• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Sekmadienis, 24 rugpjūčio
Sūduvos Gidas
Reklama
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

„Rail Baltica“ diktuos naujas keliavimo madas

2019-09-18
Apžvalgos
Laikas: 3 min skaitymo
A A

Prognozuojama, kad nuo 2030 metų „Rail Baltica“ keleiviniai traukiniai tarp Varšuvos ir Talino kasmet perveš virš 4,5 mln. keliautojų. Tikimasi, kad greitieji keleiviniai traukiniai ne tik į Baltijos šalis pritrauks naujų turistų iš užsienio, bet koreguos ir Lietuvos gyventojų keliavimo įpročius.

Tikisi keliavimo revoliucijos

„Kartu su „Rail Baltica“ atėjimu tikimės ir tam tikros viešojo transporto revoliucijos Lietuvoje. Keleiviniai traukiniai jau dabar tapo labai patrauklia alternatyva kitoms transporto rūšims, pavyzdžiui tarp Vilniaus ir Kauno bei Klaipėdos maršrutai perveža tikrai daug keleivių, matome, kad tai rimtas konkurentas automobiliams. Nauja geležinkelio linija nuo Lenkijos iki Lenkijos ir jungtis nuo Vilniaus iki jos  atvers dar daugiau galimybių keliaujantiems“, – sako UAB „LG keleiviams“ generalinis direktorius Linas Baužys.

„Pagal numatytą „Rail Baltica“ įgyvendinimo planą jau nuo 2026-ųjų moderni europietiško standarto traukinių linija pradės veikti nuo Kauno iki Latvijos per Panevėžį. Pastarojo miesto ir rajono gyventojams atsiras galimybė ganėtinai greitai pasiekti Vilnių ir pajūrį traukiniu“, – pažymėjo L. Baužys.

Jo teigimu Lietuvai taip pat galima sekti Šveicarijos pavyzdžiu, kai visuomeninis transportas organizuojamas taip, kad autobusai suderinti su traukinių tvarkaraščiais ir priveža keleivius iš atokesnių gyvenviečių, bet nekonkuruoja tarpusavyje ilguose maršrutuose.

L. Baužio įsitikinimu, „Rail Baltica“ padės plėtoti ir tarptautinį turizmą. „Pritrauksime ne vien traukiniais keliauti mėgstančius turistus. Jau dabar Vilniaus oro uostas turi ribotas plėtros galimybes. Pradėjus veikti „Rail Baltica“ Vilnius iš Kauno oro uosto bus pasiekiamas per 35 minutes, kas užsienio turistams patrauklu, lengvai pasiekiama Klaipėda, tad patogesni tapsime ir orlaiviais galutinį tašką mėgstantiems pasiekti keliautojams“, – pasakoja L. Baužys.

Traukinius renkasi dėl ekologijos ir patogumo

„Žinoma, pirminis „Rail Baltica“ tikslas – vežti krovinius, iš to bus ir šios linijos ekonominė nauda. Bet patogus ir greitas susisiekimas tarp kai kurių šalies miestų, greitai pasiekiamos kaimyninių šalių sostinės tikrai turės įtakos ir mūsų keliavimo įpročiams. Taip pat galima tikėtis daugiau turistų iš Europos, kur keliavimas traukiniais yra populiarus“, – sako judumo ekspertė dr. Kristina Gaučė.

Specialistė abejoja, ar „Rail Baltica“ greitieji traukiniai iš esmės pakeis kasdieninius keliavimo įpročius, ne tik dėl to, kad žmonėms sunku keistis, tačiau labiausiai dėl to, kad kasdieninė švytuoklinė migracija tarp miestų, kuriuos sujungs „Rail Baltica“ nėra esminė (pvz. lyginant su kelionėmis iš Vilniaus regiono į Vilnių). Tačiau tikrai atsiras tokių, kurie persės iš automobilių į traukinius. „Aš pati kai yra galimybė rinktis, visada renkuosi traukinį nepriklausomai nuo jo greičio. Žmonės jį rinksis ne tik dėl laiko ekonomijos, ekologinių sumetimų bet ir dėl to, kad važiuojant traukiniu gali dirbti, skaityti, bendrauti, žiūrėti filmus ir daryti kitus darbus. Tad tokių žmonių tikrai bus“, – sako K. Gaučė.

Pasak jos, ypatingai „Rail Baltica“poveikį turėtų pajusti Panevėžio ir Marijampolės gyventojai, kuriems atsiras greitas susisiekimas su Kaunu, o panevėžiečiams ir su Ryga. Tai gali turėti įtakos renkantis mokymosi vietą studentams ar net darbą kitame mieste.

Sulauksime daugiau turistų

Tačiau K. Gaučės įsitikinimu, „Rail Baltica“ turėtų išjudinti turizmo sektorių, ypač jei sklandžiai pradės funkcionuoti vieningo Europos traukinių bilieto „Inter Rail“ sistema. Tikėtina, kad daugiau lietuvių rinksis savaitgalius praleisti kaimyninių šalių sostinėse, o į Lietuvą atvyks traukiniais keliauti mėgstantys europiečiai, nes tai bus nauja neišbandyta kryptis.

