Nuo Lenkijos sienos pietuose iki Latvijos sienos šiaurėje besidriekianti „Via Baltica“ šiandien yra viena svarbiausių mūsų tranzito arterijų. Šia automagistrale vežamas didžiausias srautas Šiaurės – Pietų krypties Lietuvos krovinių. Kelyje krovininio eismo dalis sudaro apie 30 %, todėl jame būtina gera infrastruktūra.
Deja, šiandien dėl esamos kelių infrastruktūros, eismo sąlygų bei važiavimo įpročių jame nėra užtikrinamas tranzitinės paskirties keliui privalomas aukštas eismo kokybės lygis. Automagistralėje dėl visų išvardytų veiksnių yra žemas eismo saugos lygis, jo rezultatas – skaudūs eismo įvykiai.
Daugiau kaip pusė visų eismo įvykių sudaro susidūrimai (57,6 %). Dažniausios jų priežastys: sukant į kairę nepraleidžiama pagrindiniu keliu važiavusi transporto priemonė, išvažiuojama į priešpriešinę eismo juostą lenkiant, staigus stabdymas.
Įvertinus dažniausias autoįvykių priežastis, toliau bus tęsiama šio kelio rekonstrukcija – „Via Baltica“ bus modernizuojama, atskiruose kelio ruožuose bus įrengtos dvi arba viena papildomos eismo juostos, įrengiamos eismo saugą ir aplinkosaugą gerinančios priemonės, jungiamieji keliai. Plėtojant ir modernizuojant „Via Baltica“ kelią Lietuvos teritorijoje iki 2021 metų numatyta intensyviausių kelio ruožų (A5, A8, A17, A10) rekonstrukcija.
Šiuo metu rekonstrukcijos darbai jau pradėti arba suplanuoti:
Dėl kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai kelio Kaunas–Marijampolė ruožo rekonstravimo:
- ruožo nuo 17,34 iki 23,4 km rekonstravimas užbaigtas 2016 m. pabaigoje.
- ruožo nuo 35,4 iki 45,15 km darbai jau vyksta. Numatyta darbų pabaiga – 2017 m. liepos 28 d.
- ruožo 45,15 iki 56,83 km rekonstravimo viešasis pirkimas jau paskelbtas. Darbų pabaiga planuojama 2018 m.
- ruožo nuo 23,4 iki 23,4-35,4 km rekonstravimo techninis projektas jau parengtas, viešasis pirkimas bus paskelbtas 2017 m. gegužės mėn. Planuojama darbų pabaiga – 2018 m.
Dėl kelio A17 Panevėžio aplinkkelis rekonstravimo:
- šių metų kovo 27 d. pasirašyta darbų sutartis dėl ruožo nuo 0,0 iki 10,53 km rekonstravimo. Darbų pabaiga – 2018 m. liepos 4 d.
- parengti viešojo pirkimo dokumentai kelio ruožo nuo 10,53 iki 22,06 km. Artimiausiu metu bus skelbiamas pirkimas. Darbų pabaiga – 2018 m.
Dėl kelio A10 Panevėžys–Pasvalys–Ryga ruožo rekonstravimo:
- šiuo metu vykdomi darbai šio kelio ruože nuo 65,19 iki 66,091 km. Darbų pabaiga – 2017 m. liepos mėn.
- šiuo metu vykdomi sankryžos įrengimo darbai šio kelio 9,507 km. Darbų pabaiga – 2017 m. liepos mėn.
- parengti techniniai sprendiniai kelio ruožo nuo 9,507 iki 65,19 km rekonstrukcijai 2+1 atlikti.
Dėl kelio A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai rekonstravimo:
- kelio Nr. A8 Panevėžys–Aristava–Sitkūnai ruožo nuo 8,32 iki 23,36 rekonstravimas užbaigtas 2016 m.;
- šiame ruože 7,508 km esančio Šilagalio viaduko kapitalinis remontas bus pradėtas 2017 m. (vokai su pasiūlymais atplėšti, vyksta vertinimas);
- ruožo nuo 32,78 iki 53,54 km rekonstravimo techninis projektas parengtas 2016 m. 2016-11-18 gautas statybą leidžiantis dokumentas;
- ruožo nuo 53,14 iki 87,6 km rekonstravimo į I kategoriją projektiniai pasiūlymai ir specialiojo plano parengimas numatytas 2017 m. (rengiami viešųjų pirkimų dokumentai, II ketvirtį bus vykdomos pirkimo procedūros).
Dėl kelio A5 Kaunas – Marijampolė-Suvalkai kelio Marijampolė – Lietuvos / Lenkijos siena ruožo rekonstravimo:
- artimiausiu metu bus skelbiamas viešasis pirkimas rekonstravimo specialiojo teritorijų planavimo dokumento ir žemės paėmimo visuomenės poreikiams projekto parengimo paslaugoms atlikti. Po to bus skelbiamas viešasis pirkimas techniniam projektui parengti. Rekonstravimo darbus planuojama pabaigti 2021 m.