Kodėl Jūs, Tėvynės Sąjungos-Lietuvos krikščionių demokratų partijos Marijampolės skyriaus pirmininkas, siekiate mero posto?
Marijampolei reikalingi pokyčiai, nes per 17 metų socialdemokratų valdymo miestas baigia išsivaikščioti, jame telikę 35 000 gyventojų. Juos veja ne tik ekonominės priežastys, bet ir neteisingumas, kurį lemia vietos valdžios sprendimai. Marijampolė vis labiau panašėja į vienpartinės sistemos „oazę“, nes čia laukiami ir pageidaujami tik vienos partijos nariai – socialdemokratai. Kitų partijų atstovams arba nepartiniams labai sudėtinga įsidarbinti savivaldybės administracijoje, viešajame sektoriuje. Kadangi beveik visų savivaldybės įstaigų vadovai yra socdemai, net į kai kurias mokyklas mokytojai priimami su sąlyga, kad įstos į šią partiją. Šia prasme mūsų savivaldybė labiau primena ne Lietuvos, bet Baltarusijos ar Kaliningrado srities administracinį vienetą.
Kokių darbų pirmiausia ketinate imtis, jei būsite išrinktas vadovauti savivaldybei?
Pagrindinį dėmesį skirsiu gatvių, kelių, šaligatvių tvarkymui miesto pakraščiuose ir kaimiškose seniūnijose. Čia dar viena vietos valdžios neteisybė – milijoninės lėšos buvo investuotos į miesto centrą po valdininkų kabinetų langais, o pakraščiai pamiršti.
Kitas svarbus darbas – rūpinimasis, kad marijampoliečiai už centralizuotą šilumą nemokėtų 40 procentų daugiau, negu vidutiniškai Lietuvoje. Už išpūstas kainas taip pat atsakingi socialdemokratai, kurių vadovaujama savivaldybės taryba pratęsė šilumos ūkio nuomos terminą nuo 2015 iki 2025 metų ir taip leido UAB „Litesko“ dar 10 metų tikrąja žodžio prasme plėšti mūsų gyventojus.
Skirsiu ypatingą dėmesį viešųjų pirkimų skaidrinimui, kad juose neliktų landų korupcijai, iš anksto sutartiems konkursams ir sandoriams. Nėra teisinga ir kelia daug įtarimų, kai viena dvi įmonės laimi beveik visus savivaldybės skelbiamus statybos darbų konkursus.
Svarbūs darbai yra ir rengimas kitų metų savivaldybės biudžeto, kuriame turės būti numatytas teisingas ir racionalus lėšų paskirstymas atskiroms sritims, bei pasiruošimas 2018-aisiais Marijampolėje vyksiantiems Lietuvos kultūros sostinėms renginiams.
Pritariu šiuolaikiniams reikalavimams atitinkančio sporto komplekso statybai, tačiau būtina rasti daugiau jos finansavimo šaltinių, kad vieninteliu netaptų savivaldybės biudžetas ir nenukentėtų gatvių, šaligatvių tvarkymas, švietimo, kultūros ir kitos sritys.
Siūlysiu svarstyti pramogų parko – tokio, kokio dar nėra kituose šalies miestuose – įkūrimo Marijampolėje idėją, kad miestas taptų patrauklesnis įvairaus amžiaus žmonėms, turistams.
Sieksiu efektyvesnio savivaldybės administracijos valdymo, pavyzdžiui, atsisakyti departamentų. Jie likę tik sostinėje ir Klaipėdoje, tačiau šie miestai yra daug didesni už Marijampolę.
Kaip žadate pritraukti investuotojų?
Pirmiausia reikia sutvarkyti Marijampolės laisvosios ekonominės zonos dalį prie cukraus fabriko P. Armino gatvėje. Užsienio investicijų pritraukimui siekčiau išnaudoti Marijampolės „giminystę“ su Vokietijos, Suomijos, Danijos, Norvegijos miestais. Kiekviena savivaldybės atstovų kelionė į užsienį turi būti orientuota ieškoti naujų investuotojų. Manau, nereikia menkinti ir Lietuvos investuotojų įskaitant Marijampolės verslininkus.
Šios priemonės, kaip ir socialdemokratų partijos narių bei jų giminaičių protegavimo tradicijų sunaikinimas, yra svarbiausios siekiant Marijampolėje išlaikyti jaunimą ir susigrąžinti išvykusį. Tam jau pažadėjau skirti ypatingą dėmesį.
Ar turite užtektinai patirties įgyvendinti pokyčius?
Esu 48 metų, turiu 25 metų darbo stažą, iš kurių pastaruosius devyniolika dirbu vadybinį darbą: 3 metus buvau mokyklos direktoriumi, iki šiol, jau 16 metų , dirbu kolegijos fakulteto dekanu.
Marijampoliečiai mane trečią kartą iš eilės išrinko savivaldybės tarybos nariu, o kolegos – Kontrolės komiteto pirmininku. Praėjusią kadenciją vadovavau Etikos komisijai. Esu gerai perpratęs tarybos veiklos niuansus ir pasirengęs teisingai bei nuoširdžiai spręsti Marijampolės savivaldybės gyventojų problemas.
Politinė reklama. Bus apmokėta iš Kęstučio Traškevičiaus rinkimų sąskaitos. Užs. Nr. I-17-4