Vos už poros metų – 2020-aisiais – Lietuvoje reikės nemažiau kaip 300 informacinių sistemų, kelių ir geležinkelio transporto inžinierių. Toks darbuotojų poreikis rinkoje atsiras pradėjus tiesti europinę geležinkelio vėžę „Rail Baltica“.
Pasak „Lietuvos geležinkelių“ Personalo departamento vadovės Irenos Balkūnės, norint neatsilikti nuo būsimos darbo paklausos, ne tik aukštosios mokyklos, bet ir stojantieji turėtų įvertinti būsimas tendencijas.
„Inžinierių poreikis darbo rinkoje yra nuolatinis, tokių darbuotojų trūksta ir šiandien. Tačiau jau greitu metu šie darbuotojai taps itin paklausūs – didelių žmogiškųjų resursų pareikalaus ne tik geležinkelio tiesimas, bet ir netrukus prasidėsiantis „Rail Baltica“ vėžės projektavimas“, – sako I. Balkūnė.
Skaičiuojama, kad inžinierių poreikis, pradėjus „Rail Balticos“ tiesimo darbus išaugs mažiausiai triskart. 2026 m. baigus tiesti geležinkelį, išaugs ir geležinkelio eksploatavimo srities specialistų paklausa: traukinių techninės priežiūros, geležinkelio sistemų priežiūros, traukinių eismo valdymo specialistų ir kt.
„Rail Baltica“ – svarbiausias geležinkelių infrastruktūros projektas Baltijos regione, integruosiantis Baltijos šalis į Europos geležinkelių tinklą. Projektų investicijų suma Lietuvoje, Latvijoje ir Estijoje sieks apie 5,7 mlrd. eurų, vien Lietuvoje investijos, planuojama, viršys 2,4 mlrd. EUR.
AB „Lietuvos geležinkeliai“