Erika SIMNIŠKYTĖ
Marijampolės Marijonų gimnazija 2015 m. Lietuvos gimnazijų reitinge įvardinta kaip geriausia ir konkurencingiausia mūsų miesto mokykla, ugdymo kokybe nenusileidžianti daugeliui didmiesčių gimnazijų.
Ilgametes gyvavimo tradicijas turinčios ugdymo įstaigos direktorius Saulius Andriuška itin džiaugiasi tokiu puikiu gimnazijos įvertinimu ir tvirtai tiki, jog apie įdomių, gabių, pozityvių ir savo užsibrėžtų tikslų siekiančių Marijonų gimnazijos absolventų didelius darbus Lietuva dar tikrai išgirs ir juos įvertins.
2015-ųjų gimnazijų reitinge Marijonų gimnazija buvo išskirta kaip geriausia Marijampolės mokykla. Ar gimnazijai tai didelis pasiekimas?
Žinoma, kad taip. Iš to mes suprantame, kad leidžiame visiškai atsiskleisti gimnazistų talentams, tinkamai pasiruošti valstybiniams brandos egzaminams ir būsimoms studijoms aukštosiose mokyklose. Taip pat suprantame, kad statusas gimnazijų reitinge nėra nekintantis- vienais metais gali būti tarp lyderių, o kitais užimti žemesnes pozicijas. Tai priklauso nuo mokinių noro mokytis, siekio lavinti savo gebėjimus, tėvų laikysenos ir požiūrio. Esu tikras tik tuo, kad didžioji dauguma marijonų gimnazijos mokytojų yra kompetentingi, gebantys uždegti vaikus siekti geriausio rezultato.
Gimnazijoje dirba būrys puikių auklėtojų, kurios skiria dėmesį asmenybės, charakterio ugdymui. Jos skatina auklėtinius drąsiai išeiti iš komforto zonos, drąsiai rizikuoti priimant sprendimus, būti smalsiems ir vis ieškoti, atrasti, tyrinėti… Šios savybės ugdomos per įvairias veiklas ir tai taip pat daro įtaką gimnazistų pasiekimams.
Ar tai pirmas toks Marijonų gimnazijos įvertinimas?
Gimnazijos auklėtiniai miesto, respublikinėse olimpiadose ir konkursuose nuolat patenka tarp prizininkų. Parveža medalius ir iš tarptautinių olimpiadų. Todėl šis įvertinimas nebuvo staigmena. Manau, kad tai kryptingo, nuoseklaus mokymo ir mokymosi rezultatas. Trišalio bendradarbiavimo tarp mokinio, tėvų ir mokytojo vaisingas proveržis.
Jūsų vadovaujama ugdymo įstaiga užėmė 3-iąją vietą tarp šalies mokyklų, geriausiai paruošiančių fizikos egzaminui. Ar Marijonų gimnazijoje tikslieji mokslai – prioritetinė sritis?
Marijonų gimnazijoje prioritetinė sritis yra mokinys. Mes dirbame dėl vaikų. Tėvams kalbame, kad labai svarbu ugdyti vaikų darbštumą, nes rezultato be pastangų nepasieksime. Yra gimnazistų, kurie šią žinią išgirsta ir noriai dirba. Taip pat yra mokytojų, kurie aiškiai pateikia žinias, išmoko jas taikyti, analizuoti ir vertinti. Pagal poreikį papildomai skiriame konsultacines valandas, sudarome sąlygas lankyti būrelius. Teko skaityti, kad tiksliesiems mokslams gabūs apie 10 procentų visų mokinių, o apie 60 procentų gebėjimų priklauso nuo pastangų ir įdirbio. Vadinasi, yra ne tik gabių, bet ir dirbančių gimnazistų. Ir tai mus džiugina.
Fizikos mokytoja Rasa yra įdomi, improvizuojanti, mokslo naujienomis besidominti ir mokinių psichologiją išmananti mokytoja. Tai, manau, taip pat turėjo įtaką gimnazistams ir buvo pasiektas toks aukštas rezultatas.
Kaip manote, ko gimnazijai trūksta, kad galėtumėte siekti dar geresnių rezultatų?
Norėčiau atsakyti mokytojos Rimantos žodžiais: „Mokinys neturi bijoti eiti į mokyklą, o kūrybiškas darbas ir pozityvus požiūris į mokinį gali paskatinti nebijoti. Vaikas mokykloje turi pasijusti laimingas, o laimingi vaikai noriau ir geriau mokosi. Iš kiekvienos pamokos turi išeiti gudresni. Ir kuo mažiau liepiamosios nuosakos…“
Pritariu tam ir pastebiu, kad kai kuriose situacijose pritrūksta paprasto, nuoširdaus požiūrio į šalia esantį. Tai būtina keisti. Turime mokinius vertinti kaip asmenybes ir padėti atsiskleisti jų talentams.
