• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Ketvirtadienis, 4 rugsėjo
Sūduvos Gidas
Reklama
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Tyrimas atskleidė, kas labiausiai stabdo lietuvius nuo elektromobilio įsigijimo

2024-07-05
Įdomu
Laikas: 4 min skaitymo
A A
Elektromobilis

Elektromobilis / asociatyvi „Freepik“ nuotr.

Lietuvoje, kaip ir kitose Vakarų Europos valstybėse, susidomėjimas elektromobiliais per pastaruosius metus auga sparčiai – „Regitros“ duomenimis, palyginti su 2020 m. sausio mėnesiu, elektromobilių skaičius Lietuvoje šiuo metu yra išaugęs daugiau nei 8,5 karto.

Visgi „Elektrum Lietuva“ užsakymu atlikto tyrimo rezultatai parodė, jog 23 proc. vairuojančių gyventojų apie elektromobilio įsigijimą nesvarsto, o pagrindinės to priežastys – aukštos šių transporto priemonių kainos ir neišplėtotas elektromobilių įkrovimo tinklas.

Ar kitas jūsų automobilis – varomas elektra?

Apklausos metu buvo siekiama išsiaiškinti, kiek tikėtina, jog kitas respondento įsigytas automobilis – bus varomas elektra. Daugiau nei pusė apklaustųjų (53 proc.) atsakė, kad tikimybė, jog jie įsigis elektromobilį – maža (30 proc.) arba visiškai netikėtina (23 proc.). Kas aštuntas apklausos dalyvis galvoja, jog kitas jų automobilis bus varomas elektra (4 proc. – labai tikėtina, 9 proc. – greičiau tikėtina).

„Dar prieš kelerius metus buvo įprasta manyti, jog elektromobilis – brangi, tik trumpiems atstumams pritaikyta transporto priemonė, skirta važinėti mieste. Tačiau tobulėjant elektromobilių technologijoms ir mažėjant elektromobilių kainos atotrūkiui lyginant su automobiliais su vidaus degimo varikliu, vis daugiau žmonių renkasi elektromobilius kaip ekonomišką, aplinkai draugiškesnę transporto priemonę. Žinoma, kadangi elektromobiliai yra palyginti nauja technologija, tam tikros gyventojų dalies skepticizmas yra suprantamas. Kita vertus, tyrimas taip pat atskleidė, kad elektra varomas transportas vis labiau atranda savo vairuotojų segmentą“, – teigia „Elektrum Lietuva“ elektromobilių produktų vystymo vadovė Laura Doraitė-Gudavičienė.

Ekspertė priduria, jog šalies gyventojų perkamoji galia yra vienas iš esminių veiksnių, lemiančių elektromobilių skaičiaus augimo tempą, kuris vis dar yra lėtesnis, lyginant su Šiaurės ir kai kuriomis Vakarų Europos šalimis.

Kainos veiksnys lieka svarbus

Vairuojantieji automobilius kaip vieną iš pagrindinių faktorių, stabdančių elektromobilio įsigijimą, apklausoje įvardijo aukštas kainas (35 proc.). Ekspertė pastebi, jog nors ir pradinės investicijos įsigyjant elektromobilį vis dar yra didesnės nei perkant automobilį su vidaus degimo varikliu, naujų automobilių segmente atotrūkis mažėja.

„Viena iš elektromobilių įsigijimo kainos kritimo priežasčių – antrinės rinkos plėtra. Europai atnaujinant savo autoparką plečiasi ir antrinė rinka, todėl atsiranda vis daugiau galimybių įsigyti naudotą elektromobilį žemesnių kainų segmente“, – sako L. Doraitė-Gudavičienė.

Tiesa, skirtingą perkamąją galią turintys gyventojai taikosi į skirtingą automobilių segmentą.

„Elektromobilių gerbėjai tokiam pirkiniui įprastai numato skirti apie 40–50 tūkst. biudžetą. Kita dalis vairuotojų gali įsigyti tik naudotą automobilį ir tokių, remiantis kas mėnesį skelbiamais „Regitros“ duomenis, yra 1,5–2 kartais daugiau nei įsigyjančių naujas transporto priemones“, – dalijasi ekspertė.

