Dažnas vos įžengęs į parduotuvę leidžiasi į akcijų medžioklę, ieškodamas pačių geriausių pasiūlymų. Tačiau grįžus namo nagrinėdamas čekį pamato, kad už tam tikras prekes sumokėjo daugiau nei planuota. Tai yra viena dažniausiai parduotuvėje pasitaikančių klaidų, kada popierinių etikečių kainos nesutampa su nurodytomis kasoje.
Išmanių technologinių sprendimų įmonės „StrongPoint“ Produktų grupės vystymo vadovas Jonas Rapkauskas sako, kad mažinti neteisingos kainos riziką padeda išmanūs sprendimai.
„Viešojoje erdvėje neretai tenka matyti atvejus, kai vartotojai pasimeta tarp kainų parduotuvėje, nes nėra pritaikoma etiketėje matyta nuolaida. Parduotuvių tinklai visame pasaulyje siekia užtikrinti geriausią patirtį pirkėjui, todėl drauge su technologijų kūrėjais imasi veiksmų, padedančių sumažinti tokias rizikas. Vienas efektyviausių išmaniųjų sprendimų – elektroninės kainų etiketės, kur vos keliais mygtukų paspaudimais galima suvienodinti kainas visose tinklo parduotuvėse“, – mintimis dalijasi J. Rapkauskas.
Elektroninės kainų etiketės apsaugo ir reputaciją
Prekybininkai supranta, kad ypač svarbu užtikrinti gerą pirkėjo patirtį, nes tai skatina jį sugrįžti. Tam pritaria ir „StrongPoint“ ekspertas J. Rapkauskas, sakydamas, kad elektroninių kainų etikečių taikymas versle sumažina neteisingai nurodytų kainą riziką ir užtikrina, kad prekybos vietų reputacija nenukentėtų.
„Pasitelkus šią technologiją, kainos yra atnaujinamos automatiškai, realiu laiku, todėl žmonės visada mato tikslią informaciją. Taip pašalinama klaidos tikimybė, kuri gali atsirasti keičiant tradicines etiketes rankiniu būdu“, – pasakoja J. Rapkauskas.
Išmanių technologinių sprendimų įmonės atstovas priduria, kad keičiant popierines etiketes elektroninėmis sutaupomi ir žmogiškųjų išteklių kaštai – vietoje to, kad dėliotų etiketes lentynose, darbuotojai gali padėti pirkėjui surasti norimą produktą arba greičiau apsipirkti.
Pirkėjui – aiškumas ir garantija
2023 metais Jungtinėse Amerikos Valstijose „Capterra“ atliktos apklausos duomenimis 34 procentai pirkėjų tokio tipo prekių ženklinime įžvelgia naudą. Kaip įtikinti likusius apklausos dalyvius?
Vietoj to, kad darbuotojas eitų keisti etikečių rankiniu būdu, jis sutaupytą laiką gali panaudoti kitoms užduotims atlikti, pavyzdžiui, aptarnauti klientus.
Šios technologijos ekspertai žada, kad verslas galės užprogramuoti etiketes taip, kad vartotojai jas nuskaitę, sužinotų produkto istoriją.
2024 metais Jungtinėse Amerikos Valtijose GS1 (ne pelno siekiantis universalaus brūkšninio kodo administratorius) atliko apklausą, kuri atskleidė, kad beveik 80 procentų pirkėjų yra labiau linkę pirkti produktus, apie kuriuos informacija pateikiama nuskaitomais kodais. Pavyzdžiui, jeigu pirkėjas nori sužinoti ar jų norimas įsigyti batonėlis yra veganiškas, etiketė tai galėtų parodyti.