Tęsiamos derybos dėl ,,Rail Baltica” priartinimo prie ,,Via Baltica”.
Kaip informuoja Kazlų Rūdos savivaldybės meras Mantas Varaška – Pelakauskas, kartu su SWECO projektuotojais ir Lietuvos geležinkeliais turėtas pasitarimas kaip ir kiek ,,Rail Baltica” vėžės galima priartinti prie ,,Via Baltica” per 150-300 metrų.
Tokiomis diskusijomis siekiama pasiekti 6A projekto variantą.
Meras tikina, kad tokiu būdų ginama Plutiškių seniūnijos gyventojų teisė kuo mažiau nukentėti nuo triukšmo ir kitos taršos. Antra, ginamas žemės ūkis ir jo naudmenos, kurios kuria darbo vietas.
Galiausiai, siekiama, jog 18-20 kvadratinių kilometrų savivaldybės teritorijoje netaptų ,,mirusia žeme”.
Meras rašo, kad tai įvyktų, jeigu susidarytų 1,5 km. tarpas tarp 2 tarptautinių magistralių.
Susitikime išplėtotas pasiūlymas susiaurintame ruože tarp ,,Via Baltica” ir ,,Rail Baltica” vystyti saulės ir vėjo energijos jėgaines. Tai duotų pajamas ir savivaldybei.
Kol kas turimas tarpinis rezultatas – Lietuvos geležinkelių ir projektuotojų sutikime per savaitę ,,nubraižyti” naujus pasiūlymus.