Skaičiuojama, kad šiuo metu „Facebook“ turi 2,9 mlrd., o „Instagram“ ir „TikTok“ po daugiau nei 1 mlrd. vartotojų visame pasaulyje. Didžiulis kasdien skelbiamo turinio ir reklamų kiekis reikalauja tvarkos, kad vartotojai galėtų matyti juos dominančią informaciją – būtent dėl šios priežasties kiekvienas socialinis tinklas turi savo algoritmus. Ekspertas aiškina, kaip veikia populiariausių platformų algoritmai ir kas lemia tai, ką kaskart matote įsijungę šias platformas.
Anot „Tele2 Inovacijų biuro“ eksperto Arnoldo Lukošiaus, visi algoritmai diktuoja, kokią vietą vartotojai užima socialinių naujienų sraute, tačiau kiekviena platforma taiko vis kitokią techniką. Anot jo, geriau susipažinę su populiariausių tinklų reitingavimu, ne tik galėsite atitinkamai koreguoti tai, ką matote, bet ir tapsite labiau pastebimi.
Užtikrina turinio tvarką
Socialiniuose tinkluose algoritmai padeda palaikyti tvarką ir reitinguoti paieškos rezultatus ar reklamas. Esant tokiai daugybei turinio, socialiniai tinklai remiasi įvairiais veiksniais ir teikia pirmenybę tam, kuris, jų manymu, vartotojui patiks. Trumpai tariant, algoritmai yra priežastis, dėl kurios nė vienas iš dviejų naudotojų nematys lygiai tokio paties turinio, net jei jie seka tas pačias paskyras.
Kiekvienas socialinės žiniasklaidos kanalas turi tam tikras formules, pagal kurias nustatoma, kokie įrašai rodomi naudotojo naujienų kanale. Konkretiems algoritmams sukurti naudojamas duomenų generavimo ir mašininio mokymosi derinys. Tačiau socialiniai tinklai nuolat keičiasi, tad atitinkamai jie koreguoja ir savo algoritmus, kad pagerintų žmonių patirtį.
„Facebook“. Vartotojų įsitraukimas yra šios platformos algoritmo išdėstymo raktas – turinio kokybės įrodymu laikomi „like“ paspaudimai, komentarai ir pasidalinimai. „Facebook“ algoritmai analizuoja kiekvieną įrašą, jį įvertina ir naujienų sraute išdėsto pagal kiekvieno naudotojo susidomėjimą. Pirmenybė turiniui teikiama atsižvelgiant į 3 pagrindinius veiksnius. Pirmasis, turinio šaltinis, kuris reiškia, kad jūsų siena užpildoma žmonių ir puslapių, kuriuos sekate ir su kuriais bendraujate, turiniu. Atsižvelgiama ir į turinio pobūdį – algoritmas pranešimus prioretizuoja pagal tai, su kokio tipo turiniu naudotojai sąveikauja dažniausiai. Galiausiai, algoritmas atpažįsta ir sąveikas – dažniau padidina populiarių pranešimų skaičių, kuriuose daug įsitraukimo.
„TikTok“. Kalbant apie šio sparčiai populiarėjančio tinklo algoritmą, svarbu suprasti, kad kitaip nei konkurentai, jis rodo naują turinį, o ne tik tų žmonių, kuriuos jūs sekate. Būtina atkreipti dėmesį į „For You“ skiltį, kurioje rodomi individualiam vartotojui aktualūs įrašai. Šioje platformoje veikia keli paprasti turinio reitingavimo signalai, kaip naudotojo sąveika, antraštės ir grotažymės, įrenginio ir paskyros nustatymai (šalis ir kalba) bei tendencijos. Įdomu tai, kad „TikTok“ rekomendacijos nėra pagrįstos sekėjų skaičiumi ar vaizdo įrašų sėkme, tad bet kuris įrašas turi šansų papulti tarp populiariausių.
„Instagram“. Platformos algoritmas atsižvelgia net į kelis pagrindinius veiksnius: susidomėjimą, ryšį su naudotoju, sesijos ir paskelbimo laiką. Tikėtina, kad šioje platformoje dažniau matysite turinį žmonių, kuriuos sekate, su kuriais susirašinėjate ar kitaip bendraujate. Matomam turiniui įtakos turi ir jo paskelbimo data, grotažymės, vietos žymos, paminėjimai ir įsitraukimo lygis – kiek mėgstate, komentuojate ar dalinatės kitų vartotojų įrašais. Taip pat kai kurių vartotojų paskyrų tikrinimas gali lemti tai, kad jų turinys dažniau pasirodys jūsų kanale.
„LinkedIn“. Profesinio socialinio tinklo algoritmas paremtas ryšiais ir įsitraukimu, todėl stiprus bei tinkamas turinys yra „LinkedIn“ sėkmės paslaptis. Platformos algoritmas atlieka pirminį rūšiavimą, taip įrašai skirstomi į 3 kategorijas: šlamštas, žemos kokybės arba aukštos kokybės turinys. Netinkamas turinys iš karto atmetamas, o per kitą valandą pranešimai pereina dar vieną vertinimo procesą. „LinkedIn“ išmatuoja jų išankstinį įsitraukimo lygį ir nusprendžia, kurie iš jų bus rodomi naudotojų kanaluose. Įrašai taip pat reitinguojami, atsižvelgiant į ryšį su vartotoju, sekamas grupes, grotažymes ir paskelbimo laiką.