MPRC – išvyka į Europos kultūros sostinę ir pamoka netradicinėje aplinkoje.
Edukacijose- ,,Maironio namų fragmentai“ ir ,,Kauno tautos: istorijos detektyvas“
MPRC Gimnazijos mokiniai kartu su mokytojomis Edita Sėdaitiene, Jolita Vičkačkiene, Jurgita Schroeder jau keletą metų aktyviai dalyvauja Taptautiniame projekte MEPA („Mokyklos – Europos Parlamento ambasadorės“), kurio tikslas ugdyti jaunuosius europiečius, kuo daugiau sužinoti apie Europos Sąjungos istoriją ir dabartį, puoselėti ir skleisti europines vertybes.
Todėl lapkričio 8 dieną gausus būrys Gimnazijos skyriaus mokinių (TRg22, Vg22, PBg22, KRg21-1 grupės) aplankė Europos kultūros sostinę – Kauną. Pagal kultūros pasą mokiniai dalyvavo net dviejose edukacijose- ,,Maironio namų fragmentai“ ir ,,Kauno tautos: istorijos detektyvas“.
KRg21-1, PBg22, Vg22 grupės mokiniai lankėsi Maironio namuose, kur nuo 1936 metų įsteigtas lietuvių literatūros muziejus. Čia mokiniai dalyvavo edukacijoje ,,Maironio namų fragmentai“. Muziejaus gidė iš pradžių supažindino su ekspozicija, vėliau pateikė mokiniams savarankiškas užduotis, kurias jie turėjo atlikti, pasiskirstę į keturias grupes.
Poetas gyveno aštuoniuose šio namo antro aukšto kambariuose, kitose erdvėse vyko miesto renginiai, aktyviai veikė kultūrinės, religinės organizacijos. Edukacijos metu mokiniai gilinosi į Maironio asmenybę atskleidžiančius faktus, vėliau turėjo atsakyti į klausimus ir parengti išsamų pasakojimą. Daugelis užduočių buvo pakankamai sudėtingos, reikėjo prisiminti žinomus dalykus apie poetą, girdėtus pamokoje, o kai kuriuos atsakymus buvo galima tiesiog rasti, įdėmiau paanalizavus nuotraukas, paveikslus ir kitus muziejaus eksponatus. Mokiniai labai atsakingai atliko užduotis ir džiaugėsi galėdami sėkmingai dirbti komandoje.
TRg22 grupės mokiniai dalyvavo orientaciniame žaidime ,,Kauno tautos-istorijos detektyvas“. Visi ieškomi objektai buvo Kauno Vytauto prospekto ,,Ramybės“ parko prieigose. Orientacinio žaidimo tikslas – per pažintį su skirtingų tautų kultūros paveldu ugdyti mokinių kultūrinį sąmoningumą, toleranciją bei paskatinti mokinius plačiau domėtis ir tyrinėti daugiakultūrį miestą.
Pagrindiniai žaidimo uždaviniai: įtraukti jaunuolius į gyvą skirtingų miesto tautų paveldo tyrinėjimą; sudominti įvairiais skirtingų tautų kultūros paveldo aspektais – religija, architektūra, gastronomija ir kt.; atskleisti skirtingų tautų paveldo svarbą ir reikšmę šiuolaikiniame mieste; ugdyti pastabumą, gebėjimą urbanistinėje erdvėje įžvelgi įvairias kultūrines raiškos formas.
Žaidime komandos nariai turėjo surasti kelią iki objektų, atpažinti pastatus, istorines asmenybes nuotraukose, išspręsti kryžiažodžius ir kt. Per pusantros valandos grupės mokiniai turėjo sužinoti, kokios 5 tautos gyveno, dirbo ir kūrė bei turėjo įtakos Kauno kultūriniam, istoriniam gyvenimui. Mokiniai teigė, jog po žaidimo jie geriau pažino miesto daugiakultūrį paveldą, suvokė jo svarbą ir reikšmę.
Tai buvo kitokios pamokos netradicinėje erdvėje- įtraukios, suteikiančios galimybę mokiniams savivaldžiai mokytis, gilinti žinias ir tobulėti. Refleksijos metu mokiniai akcentavo, kad organizuotas darbas komandose ir grupėse leido pajusti pažinimo ir bendradarbiavimo džiaugsmą.
—
Netradicinė pamoka Marijampolės Tauro apygardos partizanų muziejuje
Lapkričio 11 dieną Gimnazijos skyriaus PBg21- 1 ir Vg22 grupės mokiniai dalyvavo istorijos ir lietuvių kalbos bei literatūros pamokoje netradicinėje erdvėje.
Pamoka vyko Marijampolės Tauro apygardos partizanų muziejuje, ją organizavo Gimnazijos skyriaus mokytojos Edita Sėdaitienė ir Jurgita Schroeder.
Tauro partizanų muziejuje mus pasitikęs gidas pasakojo apie lietuvių tautos pasipriešinimą sovietų okupantams. „Ryžtas ir drąsa turi savo kainą, nes rezistentų kovose žuvo daugiau nei 30000 lietuvių“ – teigė muziejaus darbuotojas, išsamiai papasakojęs apie Tauro apygardos partizanų kovą.
Muziejuje galėjome apžiūrėti daug reikšmingų ir įdomių eksponatų: partizanų vėliavą, išsaugotą net 75-erius metus, medinį kryželį, maldaknygę, rankraštinius partizanų tekstus, dienoraščius, laiškus. Apžiūrėdami ir komentuodami autentiškus partizanų naudotus daiktus, mokiniai galėjo geriau suprasti ne tik jų idėjas, bet ir elementarią buitį.
Muziejininko pasakojimas nukėlė į tolimąjį Sibirą tremčių ekspozicijoje. Diskusija apie laisvės vertę užsimezgė prie tremčių žemėlapio, apžiūrint tremtinių išlaikytus ir muziejui perduotus jiems brangius daiktus. Vėliau pamoka tęsėsi prie partizanams i tremtiniams skirto memorialo, kur uždegėme žvakeles ir pagerbėme aukų atmintį tylos minute.
Mokiniai skaitė partizanų eilėraščius, kurių klausant galėjai nusikelti į tuos kovų laikus, kada lietuviai dėl Lietuvos buvo pasiryžę paaukoti savo gyvybę.
Pamokoje dalyvavusi mūsų mokinė iš Ukrainos kaip tik tuo metu gavo žinių iš artimųjų apie išvaduotą miestą, todėl partizanų kova simboliškai susisiejo su dabartiniais didvyriais, tebesikaunančiais už laisvę.
Mokinių teigimu, ši pamoka netradicinėje erdvėje buvo naudinga tuo, kad galima daugiau sužinoti apie mūsų tautos istorinę praeitį, taip pat geriau pažinti Marijampolę, jos istoriją ir lankytinus objektus.
Partizanų muziejuje išgirstos istorijos leido mintimis nusikelti į tuos laikus, kai dėl tėvynės tūkstančiai lietuvių aukojosi, negalvodami apie savo asmeninę gerovę, o demonstravo ištvermę ir drąsą, priešindamiesi okupantams net dešimtį metų. Kiekvienas iš mūsų turėjome galimybę susimąstyti apie tai, ką mums reiškia meilė tėvynei ir pagalvoti apie tai, kaip turėtume pasielgti, jei Lietuvai iškiltų pavojus.