Kaip savo ,,Facebook” profilyje rašo Kazlų Rūdos savivaldybės meras Mantas Varaška – Pelakauskas, tokia žinia sutinkama gan dviprasmiškai, nes planuojama, jog vėžė eis pro pat miestą ir iškertant didelį miško ruožą.
Meras jau pateikė savo pastabas Lietuvos geležinkeliams, Susisiekimo, Krašto apsaugos, Aplinkos ministerijoms, projektuotojams.
Kazlų Rūdos meras savo socialiniame tinkle su gyventojais pasidalino tokia pozicija:
,,Rail Balticos” vėžės alternatyva per savivaldybės girios masyvą nuo Jūrės miestelio iki Bebruliškės km. pervažos BE, miesto bendrame plane numatyto aplinkkelio su 2 lygių pervažomis per geležinkelius į Lenkiją ir Rusijos federaciją, mums kategoriškai nepriimtina. Jeigu ,,Rail Baltica” projektas gali dengti 2 viadukus ir kelią iki kariškiams reikalingo krovos terminalo, Susisiekimo ministerija, Krašto apsaugos ministerija, Vyriausybė turėtų rasti papildomą finansavimą Karaliaučiaus vėžės viaduko įrengimui ir aplinkelio nutiesimui bent iki regioninio kelio Kazlų Rūda – Antanavas – Marijampolė (pagal miesto bendrąjį planą). Tai turėtų vykti TUO PAČIU metu kaip ir ,,Rail Baltica” projekto įvykdymas, t.y. 2026 metais. Tada savivaldybės taryba ir visuomenė galėtų diskutuoti dėl šio susitarimo priimtinumo. Papildomas poreikis – aplinkkelio (būtino ir krašto apsaugai) pratęsimas iki Kazlų Rūdos – Višakio Rūdos – Bliuviškių regioninio kelio Jūrės km. teritorijos (pagal Kazlų Rūdos savivaldybės bendrąjį planą). Taip miestas ir savivaldybė bent jau taptų patogiu transporto mazgu, miestą aplenkiant IKEA ir kitų įmonių vilkikams.
Meras tikina, jog tai nėra asmeninis jo ar Tarybos išankstinis sutikimas bei bus siekiama, jog bus įvykdyti dar 2014 – 2015 m. neįgyvendinti pažadai, susiję su ,,Rail Baltica” projektu.
Norima konkrečių, pagrįstų derybų, aiškiai suprantant, kad tiesioginės naudos Kazlų Rūdos savivaldybė iš šio projekto neturės., todėl už savo teritorijos, miško auką bus siekiama gauti bent jau susisiekimo, tranzito patogumus.
Žadama, jog tolimesnė informacija gyventojams bus viešai pasiekiama.