Ji priduria, kad gyventojai gali pasinaudoti valstybės parama tiek paties elektromobilio įsigijimui, tiek ir įkrovimo stotelės įrengimui. Šiuo metu perkant naują elektromobilį parama siekia 5 tūkst. eurų, naudotą – 2,5 tūkst. eurų.

Nuo elektromobilio įsigijimo stabdo infrastruktūros trūkumas

Apklausoje dalyvavę automobilius vairuojantys respondentai kaip svarbų veiksnį, stabdantį nuo elektromobilio įsigijimo, įvardijo ir neišplėtotą elektromobilių įkrovimo tinklą (31 proc.). 15 proc. respondentų elektromobilius vertina kaip laiko nepatvirtintą technologiją, o 14 proc. apklaustųjų suvokimu, elektromobilis paprasčiausiai tėra mados reikalas.

„Elektromobilių įkrovimo infrastruktūros vystymo pradžia Lietuvoje buvo lėta. Skirtingai nuo kitų Baltijos šalių, pirmosiose įkrovimo stotelėse, priklausančiose Lietuvos automobilių kelių direkcijai ir savivaldybėms, ilgą laiką įkrovimas buvo nemokamas. Be to, šiuo metu elektra varomų automobilių įkrovimo infrastruktūros plėtra yra lėtesnė nei elektromobilių rinkos augimas. Tad natūralu, jog vartotojai įkrovimo infrastruktūrą vis dar vertina kaip esminį iššūkį“, – teigia L. Doraitė-Gudavičienė.

Esant sąlygai, jog Lietuvoje būtų gerai išplėtota elektromobilių įkrovimo stotelių infrastruktūra, apklaustųjų, kurie, renkantis naują transporto priemonę, įsigytų elektromobilį, dalis išauga 18 procentinių punktų.

Pasak L. Doraitės-Gudavičienės, jei greitu metu pavyktų įveikti vieną didžiausių iššūkių – ribotas įkovimo galimybes nuo urbanizuotų vietovių nutolusiuose taškuose, pavyzdžiui, prie pagrindinių šalies kelių bei transporto koridorių, elektromobilių infrastruktūroje Lietuva žengtų svarbų žingsnį į priekį.

„Kita vertus, situacija toli gražu nėra vienareikšmiška. Išanalizavus įkrovimo stotelių pasiskirstymą Lietuvoje tampa aišku, kad kai kuriose lokacijose, pavyzdžiui, Vilniuje, Kaune ir Klaipėdoje, taip pat kurortiniais miestais laikomuose Druskininkuose, Anykščiuose ir Birštone, viešo įkrovimo prieigų jau yra arba netrukus bus pakankamai. Tačiau infrastruktūros trūkumas tam tikrose lokacijose vairuotojams neprasprūsta pro akis ir daro įtaką, svarstant ar jau priimant sprendimą dėl transporto priemonės įsigijimo“, – teigia ji.

„Elektrum Lietuva“ priklauso Latvijos žaliosios elektros gamintojai „Latvenergo“, kurios vystomas „Elektrum Drive“ įkrovimo tinklas 2023 m. pabaigoje išaugo 69 proc. ir tapo didžiausiu Baltijos šalyse, kai Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje įrengtų įkrovimo prieigų skaičius perkopė 570. Vienas svarbiausių „Elektrum Lietuva“ šių metų planų – iki metų pabaigos įrengti daugiau nei 200 prieigų Lietuvoje. Ateinančiais metais bendrovė rinkai planuoja pristatyti ir naujo tipo įkrovimo vietas – elektromobilių įkrovimo centrus.

„Spinter tyrimai“ apklausa „Elektrum Lietuva“ užsakymu buvo atlikta šių metų gegužės mėnesį. Joje dalyvavo 1016 respondentų nuo 18 ik 75 metų amžiaus.

