• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Sekmadienis, 15 birželio
Sūduvos Gidas
Belodenta
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kur dėti alyvą: atsakė į amžiną vairuotojų klausimą tvarkant automobilį

2021-08-23
Aplinka
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Tepalai

Tepalai / Shutterstock nuotr.

Transporto priemonių parkas Lietuvoje auga, tačiau perdirbimui surenkamo naudoto automobilių tepalo kiekis mažėja. Pavojingų atliekų tvarkytojai sako, kad pandemija dar labiau išryškino alyvos atliekų tvarkymo problemas. Kiek Lietuvoje perdirbama alyvos atliekų ir kur dingsta likusios?

Gamintojai ir importuotojai į Lietuvą 2019 metais įvežė beveik 22 tūkst. tonų alyvos, 2018-aisiais – 21,6 tūkst. tonų. Dar tonos tepalų į rinką turėjo patekti nelegaliai ir kartu su įvežamais naudotais automobiliais.

„Aplinkos apsaugos agentūros duomenys rodo, kad alyvos kiekis nuo 2007-ųjų, kai gamintojai ir importuotojai į rinką patiekė 24,6 tūkst. tonų, kasmet mažėjo. Naudoto automobilių tepalo perdirbimo rodikliai taip pat nuosekliai smuko. Lietuvoje perdirbama mažiau nei ketvirtadalis naudoto tepalo ir natūraliai kyla klausimų, o kur gi ši pavojinga atlieka dingsta, jei nepatenka pas atliekų tvarkytojus?“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos (GIA) vadovė Asta Pakštaitė-Marcinkienė, rašoma pranešime spaudai.

Oficialių duomenų, kiek automobilių alyvos atliekų buvo surinkta pirmaisiais pandemijos metais, nėra, tačiau tendencijos rinkoje, anot atliekų tvarkytojų, toli gražu nedžiugina.

„Naudotos alyvos pridavimo atliekų tvarkytojams kiekiai per pandemiją krito, nes autoservisai buvo pristabdę veiklą, o iš namų dirbantys darbuotojai mažiau naudojosi automobiliais. Dabar priduodamo naudoto tepalo kiekis palaipsniui didėja, tačiau kai kurie autoservisai susiduria su kita problema. Nors paklausa autoserviso paslaugoms rinkoje yra didelė, transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto įmonėms trūksta darbuotojų – dėl to suteikiama mažiau paslaugų ir tai automatiškai atsiliepia surenkamam alyvos atliekų kiekiui visoje šalyje“, – teigia atliekų surinkimo ir perdirbimo bendrovės „Atliekų tvarkymo centras’“ vykdančioji direktorė Kristina Štelmokaitienė.

K. Štelmokaitienė taip pat pažymi, kad alyvos sutvarkymo (perdirbimo) kiekiui įtakos turi ir tie patys, jau daug metų, egzistuojantys veiksniai.

„Ne paslaptis, kad rinkoje apstu transporto priemonių techninio aptarnavimo ir remonto subjektų, kurie kaupia ir sandėliuoja alyvos atliekas, o vėliau dalį arba visas jas sudegina patalpų šildymui arba neteisėtai pašalina bei panaudoja. Naudoto tepalo pridavimas atliekų tvarkytojams kainuoja ir tai yra pagrindinė priežastis, kodėl Lietuvoje sutvarkoma tiek mažai šios pavojingos atliekos“, – kalba „Atliekų tvarkymo centro“ vykdančioji direktorė.

Dar viena problema, kai gyventojai, patys keičiantys automobilių tepalą, panaudotą alyvą priduoda atliekų tvarkytojams sumaišytą su kitomis atliekomis, pavyzdžiui, dažais. Tokiais atvejais tokia atlieka yra netinkama perdirbimui.

Naudota alyva, kaip ir senos padangos, salono apdailos medžiagos, plastikas, stiklas, guminiai kilimėliai ar sėdynės, priskiriama vertės rinkoje neturinčioms automobilių atliekoms ir už jų pridavimą atliekų tvarkytojams tenka mokėti. Dėl to neretai šios atliekos patenka į buitinių atliekų konteinerius, pamiškes ir kitas nuošalias vietas. Problemų dėl teigiamą vertę rinkoje turinčių atliekų (automobilių akumuliatorių, filtrų, amortizatorių, metalų) nekyla, nes jomis tinkamai pasirūpina net ir nelegalūs autoservisai ar kiti šia veikla užsiimantys asmenys.

