Šiandien, birželio 19-ąją, vyko oficialus pradedamo rekonstruoti ilgiausio „Via Baltica“ kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai I ruožo (nuo 56,83 iki 72,50 km) darbų pradžios renginys.
Jame dalyvavo Ministrė Pirmininkė Ingrida Šimonytė, Susisiekimo ministras Marius Skuodis, Seimo nariai, AB Lietuvos automobilių kelių direkcijos generalinis direktorius Marius Švaikauskas, Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda, Kalvarijos savivaldybės meras Nerijus Šidlauskas ir rangovų atstovai. Įkasta kapsulė ateities kartoms. Delegacija taip pat apžiūrėjo statomą „Žaliąjį tiltą“ (UAB „Fegda“ (II ruožas)), sankryžą su trimis tiltais (AB „Kauno tiltai“ (III ruožas)).
Lietuvos teritoriją kertantis TEN-T kelio antrasis Šiaurės jūros–Baltijos jūros koridorius Lietuvoje apima šiaurės–pietų kryptimi esantį kelią VIA BALTICA. Esama TEN-T kelių infrastruktūros būklė Lietuvoje neatitinka dalies TEN-T gairių Reglamente Nr. 1315/2013 pateiktų reikalavimų, neužtikrina atitikties didėjantiems eismo saugos ir aplinkos apsaugos reikalavimams. Dėl šių trūkumų yra neužtikrinamas sklandus ir saugus keleivių ir krovinių judumas.
Europinė magistralė E67 yra E kategorijos kelias, driekiasi nuo Prahos Čekijos Respublikoje link Helsinkio Suomijoje, per Lenkijos, Lietuvos, Latvijos ir Estijos Respublikas. Kelias jungia Prahą, Vroclavą, Varšuvą, Kauną, Panevėžį, Rygą, Taliną ir Helsinkį. Atkarpa nuo Varšuvos iki Talino (atstumas – 970 km) yra vadinama VIA BALTICA ir yra labai reikšminga kelių jungtis Baltijos šalims.
Maršruto ilgis Lietuvos teritorijoje – 269 km, driekiasi keliais ar jų atkarpomis: A5 (Kaunas–Marijampolė–Suvalkai); A1 (Vilnius–Kaunas–Klaipėda); A8 (Panevėžys–Aristava–Sitkūnai); A17 (Panevėžio aplinkkelis) ir A10 (Panevėžys–Pasvalys–Ryga). Ji yra viena iš intensyviausių atkarpų Lietuvoje, kurioje yra didelis vietinio ir tarptautinio krovininio eismo intensyvumas (daugiau nei 30 proc. nuo bendro intensyvumo).
Pirmasis rekonstrukcijos etapas (ruožas nuo 56,83 iki 72,50 km) apima kelio A5 Kaunas–Marijampolė–Suvalkai ruožo nuo 56,83 iki 72,50 km rekonstrukciją, kurią vykdant 15,67 km ilgio kelias bus praplatintas iki keturių eismo juostų, taip pat numatoma tiesti jungiamuosius kelius, rekonstruoti ir įrengti naujus tunelinius pravažiavimus, skirtingų lygių (saugesnes eismui) sankryžas, tiltus. Taip pat planuojama įrengti žiedines sankryžas, sunkiasvorių automobilių stovėjimo aikštelę, aplinkos apsaugos priemones. Rekonstrukcijos metu numatoma atskirti vietinio ir tranzitinio transporto srautus, todėl projekto įgyvendinimas pagerins ir Marijampolės regiono įmonių bei gyventojų darnaus judumo sąlygas.
Darbus atliks jungtinės veiklos partneriai UAB „Fegda“ ir UAB „Tilsta“. Numatoma, kad šio projekto investicijos sieks 223,6 mln. eurų.