UAB „Ikea Industry Lietuva“, Aplinkos apsaugos agentūros Marijampolės skyriui, UAB„Kelvista“
Mes, Kazlų Rūdos bendruomenės nariai, susipažinę su UAB „IKEA Industry Lietuva“ „Sunkvežimių stovėjimo aikštelės statyba M. Valančiaus g. 15D, Kazlų Rūda“ atrankos apie planuojamą ūkinę veiklą dokumentu, su priimtu Aplinkos apsaugos agentūros išvados Nr. (15.4)-A4-6120 (2015-06-03) sprendimu nesutinkame.
UAB „Kelvista“ atliktoje planuojamos ūkinės veiklos atrankos dokumente (toliau vadinama „atranka“) nėra išsamiai pateiktos informacijos apie planuojamos ūkinės veikos cheminės ir fizikinės taršos susidarymo šaltinius, jų fizikines chemines vertes ir jų poveikį šalia esančioms gyvenamos paskirties teritorijoms. Atrankos punktuose 2.9 ir 2.10. pateikiami duomenys apie statybos metu susidarančią fizinę ir cheminę taršą, tačiau apie ūkinės veiklos vykdymo metu susidariusios taršos šaltinius neminima. 2.13 punkte planuojamos ūkinės veiklos rizika žmonių sveikatai pateikiama išvada „Reikšmingas poveikis žmonių sveikatai nėra numatomas“ netenkina, kadangi iš išvados nėra aišku, ar rizikos žmonių sveikatai nebus (nesusidarys), ar tai atrankoje nėra numatyta. Prašome pateikti tai pagrindžiančius duomenis ir skaičiavimus.
Atrankos 2.9 punkte Cheminės taršos susidarymas norime, kad būtų pateikti duomenys apie vidaus degimo variklių išmetamų teršalų kiekį ir jų poveikį aplinkinei teritorijai (ypač šalia esančių gyvenamų namų zonoje), įvertinant ir fonines užterštumo reikšmes. Aikštelėje (po statybos darbų) galės stovėti iki 23 krovininių transporto priemonių, todėl manome, kad cheminės taršos koncentracija šioje vietoje bus didesnė nei anksčiau. T. p. atrankoje nepateikti duomenys kokiomis dienomis (d.d., savaitgaliais, švenčių dienos) ir valandomis numatomas autotransporto stovėjimas aikštelėje ir kokiomis priemonėmis tai bus užtikrinama. Atrankoje pažymima, kad transportas stovės išjungtais varikliais, tačiau nenurodyta, kokiomis priemonėmis tai bus užtikrinta (ypač šaltuoju metų laikotarpiu pasišildyti norintys vairuotojai gali to nesilaikyti).
Atrankos 2.10 p. Fizikinės taršos susidarymas apie triukšmo poveikį ir 3.7 p. informacija apie teritorijos taršą praeityje nepateikiami pakankami duomenys apie akustinio triukšmo lygį planuojamoje zonoje. Paveikslėlyje esama akustinio triukšmo tarša aikštelės teritorijoje pateikiamas triukšmo lygis tik nuo kelio, bet neparodyta esamos gamyklos ir iš aikštelės skleidžiamo triukšmo lygio zonos.
Kadangi sunkvežimių aikštelę planuojama statyti arti gyvenamųjų namų, todėl manome, kad prie gyvenamųjų namų (esančių M. Valančiaus, P. Vaičaičio g. ir Ateities g. Kazlų Rūdoje) triukšmo lygis ir oro tarša gali viršyti leistinas ribas ir gyventojams bus daromas dar didesnis neigiamas poveikis sveikatai. Todėl prašome atlikti poveikio aplinkai vertinimą, kuriame būtų pateikti triukšmo sklaidos ir oro taršos skaičiavimai. Skaičiavimuose turi būti vertinami ir dabar vykdomos veiklos sukeliamas triukšmas ir oro tarša (t.p. ir M. Valančiaus gatvėje sukeliamas triukšmas). Į UAB „IKEA Industry Lietuva“ įmonę atvyksta daug sunkvežimių iš kitų šalių, todėl spėjame, kad į šią aikštelę šalia gyvenamųjų namų pradės važiuoti sunkvežimiai visą parą (t.p. ir naktį). Šiuo metu iš šalia esančių gyventojų yra nusiskundimų dėl didelio triukšmo gyvenamoje zonoje, todėl papildomas triukšmo šaltinis šalia esamų gyvenamųjų namų, manome, sukels dar didesnį triukšmo lygį.
Pagal 2011 m. atliktą “Biokuro jėgainės Gedimino g. 1, Kazlų Rūdoje statybos ir eksploatacijos poveikio aplinkai vertinimas poveikio aplinkai vertinimo ataskaitą ”Nr.11022 PAV.AT-1, (paimta iš: http://www.swedspan.lt/documents/14808/22701/PAV+ataskaita_2011_11_10+for+web.pdf ) skyriaus 5.9.6.2 Akustinis triukšmas, „Priimta, kad į įmonės teritoriją per darbo dieną nuo 6 iki 18 valandos, per vieną valandą atvažiuos apie 4 sunkvežimius, kurių greitis neviršys 50 kilometrų per valandą. Vakaro ir nakties metu krovininio autotransporto priemonių judėjimo į įmonę ir iš jos nenumatoma“. Mes manome, kad šiuo metu sunkvežimių srautas į/iš įmonės yra daug intensyvesnis. Norėtumėme gauti išsamų šių metų praeitų 3 mėnesių sunkvežimių srautą įvažiuojančių – išvažiuojančių į įmonės teritoriją (pagal apsaugos duomenis skirtingu paros laiku) ir kad šie faktiniai duomenys būtų naudojami taršos ir triukšmo sklaidos skaičiavimuose.
Naudotasi: “Biokuro jėgainės Gedimino g. 1, Kazlų Rūdoje statybos ir eksplotacijos poveikio aplinkai vertinimas poveikio aplinkai vertinimo ataskaita” Nr. 11022 PAV.AT-1, 2011m. http://www.swedspan.lt/documents/14808/22701/PAV+ataskaita_2011_11_10+for+web.pdf
Kazlų Rūdos bendruomenės pirmininkas Algimantas Bučinskas