Vakar Marijampolės Meilės Lukšienės švietimo centre rinkosi Marijampolės savivaldybės ikimokyklinių ir bendrojo ugdymo švietimo įstaigų vadovai. Susirinkime svečiai ir administracijos specialistai pristatė vadovams aktualią informaciją.
ISM švietimo lyderystės studijų absolventės D. Muckuvienė ir Ž. Baltuškonienė pristatė savo magistro darbą „Įtraukiojo ugdymo ekosistemos kūrimo paskatos ir kliūtys Marijampolės savivaldybės ugdymo įstaigose“. Absolventės pateikė naudingų įžvalgų, koks turėtų būti įtraukiojo ugdymo ekosistemos modelis ir kokius konkrečius žingsnius reikia atlikti norint šį modelį praktikuoti. Svarbiausi viską jungiantys elementai: mokykla, šeima bei švietimo ir socialinė politika. Šiems trims veiksniams veikiant darniai vaiko naudai, yra koordinuotai ir tikslingai vykdomas įtraukusis ugdymas.
Švietimo, kultūros ir sporto skyriaus l. e. p. vedėjas Nerijus Mašalaitis pasakojo apie galimas persikvalifikavimo studijas Vytauto Didžiojo universitete ir pristatė Marijampolės savivaldybės gabių mokinių skatinimo tvarkos projektą. Kalbėdamas apie Tūkstantmečio mokyklų programą N. Mašalaitis pabrėžė, kad į šią programą planuojama įtraukti Marijampolės savivaldybės bendrojo lavinimo mokyklas, kurias lanko daugiau nei 300 vaikų.
„Matydami švietimo pagalbos specialistų trūkumą, savivaldybės vadovai inicijavo perkvalifikavimo studijų galimybes. Pasirašius bendradarbiavimo sutartį su Vytauto Didžiojo universitetu, jau nuo š. m. gegužės mėn. pakviesime į 1,5 metų studijas persikvalifikuoti ne mažiau kaip 4 specialiuosius pedagogus, 2 logopedus, o nuo rugsėjo mėn. į 1 metų trukmės studija – po 1 surdopedagogą ir 1 tiflopedagogą“, – sako susirinkime dalyvavusi savivaldybės mero patarėja Agnė Pavelčikienė.
Ji taip pat pridūrė, kad yra nuolat dirbama su įvairius pasiekimus įgyjančių žmonių skatinimu. „Jau kuris laikas skatiname sportininkus ir jų trenerius, o praėjusį mėnesį Taryba patvirtino tvarką dėl meno kūrėjų ir kolektyvų skatinimo. Šiuo metu darbo grupė yra parengusi sprendimo projektą, kurį siūlys tvirtinti Tarybai dėl gabių mokinių ir juos ruošusių mokytojų skatinimo. Tai įvairių olimpiadininkų, šimtukininkų, moksleivių, baigusių mokslo metus aukščiausiais įvertinimais, ir jų mokytojų skatinimo tvarka. Orientuojamės į švietimo kokybę ir aukščiausius jos įvertinimus“.
Susirinkimo metu Tarpinstitucinio bendradarbiavimo koordinatorė J. Žukelienė susirinkusiems pristatė Vaiko gerovės komisijų funkcijas ir darbo specifiką. Susirinkime dalyvavo ir Marijampolės „Rotary“ klubo atstovai K. Agentas ir V. Baranauskas. Jie įstaigų vadovus supažindino su galimybe mokinius švietimo įstaigose mokyti finansinio raštingumo pasitelkiant „JuniorAchievement“ programas. K. Agentas kvietė investuoti į jaunąją kartą, ugdyti jaunimo verslumą ir padėti jauniems žmonėms suprasti, kaip geriausiai ir naudingiausiai panaudoti turimas žinias.
Gerąja patirtimi priimant mokytis mokinius iš Ukrainos pasidalijo Marijampolės „Ryto“ pagrindinės mokyklos direktorius V. Klasavičius ir direktoriaus pavaduotoja ugdymui A. Šmulkštienė. Ši mokykla buvo pirmoji, kuri priėmė mokytis ukrainiečius. Šiuo metu vaikai iš Ukrainos yra mokomi ir kitose savivaldybėje veikiančiose ugdymo įstaigose. Patys mažiausi vaikučiai priimami ir į laisvas vietas lopšeliuose-darželiuose, kur produktyviai leidžia laiką ramioje ir saugioje aplinkoje.
Marijampolės savivaldybės administracijos inf.