Pasaulinė pandemija paveikė vartotojų elgseną apsiperkant tiek fizinėse parduotuvėse, tiek internetu. Kol vieni verslo atstovai stebi mažėjančius pardavimus, kiti stengiasi susidoroti su išaugusia prekių ir paslaugų paklausa. Kokios tendencijos stebimos internetinės prekybos sektoriuje ir kodėl el. parduotuvės yra tikras išsigelbėjimas pandemijos metu?
Visuotinis internetinės prekybos augimas
Pandemija lėmė, jog žmonės visame pasaulyje vis dažniau renkasi apsipirkimą internetu. Pavyzdžiui, mažmeninės prekybos atstovai pastebi, kad klientai, siekdami išvengti lankymosi prekybos centre, renkasi prekių pristatymo į namus paslaugą. Augantis el. prekybos populiarumas fiksuojamas visuotiniu mastu.
Rinkos tyrimų bendrovės „Ipsos MORI“ duomenimis, Jungtinėje Karalystėje internetu apsiperkančių vartotojų skaičius išaugo 18 proc. Šalyse, kurios buvo labiau paveiktos koronaviruso, ši statistika dar įspūdingesnė: Italijoje internetu apsiperkančių vartotojų skaičius padidėjo 31 proc., Kinijoje – netgi 51 proc.
Visgi didžiausias augimas pastebimas tokiose šalyse kaip Indija (55 proc.) ir Vietnamas (57 proc.). Todėl kai kurios pasaulinės kompanijos turėjo susidoroti su itin išaugusia prekių ir paslaugų paklausa. Pavyzdžiui, „Amazon“ įdarbino net 100 tūkst. papildomų darbuotojų ir skyrė 350 mln. USD valandiniam atlyginimui padidinti.
Pandemijos metu žymiai išaugo maisto prekių programėlių naudojimas. Ši tendencija ypač ryški JAV, kur, lyginant 2020 m. vasario ir kovo mėnesius, per pastarąjį „Instacart“ (amerikiečių įmonė, teikianti maisto produktų pristatymo ir atsiėmimo paslaugą) programėlių buvo atsisiųsta virš trijų kartų daugiau. Kitos žymios JAV kompanijos „Walmart“ naudojamų programėlių skaičius išaugo 160 proc.
El. parduotuvė – efektyvus prekybos kanalas
Prekybos sektoriaus pokyčiai aiškiai pastebimi ir Lietuvoje. Dėl susiklosčiusios situacijos fizinių parduotuvių savininkai bent laikinai turėjo sustabdyti savo veiklą. Bene efektyviausiu ir daugeliu atvejų vieninteliu prekybos kanalu tapo internetinė prekyba.
Atsižvelgdami į tai, daugybė verslo atstovų savo veiklą perkėlė į elektroninę erdvę. Todėl žymiai išaugo naujų el. parduotuvių skaičius, kurioms reikalingas tiek domenas, tiek hostingo paslauga. Jei svarstote apie galimybę perkelti savo veiklą į virtualią erdvę, tai gali būti aktualu ir jums. Spauskite ant nuorodos ir sužinokite daugiau apie domeno registravimą bei susijusias paslaugas.
Strategiškai ir nuosekliai į internetinės prekybos kanalus investavę verslininkai dabar gali kur kas efektyviau išnaudoti susiklosčiusią situaciją. Tai leidžia toliau sėkmingai vykdyti veiklą ir netgi padidinti prekybos apimtis. Anksčiau vyravusi nuomonė, jog el. parduotuvė nėra būtina verslui, vis sparčiau keičiasi. Daugeliu atvejų dabar tai – išsigelbėjimas, nes be jos sėkmingai tęsti savo veiklą beveik neįmanoma.
Netikėti išbandymai gali paskatinti reikšmingus verslo pokyčius. Tam, kad jie būtų teigiami, svarbu tinkamai išnaudoti susiklosčiusią situaciją. Pandemijos metu el. parduotuvė yra vienas iš svarbiausių daugelio įmonių atributų. Jei dar neturite jos, nebedelskite – registruokite domeną ir perkelkite savo veiklą į internetinę erdvę.