Skaitmeniniame pasaulyje SEO (angl. – search engine optimization) reikšmė tampa nenuginčijama, tačiau verslams, tik pradedantiems svetainės optimizavimą Google paieškos sistemai, šis procesas gali pasirodyti pernelyg klaidus, o kartais ir neįveikiamas. SEO auditas – vienas pirmųjų žingsnių efektyvioje SEO strategijoje, ženkliai palengvinantis tolimesnius svetainės optimizavimo darbus. Kaip diagnostika automobiliui, taip SEO auditas interneto svetainei indikuoja tai, kas veikia sklandžiai, ir atskleidžia problemas, kurių sprendimui verta skirti kiek daugiau dėmesio.
Kodėl svarbu atlikti SEO auditą?
- SEO auditas padeda suprasti, kurie interneto svetainės puslapiai gali būti tobulinami dar aukštesnėms pozicijoms paieškos sistemose.
- Atlikdami SEO auditą, aptiksite ir technines tinklapio klaidas, užkertančias kelią ne tik tinkamam Google indeksavimui, bet ir teigiamos vartotojų patirties užtikrinimui.
- Susipažinus su konkurencine aplinka, įvertinsite verslo situaciją joje bei numatysite, kaip SEO įrankiais gerinti savo pozicijas.
SEO auditas ir jo komponentai
SEO audito rengimą demistifikuoti paprasčiausia tuomet, kai susipažįstame su pagrindiniais jo elementais – sudedamosiomis dalimis. Nors viena svarbiausių SEO audito dalių išlieka raktažodžiai – t. y., raktiniai žodžiai ar frazės, kuriuos vartotojai naudoja ieškodami verslo siūlomų prekių ar paslaugų, SEO audite svarbu įvertinti ir kitus faktorius: pavyzdžiui, technines klaidas, atgalinių nuorodų buvimą (ar jų trūkumą) bei kokybę, taip pat ir konkurencinę erdvę bei panašių prekių ženklų SEO strategijose naudojamus raktažodžius. Dar vienas kriterijus, kurio kokybė ženkliai lemia interneto svetainės pozicijas Google dešimtuke – tekstinis turinys, jo apimtis, ryšys su aktualiausiais raktažodžiais bei vertė skaitytojui.
Raktinių žodžių svarba
Raktažodžiai – tai kalba, paieškos sistemoms padedanti suprasti, ar Jūsų interneto svetainė bus vertinga konkrečių paslaugų ar informacijos ieškantiems vartotojams. Atlikdami SEO auditą atidžiai išnagrinėkite, kaip šiuo metu Jūsų svetainėje naudojami raktažodžiai – ar jie strategiškai išdėstyti antraštėse, meta įrašuose ir tekstuose? Jei svetainės turinys atlieps tai, ko ieško auditorija, ją nukreipti ir sudominti organiškai bus kur kas paprasčiau.
Atgalinių nuorodų valdymas
Atgalinės (arba kitaip – išorinės) nuorodos talpinamos išoriniuose šaltiniuose – t. y., kitose interneto svetainėse. Tai – išorinio SEO strategijos dalis, kurios dėka paieškos sistemos Jūsų interneto svetainę identifikuoja kaip autoritetingą, tad ir vertą aukščiausių Google pozicijų.
Įvertinkite šiuo metu sukurtų atgalinių nuorodų kokybę: ar jos talpinamos patikimuose šaltiniuose, turinčiuose gerą autoritetą, domeno reitingą? Aptikus toksiškų atgalinių nuorodų, jas pašalinkite, o tolimesnėje SEO strategijoje svetainės reputaciją stiprinkite publikuodami nuorodas kokybiškuose šaltiniuose.
Kokybiško turinio kūrimas
Tekstinis turinys – viena svarbiausių SEO draugiškos, bet tuo pačiu – ir vartotojų mylimos interneto svetainės dedamųjų. Įsitikinkite, ar Jūsų kuriamas turinys atitinka auditorijos poreikius, užklausas ir kylančias problemas? Ar aktualūs raktažodžiai naudojami pakankamai dažnai? Be to, svarbu ir reguliariai atnaujinti turinį, šį pritaikant naujausioms aktualijoms ar pokyčiams rinkoje.
Konkurentų analizė
Įvertinę savo svetainės SEO pozicijas ir turinio bei išorinių nuorodų kokybę, šių kriterijų nepamirškite ir analizuodami konkurencinę aplinką. Konkurentų analizė – itin svarbi SEO audito dalis, padedanti įvertinti, kuriose srityse Jūsų svetainei verta tobulėti, o kur jau pelnėte konkurencinį pranašumą. Šis žingsnis suteikia reikšmingų įžvalgų aktualios sferos kontekste ir subtiliai išduoda, kur ir kaip nukreipti svetainės SEO strategiją ateityje.
Apibendrinant galima teigti, kad SEO auditas – tai pirmasis žingsnis ar net pagrindas verslams, internete norintiems žengti tvirtai bei konkurencingai. Tik suprasdami ir besivadovaudami SEO audito rodikliais, galėsite sėkmingai įveikti svetainės kelią aukščiausių Google pozicijų link. Sėkmingo optimizavimo!