Taip pat pritariu mokytojos Audronės nuomonei, kad vyresnių klasių mokiniai ir jų tėveliai turi patikėti, kad Marijonų gimnazijoje galima pasiekti maksimalių rezultatų ir neskubėti pereiti į kitą ugdymo įstaigą.
Kuo jūsų vadovaujama gimnazija išsiskiria iš kitų Marijampolės mokyklų?
Aukštais brandos egzaminų rezultatais ir kompetencijos nestokojančiais mokytojais. Gimnazijoje vaikų skaičius nėra didelis, todėl mokytojai daugiau dėmesio gali skirti mokymo proceso individualizavimui ir diferencijavimui. Valstybiniams brandos egzaminams paruošti reikia nedidelį gimnazistų skaičių, todėl mokytojas pastebi ir mato visus, užsimezga glaudesnis ryšys tarp mokytojo ir mokinio, galima efektyviau šalinti ugdymo(-si) procese iškilusius sunkumus.
Kitas išskirtinumas yra tas, kad esame katalikiška gimnazija, todėl mums ypač aktualus augančios asmenybės vertybinės orientacijos ugdymas, socialinis, pilietinis , dorinis asmens brandinimas. Kapelionas Mindaugas tris dienas per savaitę būna gimnazijoje ir bendrauja su mokiniais, aukoja koplyčioje šv. Mišias, organizuoja rekolekcijas. Manau, tai labai svarbu asmenybės brandai. Su meile išbertas grūdas anksčiau ar vėliau išleidžia daigą ir duoda gerų vaisių. Teko girdėti, kad Amerikoje kiekviena parapija turi savo katalikišką mokyklą ir jos yra labai populiarios.
Kokie pokyčiai Marijonų gimnazijoje numatomi 2016 metais?
2015 metais pasirašėme panaudos sutartį dėl sporto salės. Šių metų tikslas- ją suremontuoti ir suteikti gimnazistams sąlygas sportuoti saugioje, estetiškoje ir modernioje aplinkoje.
Taip pat formuosime pirmokų klasę ir kviesime tėvus rinktis mūsų gimnaziją.
Stiprinsime visas sritis, kuriose įžvelgiame augimo galimybę: bendravimo kultūra, motyvacija mokantis, bendradarbiavimas tarp šeimos ir gimnazijos…
Jūsų vadovaujama gimnazija – katalikiška. Kokiomis pagrindinėmis vertybėmis vadovaujasi pedagogai ugdydami jaunąją kartą?
Pedagogai stengiasi ugdyti kūrybingą, atsakingą ir išsilavinusį žmogų, demokratinės valstybės pilietį, siekiantį socialinio teisingumo ir skiriantį savo gabumus visuomenės ir Dievo tarnybai.
Jie perteikia vaikams krikščioniškąsias vertybes ir kviečia juos pačius kurti savo gyvenimą vadovaujantis šiomis vertybėmis: ištikimybe, orumu, užuojauta, tiesa, atlaidumu, gailestingumu, tolerancija, tarnyste, tikėjimu, artimo meile…
Bendraujate su mokiniais. Kodėl, anot jų, gera mokytis Marijonų gimnazijoje?
Nes puiki klasės auklėtoja, sutinka daug draugiškų bendraamžių, puikiai paaiškina nesuprantamą medžiagą, jauki aplinka, jaučiasi svarbus ir išklausytas, gerai čia jaučiasi, dažnai lankosi teatruose, muziejuose, koncertuose, mokykloje sutinka žmonių, kuriems ji nuoširdžiai rūpi…
Kokius didžiausius savo mokinių laimėjimus šalies ir tarptautiniuose konkursuose, olimpiadose galėtumėte išskirti?
Prizinės vietos Marijampolės savivaldybės informacinių technologijų, matematikos, fizikos, technologijų, geografijos, istorijos, biologijos, lietuvių kalbos ir literatūros olimpiadose;
respublikinėse chemijos ,informatikos, matematikos, gamtos mokslų olimpiadose;
tarptautinėse geografijos, gamtos mokslų olimpiadose.
Kokie žinomi, šaliai nusipelnę žmonės yra Marijonų gimnazijos absolventai?
Vaclovas Aliulis – kunigas, rašytojas, visuomenininkas, laisvės kovotojas.
Vytautas Tamulaitis – vaikų literatūros klasikas.
Antanas Ylius- Vilkas – vienas iš Tauro partizanų apygardos įkūrėjų. Dvasininkas ir kovotojas.