Viešosios įstaigos „Kaunas IN“ specialistų skaičiavimu pradėjus kursuoti greitiesiems „Rail Baltica“ traukiniams turistų srautas Kaune gali išaugti iki 5 proc. prie dabar planuojamo turistų augimo. Daugiausiai turistų tikimasi sulaukti iš Latvijos, Estijos, Suomijos, Lenkijos ir Vokietijos. Šių turistų skaičius Kaune gali išaugti iki 15 proc.

„Europinės geležinkelio linijos, kuri sujungtų Lietuvą su Europa, poreikis jaučiamas jau seniai. Turistai europiečiai įpratę patogiai keliauti traukiniais, todėl dažnai sulaukiame individualiai keliaujančių turistų klausimų apie galimybes keliauti traukiniais tarp Baltijos šalių ir Varšuvos“, – sako „Kaunas IN“ Turizmo skyriaus vadovė Inga Pažereckaitė-Kalėdienė.

Į Varšuvą – per mažiau nei 5 val.

Pagal dabartinius „Rail Baltica“ skaičiavimus, kelionė iš Panevėžio į Kauną truks 38 minutes, iš Vilniaus į Kauną – 36 minutes. Taip pat greitas susisiekimas bus su kaimyninių šalių sostinėmis. Pavyzdžiui kelionė traukinių iš Kauno į Rygą truks apie 1,5 val., iš Panevėžio šį miestą pasieksime mažiau nei per valandą. Iš Kauno iki Talino traukiniu keliausime 3,5 val., o iki Varšuvos nepilnas 5 valandas. Iš šio miesto traukiniais lengvai pasiekiami beveik visi kiti Europos didmiesčiai.

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Apgalvotas sprendimas ar tragedija: Kalvarijos savivaldybės gyventojai gali likti be autobusų į Marijampolę?
Marijampolę užliejo kūrybos, meilės ir muzikos dvasia – prasidėjo jau dvyliktasis „Marijampolė Music Park“ festivalis
Kino teatre „Spindulys“ – moderni vėdinimo sistema jau greitai
Savivaldybės vadovai lankėsi „Marijampolės šilumos tinkluose“

Kultūra

Marijampolę užliejo kūrybos, meilės ir muzikos dvasia – prasidėjo jau dvyliktasis „Marijampolė Music Park“ festivalis
Priešpaskutinis seansas: marijampoliečiai stebėjo dokumentinį filmą „Mamutų medžioklė“
Savaitgalio renginiai Sūduvoje
Vienas skambėjimas – Marijampolės erdvėse susiliejančios muzikos istorijos

Sportas

„Sūduva B“ nugalėjo „Taurą B“
Girėnuose įvyko 40-asis jubiliejinis mažasis triatlonas
Rekordo besiekiant: kurios rinktinės rungtynės iki šiol Lietuvoje sutraukė didžiausias minias
„Sūduva B“ įveikė „Neptūno“ dublerius

Politika

Marijampolės meras P. Isoda visiškai išteisintas „čekiukų“ byloje
Kviečiama deleguoti atstovus į Vilkaviškio rajono savivaldybės nevyriausybinių organizacijų tarybą
Suvalkų miesto šventėje – ir delegacija iš Marijampolės
Marijampolės savivaldybės delegacija lankėsi garbės partnerių susitikime Šeptyckio savivaldybėje

Įdomu

Senasis Skapiškis: turtingasis dominikonų vienuolynas
Rugsėjo 1-oji tėvams meta finansinį iššūkį: ekspertė pateikė kelis paprastus patarimus, kaip jį įveikti
Manote, kad namai jau tvarkingi? 7 vietos, kurias daugelis valo gerokai rečiau nei derėtų
Svarbu prisiminti tvarkantis namus: nevalykite šių daiktų su actu – galite negrįžtamai sugadinti

Verslas

Skelbiama registracija į mugę „Sūduvos kraitė 2025“
Profesionalų arsenale: būtinos trimerio dalys komerciniams kraštovaizdžio darbams
Lietuvis apie 8 mėnesių stažuotę Ispanijoje: gamybos simuliacija, „Google translate“, šaltis ir lietuviški saldainiai parduotuvėse
UAB „Gulbelė“ pradėjo naujos krautuvės statybas Kazlų Rūdoje

Mokslas ir studijos

Prasidėjo studentų kraustymasis: 5 gudrybės, kaip dar nemokant gaminti sutaupyti ir laiko, ir pinigų maistui
Puikios patirtys ir nauji atradimai ekonomikos ir verslo stovykloje
Mokslas, kūryba ir inovacijos susitinka Marijampolėje
Mykolo Romerio universitetas kuria ateitį: akademinių erdvių metamorfozė

Turizmas

Kaimelio dvaras – atgimstantis istorijos liudininkas
EIMIN tęsia investicijas, skirtas į Lietuvą pritraukti užsienio turistų
Įrengta laisvalaikio zona prie Naujaprūdžio (Zyliškės) tvenkinio
Z karta keliauja kitaip: kaip ji keičia turizmo pasaulį?
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus