Lapkričio 2 d. Marijampolės kolegijoje vyko jau tradicinė „Apskritojo stalo diskusija“. Verslo ir technologijų katedros kartu su Kauno pramonės ir amatų rūmų Marijampolės filialu organizuotame renginyje dalyvavo įvairių verslo įmonių ir valstybinių įstaigų atstovai. Anot katedros vedėjos R. Andriukaitienės susirinkusieji ypač gerai jaučia Marijampolės regiono pulsą ir gali patarti kokias profesines ir asmenines kompetencijas turėtų įgyti būsimieji Marijampolės kolegijos absolventai.
Kauno pramonės ir amatų rūmų Marijampolės filialo direktorius E. Ulevičius konstatavo, kad per pastaruosius 10 metų regionas neteko 1/3 savo gyventojų, apie 80 proc. šios netekties sudarė jaunimas. Todėl natūraliai kyla klausimas ką daryti toliau? Vienas iš galimų atsakymų – regionų specializacijos, šiuo metu Marijampolė taip pat dirba ties savo regiono specializacijos išgryninimu. Anot direktoriaus turi keisti ir specialistų ruošimas, verslas jau dabar norėtų, kad būtų trumpinamas mokymo laikas. Kaip tai galėtų atrodyti praktikoje – niekas nežino. Galbūt paseksime Vokietijos pavyzdžiu, kur 30 proc. mokymo laiko studentas praleidžia ugdymo įstaigoje, o likusius 70 proc. – verslo įmonėje ar kitoje įstaigoje. E. Ulevičius akcentavo, kad Lietuvos įmonės gamina daug ir geros kokybės produkcijos, tačiau ne visada tinkamai valdo pardavimo procesą, todėl Marijampolės kolegijos vaidmuo regione yra labai svarbus užtikrinant verslo įmonių finansinį stabilumą ir augimą. Taip pat pasiūlyta specialistus ruošti naudojant simuliacinius įrenginius, kadangi taip pigiau nei įsigyti realią įrangą, o sparčiai vystantis naujausioms technologijoms atitinkamai turėtų keistis ir studijų programos.
Marijampolės kolegijos direktoriaus pavaduotoja akademinei veiklai I. Sviliuvienė nuogąstavo, kad darbo rinkos tyrimams finansavimas neskiriamas, bet Kolegija puikiai suvokia, jog privalu žinoti kokių specialistų reikia verslui ir šią problemą sprendžia ieškodama kitų finansavimo šaltinių.
Verslo ir technologijų fakulteto dekanas V. Baržanskisoponuodamas E. Ulevičiui teigė, kad Kolegijos studentai nėra linkę rinktis tiksliuosius mokslus, o Kolegijos administracija jau pradėjusi ruošti trumpesnio ciklo studijas, tačiau šiuo metu tam dar nėra sukurtas teisinis reglamentavimas.
Diskusijos pabaigoje įvairių verslo įmonių atstovai džiaugėsi Marijampolės kolegijos absolventais, o kad jie taptų dar labiau geidžiamais darbuotojais, išsakė savo pastebėjimus ir pasiūlymus. Į juos būtinai atsižvelgsime tobulindami studijų programas.
Povilas Šlapševičius,
Marijampolės kolegijos Viešosios komunikacijos ir marketingo skyriaus vedėjas