Apie bendrovę:

„Elektrum Lietuva“ yra didžiausios Baltijos šalyse žaliosios elektros gamintojos „Latvenergo“ (Latvija) antrinė įmonė, teikianti įvairius energetikos sprendimus buitiniams ir verslo klientams Lietuvoje. Beveik 80 proc. „Latvenergo“ pagamintos elektros energijos yra iš atsinaujinančių šaltinių. Bendrovė „Elektrum Lietuva“ šiuo metu tiekia elektrą daugiau nei 12 tūkst. įmonių, savo elektros tiekėju įmonę pasirinko daugiau kaip 212 tūkst. namų ūkių, įmonė tiekia dujas beveik 800 bendrovių, yra įrengusi virš 2000 saulės elektrinių bei šešis saulės parkus (29,7 MW). Statomų naujų saulės ir vėjo parkų bendra galia sieks daugiau nei 500 MW.

Šaltinis: Pranešimas spaudai
Žymos: AnykščiaiBaltijos šalysBendrovė „Spinter tyrimai“BirštonasDruskininkaiEstijaKaunasKlaipėdaLatvijaLaura Doraitė-GudavičienėLietuvaRegitraVakarų EuropaVilnius
DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

„Spindulio“ kino teatro repertuaras
Padėkokime tiems, kurie kasdien dalija širdies šilumą – kviečiama išrinkti laimėtojus „Gerumo angelams“
Vilkaviškio rajone pradėtas rengti 2026–2030 metų mokyklų tinklo pertvarkos planas
Trečiadienis pažymėtas neblaivių vairuotojų sulaikymu prie vairo

Kultūra

Savaitgalio renginiai Sūduvoje
„Spindulio“ kino teatras kviečia kino po atviru dangumi sezoną uždaryti su Agnės Marcinkevičiūtės filmu „Mūza“
500 kg bulvių skusiančios Linos Ingos Stankaitytės klausimas: „Kas lieka, kai dingsta visi vaidmenys?“
Marijampolėje – pasiruošimas „Kultūros dienoms 2025“: apsilankė festivalio meno vadovė Kamilė Zaveckaitė

Sportas

Naujausia informacija apie Roko Jokubaičio traumą
Kazlų Rūdos diskgolfo lygos „Sporto centro Taurė‘ 2025“ ketvirtą etapą laimėjo Mantas Martinaitis ir Laurynas Beliauskas
„Sporto naktis“ sugrįžta: jau šeštąjį kartą kviečia sporto entuziastus priimti iššūkį
„Sūduva“ patyrė pralaimėjimą Šiauliuose

Politika

Vilkaviškio rajone pradėtas rengti 2026–2030 metų mokyklų tinklo pertvarkos planas
Šakiuose aptartas pasirengimas naujiesiems mokslo metams
Marijampolės meras P. Isoda visiškai išteisintas „čekiukų“ byloje
Kviečiama deleguoti atstovus į Vilkaviškio rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybą

Įdomu

Kada būtina kviesti policiją, o kada pakanka užpildyti deklaraciją?
Vaikai kelyje itin pažeidžiami: 2 iš 3 dviračiu ir paspirtuku važiuoja be apsaugos priemonių
Darbdaviai nori darbuotojų, bet vyresniems trūksta šansų: kur spraga?
Tyrimas parodė, ko darbuotojai iš tiesų tikisi iš darbdavio: vien motyvuojančio atlyginimo nebepakanka

Verslas

Skelbiama registracija į mugę „Sūduvos kraitė 2025“
Profesionalų arsenale: būtinos trimerio dalys komerciniams kraštovaizdžio darbams
Lietuvis apie 8 mėnesių stažuotę Ispanijoje: gamybos simuliacija, „Google translate“, šaltis ir lietuviški saldainiai parduotuvėse
UAB „Gulbelė“ pradėjo naujos krautuvės statybas Kazlų Rūdoje

Mokslas ir studijos

Vilkaviškio rajone pradėtas rengti 2026–2030 metų mokyklų tinklo pertvarkos planas
Studentams su negalia – finansinė parama
Marijampolės meno mokykla – erdvi, saugi ir įkvepianti kūryba
Naujų mokslo metų pradžia paminėta Vilkaviškio rajono mokyklose

Turizmas

Kaimelio dvaras – atgimstantis istorijos liudininkas
EIMIN tęsia investicijas, skirtas į Lietuvą pritraukti užsienio turistų
Įrengta laisvalaikio zona prie Naujaprūdžio (Zyliškės) tvenkinio
Z karta keliauja kitaip: kaip ji keičia turizmo pasaulį?
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus