Vienas iš dažniausiai pasitaikančių būdų pastebėti automobilio problemas yra tada, kai jūsų automobilis pradeda skleisti neįprastus garsus. Vienas iš šių įprastų garsų – iš po automobilio sklindantis barškantis garsas, kuris girdimas perjungiant pavaras ar įsibėgėjant. Šiuos garsus galima suprasti kaip užuominą, kad kažkas po automobiliu yra atsilaisvinęs arba pažeistas ir dėl to juda daugiau nei turėtų ir liečiasi su kitais komponentais važiuoklėje.
Kiekvieno automobilio važiuoklė laikui bėgant susidėvi, kai kurios greičiau, kitos lėčiau. Tam įtakos turi daug veiksnių – nuo naudojamų dalių kokybės iki automobilio naudojimo būdo. Važiuoklės gedimai turi tiesioginės įtakos saugumui ir vairavimo komfortui, todėl verta jais pasirūpinti.
Kaip atpažinti automobilio važiuoklės gedimą?
Kiekvienas vairuotojas gali nesunkiai atpažinti kada jo automobiliui reikalingas važiuoklės remontas.
- Vairavimo kokybės pablogėjimas, prastesnė reakcija į vairo judesius;
- Vairavimo komforto pablogėjimas, siūbavimas, mažiau neutralizuojami nelygumai;
- Triukšmas, atsirandantis važiuojant, ypač įveikiant nelygumus: beldimas, girgždėjimas, nežymus trūkčiojimas pajudėjus;
- Nuolatinis kompresoriaus veikimas esant pneumatinei pakabai ir per žemai prošvaisai.
Jokia važiuoklės sistema negali būti pritvirtinta „standžiai“. Priekiniai ratai turi suktis. Visi ratai turi turėti galimybę judėti „aukštyn – žemyn“, kad spyruokliniai elementai veiktų tinkamai. Kiekvienos važiuoklės silpnoji vieta – metalo-gumos jungtys, kurios naudojamos, pavyzdžiui, pakabos elementams tvirtinti prie automobilio važiuoklės/rėmo. Ir jie dažniausiai pažeidžiami.
Automobilio važiuoklė sugenda dėl daugelio priežasčių:
- Guminės detalės sensta ir guma tampa trapi;
- Metalinės dalys gali rūdyti (pvz., pakabos spyruoklės);
- Laikui bėgant susidėvi pakabos dalys (pvz., amortizatoriai, kurie padarė daugybę milijonų judesių);
- Žala gali būti padaryta dėl staigaus smūgio (pvz., įvažiavus į labai gilią duobę arba patekus į avariją).
Daugelyje tinkamai eksploatuojamų automobilių važiuoklė gali atlaikyti 200 000 km. kilometrų be remonto. Tačiau kartais užtenka atsitrenkti į labai didelę duobę ir tenka tvarkyti net naujo automobilio važiuoklę. Vėlesniais metais naudojamų pakabos elementų ilgaamžiškumas mažėja. Kodėl? Nes automobilis, pvz., 10 metų, jau turi visiškai kitokią geometriją nei visiškai naujas ar net 3 metų senumo automobilis. Dėl to net geros dalys tarnauja daug trumpiau nei dalys, naudotos pirmam surinkimui.