Nuo 2022 m. rugsėjo 2 dienos iki 2023 metų gruodžio 31 dienos išduotos asmens tapatybės kortelės, kurios buvo naudojamos kaip elektroninės atpažinties ar elektroninio parašo priemonės, gyventojams bus keičiamos nemokamai.
Valstybės nustatytos rinkliavos tokiais atvejais mokėti nereikės, jei kortelė keičiama įprasta tvarka, o prašymas ją pakeisti pateiktas nė vėliau kaip iki 2025 m. sausio 1 d.
Praėjusią savaitę Asmens dokumentų išrašymo centras pranešė, jog Europos Sąjungai sugriežtinus elektroninio parašo kūrimo įtaisams keliamus saugumo reikalavimus bei siekiant užtikrinti asmens tapatybės kortelių, kaip elektroninio parašo kūrimo įtaisų, atitiktį aukščiausiems saugumo standartams, senesnės nei iki 2024 m. sausio 1 d. išduotos asmens tapatybės kortelės nuo šių metų liepos 23 dienos nebegalės būti naudojamos kvalifikuoto elektroninio parašo kūrimui.
Atsižvelgus į klientų poreikius bei įvertinus tokios paslaugos aktualumą, nuspręsta elektroninio parašo kūrimui netinkamas korteles Lietuvos piliečiams keisti nemokamai, išduodant korteles bendra tvarka.
Svarbu žinoti
Jei jūsų kortelės išdavimo data yra nuo 2022 m. rugsėjo 2 d. iki 2023 metų gruodžio 31 d. ir šią kortelę naudojate kaip elektroninės atpažinties ar elektroninio parašo priemonę, jums reikia rezervuoti vizitą pasirinktame Migracijos departamento klientų aptarnavimo skyriuje ir užsakyti naują kortelę įprasta tvarka, per 30 dienų. Tik tokiu atveju šis dokumentas jums bus pakeistas nemokamai.
Jei kortelę pasikeisti norėsite greičiau – per 5 darbo dienas arba per 1 darbo dieną – jums už šią paslaugą teks mokėti įprastas valstybės rinkliavas, atitinkamai 60 arba 100 eurų.
Jei jūsų kortelės išdavimo data yra nuo 2022 m. rugsėjo 2 d. iki 2023 metų gruodžio 31 d., tačiau jos nenaudojate kaip elektroninės atpažinties priemonės, jums nieko daryti nereikia. Jūsų kortelė kaip asmens tapatybę patvirtinantis dokumentas ir toliau galios iki joje nurodytos datos.