Vasario 11 d. savivaldybės administracijos interneto svetainėje paskelbta savivaldybės kontrolierės Ingos Kaminskienės atlikto bendrovės „Kazlų Rūdos šilumos tinklai“ audito ataskaita, sudaranti net 50 puslapių. Pastaruoju metu iš skandalų neišbrendančioje įmonėje nustatyta aibė pažeidimų. Kontrolierės išvadoje teigiama, kad savivaldybės įmonėje neefektyviai ir neproduktyviai, neracionaliai naudotas bendrovės turtas bei kiti ištekliai, vykdant bei vystant ūkinę-komercinę veiklą.
Savivaldybės kontrolierės ataskaitos apibendrinančioje išvadoje teigiama, kad „Kazlų Rūdos šilumos tinklams“ (toliau-Bendrovei) nuo 2018 m. gegužės mėn. pradedant vykdyti šilumos gamybos ir tiekimo veiklą Kazlų Rūdos miesto gyventojams, šios veikos pradžiai Bendrovė neturėjo apyvartinių lėšų darbo užmokesčiui, mokesčiams, kitoms būtinoms išlaidoms. Savivaldybės tarybos 2018-03-28 sprendimu Nr. TS-45 buvo leista Bendrovei 2 metų 6 mėnesių laikotarpiui imti iki 150,0 tūkst. Eur paskolą apyvartinėms lėšoms, įkeičiant bendrovei priklausantį ilgalaikį turtą – pastatą negyvenamąsias-gamybines patalpas, adresu S.Daukanto g. 19L-2, Kazlų Rūdoje ir šilumos tiekimo liniją – Šilumos tiekimo tinklus, ilgis 1752 m, esančią Kazlų Rūdoje. Pagal Savivaldybės tarybos posėdžio metu Bendrovės direktoriaus pavaduotojo Manto Varaškos pateiktus skaičiavimus, šių lėšų turėjo pakakti pagrindinėms reikmėms , iki kol prasidės šildymo sezonas.
Bendrovė gautomis paskolos lėšomis pradėjo disponuoti 2018-05-07. Tačiau jau 2018-07-30 raštu Bendrovė kreipėsi į Savivaldybės administraciją informuodama, kad įmonės apyvartumui užtikrinti, iki prasidės šildymo sezonas, reikalingos papildomos lėšos. Bendrovė ragino leisti savivaldybės biudžetinėms įstaigoms pateikti avansines sąskaitas už 2018 m. IV ketvirtį ir nurodė, kad Bendrovės veiklai užtikrinti ,,optimaliausias tokių sąskaitų išrašymo ir lėšų gavimo terminas būtų 2018-08-25 – 2018-09-05 laikotarpis“. Nurodoma planuojamų išrašyti avansinių sąskaitų suma su PVM – 40,7 tūkst. Eur.
Ši situacija ir audito metu nustatyti dalykai rodo, kad Bendrovė netinkamai valdė savo poreikius, lėšas naudojo netaupiai ir neefektyviai, nes neatsižvelgiant į savo finansines galimybes, neparinko optimalios etatų struktūros, pirko brangią kompiuterinę techniką, nesant teisinio pagrindo sudarė automobilių panaudos sutartis su darbuotojais ir patyrė nemažas kuro sunaudojimo išlaidas, sudarė kitas nereikalingas, neefektyvias ir ekonomiškai nenaudingas sutartis, vykdydama viešuosius pirkimus neužtikrino, kad jie visais atvejais būtų ekonomiški ir efektyvūs, o prekės, paslaugos ir darbai būtų įsigyti racionaliai.
Pažymima, kad nors Bendrovė turėjo pradėti vykdyti šilumos gamybos ir tiekimo veiklą nuo 2018 m. gegužės mėn., buvo sudarytos sąlygos darbuotojus priimti į pareigas jau nuo 2018 m. kovo mėn., kad būtų tinkamai pasirengta naujai veiklai vykdyti, būtiniems viešiesiems pirkimams ir kitiems darbams atlikti.
Įvertinus nustatytus ir šioje ataskaitoje pateiktus atvejus, konstatuojama, kad Bendrovė nepasiekė jai keliamo tikslo – efektyviai ir produktyviai vykdant bei vystant ūkinę-komercinę veiklą, racionaliai naudoti Bendrovės turtą bei kitus išteklius, taip pat Viešųjų pirkimų įstatymo 17 str. 2 d. 1 p. perkančiajai organizacijai keliamo tikslo – siekti, kad prekėms, paslaugoms ir darbams įsigyti skirtos lėšos būtų naudojamos racionaliai.
Išvadoje teigiama, kad Bendrovės vadovas Darius Karsokas neužtikrino, kad būtų įgyvendinami Bendrovės tikslai ir tinkamai atliekamos Bendrovei nustatytos funkcijos, kad būtų laikomasi teisės aktų reikalavimų, Savivaldybės tarybos sprendimų, Visuotinio akcininko susirinkimo sprendimų, Bendrovės įstatų nuostatų.
Daugiau apie savivaldybės kontrolierės ataskaitoje minimus pažeidimus kviečiame skaityti artimiausiame „Kazlų Rūdos laikraščio“ numeryje.