Didžiausia Europos internetinė naudotų mados prekių tarpusavio prekybos platforma „Vinted“ apibendrino savo 80 mln. narių įpročius ir išrinko kuo jie šiais metais labiausia domėjosi. Daugiausia dėmesio sulaukė daiktų moterims kategorija, o populiariausiais drabužiais tapo liemenės suaugusiems ir lietpalčiai vaikams.
Per šiuos metus „Vinted“ bendruomenė pasipildė 20 mln. narių ir šiandien susideda iš daugiau nei 80 mln. registruotų narių 18-oje Europos ir Šiaurės Amerikos rinkų.
Šiemet jie daugiausia dėmesio skyrė moteriškiems daiktams – tai populiariausia prekių kategorija „Vinted“. Nuo jos nedaug atsilieka vyrai ir vaikai. Analizuojant kokio tipo daiktai yra populiariausi skirtingose kategorijose, paaiškėjo, jog vyrai ir moterys dažniausiai ieško liemenių, o vaikams – lietpalčių komplektų. Namų kategorijoje lyderiauja stalo įrankiai, gyvūnų – draskyklės katėms, o pramogų – žaidimų konsolės.
Kalbant apie rūbus, daugiausia dėmesio sulaukia klasikinių spalvų drabužiai: juodi, balti ar mėlyni. Vasaros mėnesiais „Vinted“ nariai dažniausiai ieškojo „Birkenstock“ avalynės, o šaltuoju metų laiku – „The North Face“ prekių. Metų preke „Vinted“ platformoje galima tituluoti vieną „Jacquemus“ rankinę, kuri sulaukė daugiausia patiktukų iš visų kitų prekių.
Įdomu tai, kad narės iš Jungtinės Karalystės ar Portugalijos, palyginti su kitomis rinkomis, perka daugiausia suknelių, o štai Vokietijoje moterys daugiausia dėmesio skiria megztiniams. Tuo tarpu vyrai iš Italijos ir Ispanijos – patys aktyviausi platformos pardavėjai, palyginti su vyrais iš kitų rinkų. Bendrai žiūrint, pats aktyviausias laikas „Vinted“ platformoje – apie 21 val. vakaro.
Per metus – 800 mln. daiktų
Šiemet „Vinted“ nariai į platformą įkėlė apie 800 mln. daiktų ir taip prisidėjo prie atsakingesnio vartojimo. Apklausus platformos narius dalyje rinkų paaiškėjo, kad net 25 proc. jų niekada nepirko naudotų mados prekių prieš pradedant naudotis „Vinted“.
Bendruomenės nariai laikosi bendros nuomonės, kad išmesti nereikalingus ir nenaudojamus drabužius ar daiktus šiai dienai būtų gėda. Be to, 40 proc. apklaustų bendruomenės narių nurodė, jog šiemet dovanojo bent vieną dovaną, kuri jau buvo naudota.
Šiemet „Vinted“ plėtėsi ir rinkomis, ir kategorijomis
Šiais metais „Vinted“ išsiplėtė trijose naujose rinkose – Slovakijoje, Vengrijoje bei Švedijoje. Bendrovė taip pat pristatė ir siuntimo paslaugų verslą „Vinted Go“. Be to, „Vinted“ platforma pasipildė dviem naujomis kategorijomis – naudoti daiktai gyvūnams ir pramogos.
Taip pat bendrovė balandžio mėnesį pristatė aukojimo funkciją, kuria siekiama rinkti paramą humanitarinei veiklai Ukrainoje. „Vinted“ bendruomenė nuo tada jau paaukojo daugiau negu 1 mln. eurų.