Vakar Marijampolės savivaldybės administracijos direktorius Karolis Podolskis ir kaimiškųjų seniūnijų seniūnai susitiko su valstybinių kelių priežiūrą vykdančios AB „Kelių priežiūra“ atstovais.
Susitikimo metu daugiausiai diskusijų sukėlė valstybei priklausančių kelių priežiūra vasarą. Kaimiškųjų seniūnijų seniūnai išsakė susirūpinimą dėl per reto kelio zonų šienavimo, ypač tai aktualu kelyje, vedančiame į Pilviškius ir Marijampolės gatvėje Puskelniuose, kur žolė spėja išaugti tikrai aukšta. Buvo kalbėta ir apie naujo kelio bei pėsčiųjų ir dviračių tako priežiūrą Igliaukoje bei situaciją Želsvoje, kur įrengta vadinamoji „varlių“ sienelė, kuri jau baigia savo tarnavimo dienas ir atrodo neestetiškai. Marijampolės kelių tarnyba patikino, kad „varlių“ sienelė tikrai bus keičiama dar šiemet, o kelių ir dviračių takų priežiūra bus vykdoma laikantis teisės aktų ir ieškant subrangovų, kurie būtų arčiau gyvenamųjų vietovių.
„Neretai į mus kreipiasi žmonės, kurie išreiškia susirūpinimą slidžiais keliais arba jau seniai nešienautomis kelių zonomis. Ir iš tiesų, kartais tikrai būna sunku paaiškinti gyventojams, kad tikrai ne visi savivaldybėje esantys keliai priklauso mums, kad nemažai kelių nuosavybės teise valdo valstybė, o juos prižiūri valstybei pavaldi Marijampolės kelių tarnyba.
Negalima paneigti, kad tikrai matomas skirtumas ten, kur pasibaigia Savivaldybės kelias ir prasideda valstybei priklausantis kelias, todėl normalu, kad žmonės teiraujasi – kodėl čia pakelės gražios, o už kelių metrų jau stipriai apžėlusios. Situacija tokia, kad Savivaldybė neturi teisės prižiūrėti ne savo kelių, nors jie yra mūsų teritorijoje. Būtent tokį susirūpinimą ir išsakėme atvykusiems svečiams ir sutarėme, kad kiekvienoje taisyklėje galima surasti žmogiškąjį faktorių ir atsižvelgti į pastabas, kurias išsako gyventojai“, – apie vykusio susitikimo rezultatus kalbėjo Administracijos direktorius Karolis Podolskis.
Diskutuota buvo ir apie regioninių kelių, esančių Marijampolės savivaldybės teritorijoje, priežiūrą žiemos metu. Pasak Marijampolės kelių tarnybos vadovo Egidijaus Mockevičiaus, regioniniams keliams taikomi 5 priežiūros lygiai, atsižvelgiant į kelio reikšmingumą ir judėjimo intensyvumą. Pavyzdžiui, automagistralė „Via Baltica“ visada turi būti puikios būklės, o esant itin stipriam snygiui, eismo sąlygos privalo būti atkurtos per 2 valandas.
Magistraliniai ir intensyvaus eismo keliai prižiūrimi 2 lygiu ir barstomi iki 7 val. ryto, o eismo sąlygos atkuriamos per 3 valandas. Priežiūros lygis keičiasi atsižvelgiant į kelio reikšmingumą, pavyzdžiui: intensyviausiuose rajoniniuose keliuose eismas, esant sudėtingoms oro sąlygoms, gali nutrūkti 8 valandoms, mažesnio intensyvumo – 10 valandų, žvyrkeliuose – ir visai parai.