Pavojingos atliekos

„Visos teigiamą ir neigiamą vertę turinčios automobilių atliekos turi patekti pas atliekų tvarkytojus, kad būtų tinkamai perdirbtos. Ragintume visus automobilių techninės apžiūros ir remonto paslaugas teikiančius asmenis atsakingai rūšiuoti ir pasirūpinti šiomis atliekomis. Visus, kurie dar nėra aplinkosauginio projekto „Mes rūšiuojam. Autoservise“ dalyviai, taip pat kviečiame prisijungti ir bendradarbiauti“, – sako Gamintojų ir importuotojų asociacijos vadovė.

Buitiniuose katiluose nelegaliai deginamas tepalas išmeta į atmosferą tokius sunkiuosius metalus, kaip kadmis, chromas, švinas, nikelis, arsenas, varis ar cinkas. Per dideli į žemę ir vandenis patekę šių metalų kiekiai žalingi tiek gyviesiems organizmams, tiek augalams. Į gruntą išpiltas litras alyvos gali užteršti milijoną litrų vandens.

Alyvos atliekų regeneravimas leidžia sutaupyti gamtos išteklius ir saugoti aplinką. Iš Lietuvos naudotas tepalas eksportuojamas perdirbimui į Lenkiją, Vokietiją, Suomiją.

Gyventojai dėl alyvos ir kitų automobilių atliekų pridavimo gali tiesiogiai kreiptis į bendrovę „Atliekų tvarkymo centras“ arba nuvežti tam tikrą atliekų kiekį į savivaldybių didelių gabaritų atliekų surinkimo aikšteles.

Delfi.lt inf.

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Kaip Vilkaviškyje šventino 1863 m. sukilėlių vėliavas arba iš medžio išskaptuotos patrankos
Marijampolės krašto ambasadorius, palaimintasis Jurgis Matulaitis raitas jodavo į mokyklą
Jungėnuose paminėta Gedulo ir vilties diena
Kai tekstai žengia iš knygų – baigėsi festivalis „Literatūros savaitė Marijampolėje“

Kultūra

Jungėnuose paminėta Gedulo ir vilties diena
Kai tekstai žengia iš knygų – baigėsi festivalis „Literatūros savaitė Marijampolėje“
Savaitgalio renginiai Sūduvoje
Gegužinė Puskelniuose – bendrystės, dainų ir padėkų vakaras

Sportas

Marijampolės sporto istorijos muziejuje padėkota sporto savaitės organizatoriams ir dalyviams
Pažarauskas ir toliau vilkės „Perlo-Grupinispirkimas.lt“ marškinėlius
Sportas suvienijo: įvyko Marijampolės seniūnijų sporto žaidynės
Vasaros sporto švenčių turnyrų „Kazlų Rūdos savivaldybės Taurei laimėti“ starte – „Blykstės“ tinklininkų ir „Niekam nereikalingi“ krepšininkų triumfas

Politika

Šakių savivaldybės vadovai tęsia susitikimus su gyventojais
Paskirstytos biudžeto lėšos vaikų vasaros poilsio programoms įgyvendinti
Paskirtas dalinis finansavimas vasaros poilsio ir socializacijos organizavimui
Atsisveikinta su ilgamečiu Virbalio seniūnijos darbininku

Įdomu

Pelėsis vonios kambaryje: įvardijo dažniausias klaidas bei veiksmingus sprendimus
Net ir lietingą vasarą mūsų odai ir plaukams iššūkių nestinga: kaip reikėtų keisti grožio rutiną?
Kaip kajeno pipirai, imbieras ir česnakai gali tapti natūralia pagalba medžiagų apykaitai?
Kaip atskirti tikrą medų nuo dirbtinio?

Verslas

Marijampolėje išrinktas ir kiti Seimo nariai marijampoliečiai nerado laiko atvykti pasikalbėti su Sūduvos verslo bendruomene apie mokesčių reformą
„Mantinga“ plečiasi – atidarė filialą Lenkijoje
Didžiausia ILTE paskola: naujai presuotų padėklų blokelių gamyklai Marijampolės rajone – 77 mln. eurų
Kazlų Rūdoje – 8 mln. investicija į dronų dalių gamyklą

Mokslas ir studijos

Sūduvos gimnazijoje – pažangi prevencinė priemonė prieš rūkymą
Kalvarijos savivaldybės ugdymo įstaigos įsitraukė į iniciatyvą „Kryptis – profesijų pasaulis 2025“
EIMIN ir toliau planuoja skirti stipendijas tiksliųjų mokslų studentams regionuose
Kazlų Rūdoje pirmąkart organizuotos savivaldybės ugdymo įstaigų moksleivių lengvosios atletikos pirmenybės

Turizmas

Baltų keliais: vyko dviejų dienų pažintis su paveldu
Aristokratas, per naktį pralošęs devynis dvarus
Pradėtas įgyvendinti projektas: Orijos ežero pakrančių pritaikymas lankymui
Ekskursijos dalyvius žavėjo Marijampolės miesto grožis ir negirdėtos istorijos
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus