Balandis – supratimo apie autizmą mėnuo. Autizmas – raidos sutrikimas, būvis, bet ne liga, jis negydomas, o tik koreguojamas. Lietuvoje autizmo atvejų diagnozuojama vis daugiau. Minint pasaulinę autizmo supratimo dieną, Marijampolės „Žiburėlio“ mokykloje daugiafunkciame centre bendruomenės iniciatyva buvo suorganizuota respublikinė teorinė – praktinė konferencija. Balandžio 4 dieną miesto ir respublikos pedagogai, švietimo skyriaus atstovai, specialistai ir tėvai turėjo galimybę gilinti savo teorines ir praktines žinias apie autistiškų vaikų ugdymo ypatumus.
Konferencijos pradžią papuošė mažųjų ugdytinių koncertas. Sveikinimo žodį tarė Marijampolės švietimo, kultūros ir sporto departamento direktorius Vygantas Dilys, daugiafunkcio centro direktorius Egidijus Tulickas, logopedė ekspertė Vida Kcvaraciejienė.
Konferencijos pranešėjai Lietuvos sveikatos mokslų universiteto neurologė Indrė Bakanienė, ergoterapeutė Asta Eitmantytė, Kauno klinikų filialo Vaikų reabilitacijos logopedė Asta Kilienė dalinosi teorinėmis žiniomis ir praktinėmis patirtimis, kaip ugdyti vaikus, turinčius autizmo spektro sutrikimų, užtikrinant toleranciją kitoniškumui bei pagalbą šeimai. Kiekvienas autizmo sindromą turintis vaikas yra individualus, sutrikimas pasireiškia kiekvienam vaikui unikaliai, bet visiems jiems trukdo bendrauti, suprasti kitus žmones ir būti suprastiems. Autizmą nustato gydytojai psichiatrai, bendradarbiaudami su specialistų komanda, prieš tai stebėję ir tyrę vaiką. Statistika nepaguodžianti: 1 iš 86 vaikų turi autizmo sutrikimą.
Konferencijos metu rodoma filmuota medžiaga susirinkusiems dar giliau padėjo suprasti autistiško vaiko struktūruoto ugdymo svarbą ikimokykliniame amžiuje.
Ugdant autistišką vaiką mokykloje labai svarbu dirbti su jo klasės draugais, visa mokyklos bendruomene. Aplinkiniai turi žinoti, kad toks vaikas yra šiek tiek kitoks, padėti jam įvairiose situacijose. Tokiam mokiniui gyvybiškai svarbi aiški ir pastovi darbotvarkė, kuo mažiau kintanti, pritaikyta jo poreikiams aplinka. jie tiesiog turi išmokti elgesio kiekvienoje konkrečioje situacijoje. Situacijai staiga pasikeitus – jie sutrinka, pasimeta, jei negauna pagalbos, gali pasireikšti agresija.
Konferencijos pabaigoje, dalyviai apibendrino teorines žinias ir gautas patirtis, kaip tolerancijos ženklą kiekvienas išsinešė mėlyną širdelę su palinkėjimu pakantumo, atjautos, supratimo…
Kaip unikalus yra kiekvienas autistiškas vaikas, kaip individuali yra kiekvienos autisto šeimos situacija, taip nepakartojamas yra kiekvieno autistiško vaiko kelias į gyvenimą. Svarbu, kad juo būtų einama. Svarbu nestovėti vietoje, ieškoti ir bandyti. Kuo daugiau duosime, tuo daugiau gausime.
Marijampolės „Žiburėlio“ mokyklos daugiafunkcio centro direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rūta Marcinkevičienė.