Tėvai, auginantys priešmokyklinio amžiaus vaikus, puikiai žino, kad mažieji ypač noriai domisi išmaniųjų telefonų ar kituose ekranuose rodomais vaizdais ar netgi sugeba patys susirasti internete pateikiamą pramoginį turinį.
Tačiau įvairių sričių gydytojai ir kiti vaikų raidą tyrinėjantys specialistai vieningai sutaria, kad vaikų prie ekranų praleistas laikas turi būti ribojamas. Tačiau, gyvenant nuolat kintančioje aplinkoje, kur informacinės technologijos užima vis didesnę kasdienio gyvenimo dalį, vaikams turi būti sudarytos sąlygos tinkamai susipažinti su technologijomis ir ugdyti šios srities įsisavinimui reikalingus įgūdžius.
Vakar Marijampolės priešmokyklinio ugdymo įstaigas pasiekė pirmieji technologijų pamokoms skirti mokymo rinkiniai. Pasak vienos iš šio projekto iniciatorės, Marijampolės savivaldybės mero patarėjos Agnės Pavelčikienės, šios priemonės padės vaikų domėjimąsi technologijomis padaryti įdomesnį ir kokybiškesnį: „Siekiame, kad kartais betikslis vaikų naudojimasis išmaniosiomis technologijomis virstų naudinga veikla, todėl kartu su VšĮ „Lispa“ mokykla paruošėme priemonių paketus, padėsiančius vaikams informacinių technologijų pagalba išmokti ir sužinoti naujų dalykų. Šioje programoje dalyvauja visos savivaldybės priešmokyklinio ugdymo grupės ir jų mokytojai. Mokytojams buvo suteiktos reikalingos žinios ir mokymai, kaip naujas technologijas pritaikyti kasdieniuose užsiėmimuose. Programai įgyvendinti lėšas skyrėme iš Marijampolės savivaldybės biudžeto. Galima sakyti, kad nuo šiol vaikai galės nemokamai pasijusti lyg populiariojoje „Lispa“ mokykloje ir išmokti įdomių ir naudingų dalykų“.
Pristatydamas mokymo priemonių rinkinio turinį, Vaidas Baranauskas, VšĮ „Lispa“ direktorius, papasakojo, kad didžiąją dalį rinkinių sudaro įvairūs konstruktoriai, tokie kaip raketos, fotoaparato, laivo, lėktuvo ir kt. Rinkinyje vaikai taip pat ras su elektronika ir programavimu susijusių priemonių. Pasak V. Baranausko, šios programos tikslas – supažindinti vaikus su esminiais technologijų elementais: elektra, mechanika, krumpliaračiais, virtualiąja papildyta realybe, robotika ir pan. Ugdymo įstaigoms pristatomos priemonės ir mokymo programos yra sukurtos ir išbandytos „Lispa“ mokykloje, kur sulaukė ypač didelio vaikų ir jų tėvų susidomėjimo.
Vieno pirmųjų naująsias priemones gavusio vaikų lopšelio-darželio „Vaivorykštė“ direktorė Birutė Dičiūnienė džiaugėsi sudaryta galimybe vaikus sudominti ir mokyti technologijų. Pasak direktorės, jau pastebėta, kad per panašias pamokas vaikai būna daug dėmesingesni ir labiau domisi mokomuoju dalyku. Naujosios priemonės padės papildyti tradicinius užsiėmimus, o vaikams geriau suprasti ir įsisavinti įvairias žinias bei įgūdžius.