis naudoto tepalo ir natūraliai kyla klausimų, o kur gi ši pavojinga atlieka dingsta, jei nepatenka pas atliekų tvarkytojus?“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Asta Pakštaitė-Marcinkienė, rašoma pranešime spaudai.

Oficialių duomenų, kiek automobilių alyvos atliekų buvo surinkta pirmaisiais pandemijos metais, nėra, tačiau tendencijos rinkoje, anot atliekų tvarkytojų, toli gražu nedžiugina.

„Naudotos alyvos pridavimo atliekų tvarkytojams kiekiai per pandemiją krito, nes autoservisai buvo pristabdę veiklą, o iš namų dirbantys darbuotojai mažiau naudojosi automobiliais. Dabar priduodamo naudoto tepalo kiekis palaipsniui didėja, tačiau kai kurie autoservisai susiduria su kita problema. Nors paklausa autoserviso paslaugoms rinkoje yra didelė, transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto įmonėms trūksta darbuotojų – dėl to suteikiama mažiau paslaugų ir tai automatiškai atsiliepia surenkamam alyvos atliekų kiekiui visoje šalyje“, – teigia atliekų surinkimo ir perdirbimo bendrovės „Atliekų tvarkymo centras’“ vykdančioji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

K. Štelmokaitienė taip pat pažymi, kad alyvos sutvarkymo (perdirbimo) kiekiui įtakos turi ir tie patys, jau daug metų, egzistuojantys veiksniai.

„Ne paslaptis, kad rinkoje apstu transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto subjektų, kurie kaupia ir sandėliuoja alyvos atliekas, o vėliau dalį arba visas jas sudegina patalpų šildymui arba neteisėtai pašalina bei panaudoja. Naudoto tepalo pridavimas atliekų tvarkytojams kainuoja ir tai yra pagrindinė priežastis, kodėl Lietuvoje sutvarkoma tiek mažai šios pavojingos atliekos“, – kalba „Atliekų tvarkymo centro“ vykdančioji direktorė.

Dar viena problema, kai gyventojai, patys keičiantys automobilių tepalą, panaudotą alyvą priduoda atliekų tvarkytojams sumaišytą su kitomis atliekomis, pavyzdžiui, dažais. Tokiais atvejais tokia atlieka yra netinkama perdirbimui.

Naudota alyva, kaip ir senos padangos, salono apdailos medžiagos, plastikas, stiklas, guminiai kilimėliai ar sėdynės, priskiriama vertės rinkoje neturinčioms automobilių atliekoms ir už jų pridavimą atliekų tvarkytojams tenka mokėti. Dėl to neretai šios atliekos patenka į buitinių atliekų konteinerius, pamiškes ir kitas nuošalias vietas. Problemų dėl teigiamą vertę rinkoje turinčių atliekų (automobilių akumuliatorių, filtrų, amortizatorių, metalų) nekyla, nes jomis tinkamai pasirūpina net ir nelegalūs autoservisai ar kiti šia veikla užsiimantys asmenys.

Pavojingos atliekos

„Visos teigiamą ir neigiamą vertę turinčios automobilių atliekos turi patekti pas atliekų tvarkytojus, kad būtų tinkamai perdirbtos. Ragintume visus automobilių techninės apžiūros ir remonto paslaugas teikiančius asmenis atsakingai rūšiuoti ir pasirūpinti šiomis atliekomis. Visus, kurie dar nėra aplinkosauginio projekto „Mes rūšiuojam. Autoservise“ dalyviai, taip pat kviečiame prisijungti ir bendradarbiauti“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė.

Buitiniuose katiluose nelegaliai deginamas tepalas išmeta į atmosferą tokius sunkiuosius metalus, kaip kadmis, chromas, švinas, nikelis, arsenas, varis ar cinkas. Per dideli į žemę ir vandenis patekę šių metalų kiekiai žalingi tiek gyviesiems organizmams, tiek augalams. Į gruntą išpiltas litras alyvos gali užteršti milijoną litrų vandens.

Alyvos atliekų regeneravimas leidžia sutaupyti gamtos išteklius ir saugoti aplinką. Iš Lietuvos naudotas tepalas eksportuojamas perdirbimui į Lenkiją, Vokietiją, Suomiją.

Gyventojai dėl alyvos ir kitų automobilių atliekų pridavimo gali tiesiogiai kreiptis į bendrovę „Atliekų tvarkymo centras“ arba nuvežti tam tikrą atliekų kiekį į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles.

Delfi.lt inf.

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Marijampolėje kilus gaisrui išgelbėtas žmogus
„Kultūros kačių“ nominacijomis įvertinti kūrėjai
Kalvarijoje pėsčiųjų perėjoje partrenkta senjorė
Marijampolės savivaldybėje paminėti Rudens lygiadienis ir Baltų vienybės diena

Kultūra

„Kultūros kačių“ nominacijomis įvertinti kūrėjai
Marijampolės savivaldybėje paminėti Rudens lygiadienis ir Baltų vienybės diena
Sūdava atšventė šimtmetį
Petro Kriaučiūno bibliotekoje lankėsi keliautojas Aurimas Valujavičius

Sportas

Moto šalmo svoris: kodėl jis svarbus ilgesnėse kelionėse?
„Sūduva“ ketvirtą kartą įveikė „Bangą“
Sūduvos regiono krepšinio teisėjų akademija kviečia mokytis teisėjavimo
Taurės turnyras baigėsi pusfinalyje

Politika

Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo baigiamojoje projekto „Resilient Borders“ konferencijoje
Nauji įtarimai tyrimuose dėl galimai netinkamo savivaldos lėšų panaudojimo pareikšti merui ir dar vienam asmeniui
Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Piniginės paramos skyrius
Marijampolės tarybos narė Pituškienė visiškai išteisinta „čekiukų“ byloje

Įdomu

Kremavimo kainos Lietuvoje ir užsienyje: palyginimas
Namų picerija: kaip išsikepti tobulą picą su minkštu padu
Psichologė įspėja, kad vaikai praranda ryšį su gamta: kokią įtaką tai daro jų raidai ir sveikatai?
Jūreivių linksmybės geriausiuose prieškario Klaipėdos restoranuose

Verslas

Vilkaviškio savivaldybės atstovai dalyvavo Marijampolės regiono plėtros plano darbo grupės posėdyje
Privalomas reikalavimas įmonėms: daugiau moterų vadovų pozicijose
Lietuvos įmonės kviečiamos dalyvauti žaliųjų technologijų verslo misijose užsienyje
Skelbiama registracija į mugę „Sūduvos kraitė 2025“

Mokslas ir studijos

Erasmus+ studentai MRU Sūduvos akademijoje: mažas miestas – dideli atradimai
„Švietimo plunksnos 2025“: kviečiama rinkti laureatus
Marijampolės Rygiškių Jono gimnazija paskirta 2025–2026 mokslo metų brandos egzaminų bazine mokykla
MO ir „TMV Foundation“ pristatė edukacinių užsiėmimų projektą Marijampolės mokiniams

Turizmas

Istoriniai Marijampolės miesto šešėliai atgimė ant restobaro „Kampas“ sienos
Kaimelio dvaras – atgimstantis istorijos liudininkas
EIMIN tęsia investicijas, skirtas į Lietuvą pritraukti užsienio turistų
Įrengta laisvalaikio zona prie Naujaprūdžio (Zyliškės) tvenkinio
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus