• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Antradienis, 23 rugsėjo
Sūduvos Gidas
Justicija
Reklama
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Vežėjai pranašauja transporto sektoriaus bankrotą

2019-02-15
Įdomu, Žinios
Laikas: 4 min skaitymo
A A

Transporto sektoriaus žaidėjai perspėja, kad jei bus priimtas šiuo metu svarstomas Europos Sąjungos (ES) mobilumo paketas, visas sektorius bankrutuos, o jis sudaro reikšmingą šalies ekonomikos dalį. Šiuo metu tikimasi, kad sprendimas dėl paketo nuostatų bus atidėtas, iki pradės dirbti naujos sudėties Europos Parlamentas, nes diskusijoms skirtas laikas jau išseko, o „sveiko proto trūksta“.

Šią savaitę penkių valstybių – Lietuvos, Latvijos, Lenkijos, Vengrijos ir Bulgarijos – transporto ministrai Europos Parlamentui (EP) pasiūlė nepriimti skubotų sprendimų ir pratęsti diskusijas dėl palankesnių sąlygų Europos Sąjungos vežėjams. Ministrai laiške EP pirmininkui Antonio Tajani išreiškė susirūpinimą, kad dėl besibaigiančios EP kadencijos neliko laiko diskusijoms ir kompromisų dėl Mobilumo paketo paieškai. A. Tajani ir EP politinių grupių pirmininkams adresuotame laiške išdėstyti neigiami Mobilumo paketo pasiūlymo aspektai kelių transporto sektoriui, pramonei ir ekonomikai bei prašoma atidėti šio projekto svarstymus.

„Mes negalime sutikti su dabartinėmis Mobilumo paketo nuostatomis, kurios skaldo visą Europos transporto sektorių, užkerta kelią laisvam prekių ir krovinių judėjimui“, – pranešime spaudai teigė Lietuvos susisiekimo ministras Rokas Masiulis.

Ketvirtadienį Strasbūre vykusiame Europos Parlamento politinių grupių pirmininkų sueigos posėdyje taip pat svarstyti tolesni žingsniai dėl ES mobilumo paketo priėmimo.

Bankrutuos visas sektorius

Lietuvos pramonininkų konfederacijos (LPK) vicepirmininkas Erlandas Mikėnas dienraščiui „Lietuvos žinios“ sakė, kad visos nuostatos, kurias transporto sektoriui siūlo senosios ES šalys narės, kelia didžiulį susirūpinimą. „Jau keletą metų vargstame, nes tos nuostatos niekaip nesutampa su ES transporto sektoriaus sąlygomis, kurias numatėme stodami į ES, – laisvu prekių ir paslaugų judėjimu. Bet koks judėjimo ribojimas yra bandymas teisėtai neutralizuoti mūsų vykdomą veiklą ES“, – teigė jis.

Labiausiai Lietuva ir kitos Rytų Europos valstybės nepritaria EP Transporto komiteto nuostatai, pagal kurią vilkikai, gabenantys krovinius į kitas ES šalis, nuolat turėtų būti grąžinami į savo registracijos šalį. Pagal šį siūlymą, vežėjai kas keturias savaites turėtų pakrauti arba iškrauti vilkikus toje šalyje, kurioje jie yra registruoti.

„Lietuvai nuostata dėl vilkikų grąžinimo į savo registracijos šalį yra skaudžiausia, nes mums yra toliausiai atvažiuoti į ES vidurį“, – pabrėžė E. Mikėnas.

Jo teigimu, krovinių, kuriuos reikia gabenti į Baltijos šalis, ir dabar trūksta. Kad nereikėtų vilkikų iš kitų ES šalių grąžinti į Lietuvą tuščių, jie yra paliekami Vakarų Europos šalyse – įmonės ten išsinuomoja aikšteles, turi nedidelius viešbučius, kuriuose apgyvendina darbuotojus.

„Vilkikų grąžinimas yra visiška nesąmonė, kadangi krovinių nėra. Jei būtų priimtas toks siūlymas, mes tuščius vilkikus turėtume parvaryti tik tam, kad užsidėtume pliusą. Ir tada visos įmonės šimtu procentų bankrutuotų. Be to, problemų turėtų ne tik transporto įmonės, bet ir Lietuvos biudžetas. Transporto sektorius sudaro 12 proc. šalies bendrojo vidaus produkto (BVP), iš jų kelių transportas – 6–7 proc. BVP. Įsivaizduokime, kiek darbuotojų tai paveiktų. Galiausiai pasekmes pajustų ir su transporto sektoriumi susijusios šakos: autoservisai, vilkikų pardavėjai, puspriekabių pardavėjai ir t. t.“, – perspėjo pašnekovas.

Senosios ES šalys susimokė

E.Mikėno teigimu, senųjų valstybių motyvas siūlyti tokias nuostatas labai aiškus – jos esą nori, kad kitų ES šalių vežėjai savo buveines registruotų ir mokesčius mokėtų tose Vakarų šalyse. Anot jo, dėl Mobilumo paketo grėsmės jau daug Lietuvos įmonių įsiregistravo kitose šalyse: Olandijoje, Latvijoje, Suomijoje, Švedijoje, vežėjai užsienyje atidaro savo filialus.

Asociacijos „Linava“ generalinis sekretorius Mečislavas Atroškevičius taip pat iš labiausiai nerimą keliančių nuostatų išskyrė vilkikų grąžinimą į savo šalį, kuris esą nė kiek nepagerins vairuotojų darbo sąlygų. „Tai yra visiškai – 150 proc. – nepriimtinas dalykas, nes jis neturi nieko bendra su socialiniais klausimais, kurie yra deklaruojami. Kodėl vairuotojai turėtų geriau gyventi, daugiau uždirbti, jei jie kas 4 savaites vilkiką grąžintų į Lietuvą?“ – klausė pašnekovas.

Anot jo, įmonių sąnaudoms augant, galimybės vežėjams mokėti didesnį atlyginimą tik sumažės.

Be viso to, E. Mikėno pastebėjimu, ši nuostata niekaip nesutampa ir su ekologiniais reikalavimais, kurie reikalingi siekiant švarios aplinkos.

Taip pat, anot E. Mikėno, vežėjus labai baugina reikalavimas neleisti vairuotojams nakvoti vilkikuose, kai jie sustoja kitose šalyse. „Noras lyg ir sveikas, bet žinant, kad Europoje vilkikams nėra saugomų aikštelių kartu su viešbučiais, toks reikalavimas – tragedija. Vairuotojai turi nesaugomose aikštelėse palikti vilkikus ir važiuoti į viešbučius. Draudikai atsisako drausti taip paliekamus, visiškai nesaugomus krovinius“, – pasakojo pašnekovas.

Praėjusį mėnesį prieš nepalankias vežėjams nuostatas Briuselyje protestavo apie 600 vežėjų iš Bulgarijos, Rumunijos, Vengrijos, Lenkijos ir Lietuvos.

Tikimasi daugiau laiko

M. Atroškevičiaus vertinimu, nė nereikėtų išskirti kurios nors vienos Mobilumo paketo nuostatos – jo įsitikinimu, visas paketas neparengtas ir per svarstymo metus „išsigimė“. „Šiandien idealiausia būtų pradėti nuo nulio. Bet tam, kad tai įvyktų, ir yra labai svarbus valstybinių institucijų palaikymas“, – teigė pašnekovas.

Anot jo, laiko svarstyti nuostatas liko nedaug – vos du mėnesiai, t. y. keturios dabartinės kadencijos EP plenarinės sesijos. „Nebėra laiko diskusijoms ir argumentams. Todėl siekiama, kad sprendimas būtų atidėtas“, – sakė M. Atroškevičius.

Tikimasi, kad Mobilumo paketą svarstys naujos sudėties EP. Transporto sektoriaus žaidėjai nepraranda vilties, kad galiausiai bus priimtas protingas sprendimas. „Aš visada sakau, kad sveikas protas turi nugalėti“, – tvirtino E. Mikėnas.

Kas atsitiks – galime tik pranašauti. Kelių transporto sektorius gali šiek tiek sumažėti, tačiau tarptautinis krovinių gabenimas tikrai išliks, o tuo pačiu liks reikės ir didelių automobilių, paskirstančių didelį siuntinį po šalies teritoriją. Krovinio gabenimas nesusideda tik iš vienos transporto priemonės, dažnai taikomi ir multimodaliniai pervežimai, į kuriuos įeina ir lėktuvai, ir laivai, ir kelių transportas.

Lina MRAZAUSKAITĖ

„Lietuvos žinios“

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Marijampolėje kilus gaisrui išgelbėtas žmogus
„Kultūros kačių“ nominacijomis įvertinti kūrėjai
Kalvarijoje pėsčiųjų perėjoje partrenkta senjorė
Marijampolės savivaldybėje paminėti Rudens lygiadienis ir Baltų vienybės diena

Kultūra

„Kultūros kačių“ nominacijomis įvertinti kūrėjai
Marijampolės savivaldybėje paminėti Rudens lygiadienis ir Baltų vienybės diena
Sūdava atšventė šimtmetį
Petro Kriaučiūno bibliotekoje lankėsi keliautojas Aurimas Valujavičius

Sportas

Moto šalmo svoris: kodėl jis svarbus ilgesnėse kelionėse?
„Sūduva“ ketvirtą kartą įveikė „Bangą“
Sūduvos regiono krepšinio teisėjų akademija kviečia mokytis teisėjavimo
Taurės turnyras baigėsi pusfinalyje

Politika

Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo baigiamojoje projekto „Resilient Borders“ konferencijoje
Nauji įtarimai tyrimuose dėl galimai netinkamo savivaldos lėšų panaudojimo pareikšti merui ir dar vienam asmeniui
Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Piniginės paramos skyrius
Marijampolės tarybos narė Pituškienė visiškai išteisinta „čekiukų“ byloje

Įdomu

Kremavimo kainos Lietuvoje ir užsienyje: palyginimas
Namų picerija: kaip išsikepti tobulą picą su minkštu padu
Psichologė įspėja, kad vaikai praranda ryšį su gamta: kokią įtaką tai daro jų raidai ir sveikatai?
Jūreivių linksmybės geriausiuose prieškario Klaipėdos restoranuose

Verslas

Vilkaviškio savivaldybės atstovai dalyvavo Marijampolės regiono plėtros plano darbo grupės posėdyje
Privalomas reikalavimas įmonėms: daugiau moterų vadovų pozicijose
Lietuvos įmonės kviečiamos dalyvauti žaliųjų technologijų verslo misijose užsienyje
Skelbiama registracija į mugę „Sūduvos kraitė 2025“

Mokslas ir studijos

Erasmus+ studentai MRU Sūduvos akademijoje: mažas miestas – dideli atradimai
„Švietimo plunksnos 2025“: kviečiama rinkti laureatus
Marijampolės Rygiškių Jono gimnazija paskirta 2025–2026 mokslo metų brandos egzaminų bazine mokykla
MO ir „TMV Foundation“ pristatė edukacinių užsiėmimų projektą Marijampolės mokiniams

Turizmas

Istoriniai Marijampolės miesto šešėliai atgimė ant restobaro „Kampas“ sienos
Kaimelio dvaras – atgimstantis istorijos liudininkas
EIMIN tęsia investicijas, skirtas į Lietuvą pritraukti užsienio turistų
Įrengta laisvalaikio zona prie Naujaprūdžio (Zyliškės) tvenkinio
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus