• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Antradienis, 23 rugsėjo
Sūduvos Gidas
Justicija
Reklama
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Vairavimas per lietų: kaip išvengti akvaplaningo

2020-07-26
Įdomu
Laikas: 3 min skaitymo
A A
akvaplaningas

Vasaros lietus gali ne tik sugadinti suplanuotas atostogas, bet ir surengti rimtą egzaminą vairuotojams, kurie ne visuomet sugeba suvaldyti automobilį ant šlapios kelio dangos.  Draudikai sako pastebintys, kad dažniausiai lietus pakiša koją tiems, kurie galvoja, kad nieko atsitikti negali ir vairuodami lyjant pernelyg atsipalaiduoja.

„Vairuotojai dažnai mano, kad automobilis ir ant šlapios kelio dangos valdomas taip pat kaip ant sausos. Vis dėlto lietus vairavimą paveikia dviem būdais: sumažina matomumą bei pablogina padangų sukibimą su kelio danga. O kur dar gatvėse susiformuojančios gilios balos, per kurias „peršokti“ bandydami vairuotojai kartais toliau tos balos ir nebenuvažiuoja. Nieko keisto, kad kai kuriems vairavimas lyjant tampa tikru meistriškumo ir nervų išbandymu bei papildomu streso šaltiniu“, – sako draudimo bendrovės BTA Ekspertizių skyriaus vadovas Andrius Žiukelis.

Kad šlapias kelias netaptų čiuožykla

Profesionalūs vairuotojai ir specialistai prasidėjus kelyje smarkiam lietui pataria iš karto mažinti greitį. Pirmiausiai todėl, kad blogėja matomumas, tad važiuojant lėčiau paprasčiau pamatyti ir sureaguoti į kilusią netikėtą situaciją. Antra, pats vairuotojas tampa prasčiau matomas ir kitiems eismo dalyviams. Trečia svarbi priežastis – automobilis ant šlapios kelio dangos sustoja lėčiau nei ant sausos, o važiuodamas didesniu greičiu jis gali tapti ir nevaldomas.

„Važiuojant sausu keliu 50 km/h greičiu stabdomas automobilis visiškai sustoja nuvažiavęs maždaug 35 metrus, važiuojant 100 km/h greičiu – apie 98 metrus. Tuo metu šlapia kelio danga sustojimo atstumą pirmu atveju pailgina maždaug 6 metrais, o važiuojant 100 km/h greičiu – apie 25 metrais. Įvertinkite šiuos skaičius ir laikykitės didesnės distancijos nuo priekyje važiuojančių automobilių, kad prireikus spėtumėte sustabdyti“, – aiškina A. Žiukelis.

Kai smarkiai lyja, o automobilio greitis didelis, gali susidaryti situacija, vadinama akvaplaningu – automobilio padangos nebespėja iš po ratų pašalinti vandens ir praranda sukibimą su kelio danga, o automobilis tiesiog „plaukia“ vandens paviršiumi. „Jei jaučiate, kad automobilis pradeda tarsi pats save valdyti ir „neklauso“ jūsų, tai gali būti ženklas, kad prasidėjo akvaplaningas. Staigiai stabdyti tokiu atveju negalima, nes automobilis ims slysti ir taps visiškai nevaldomas. Geriausia tvirtai laikyti vairą ir  atleisti greičio pedalą, kad greitis mažėtų savaime, kol padangos ir vėl atgaus sukibimą su danga“, – pataria A. Žiukelis.

Akvaplaningą lemia automobilio padangos, jų konstrukcija bei nudėvėjimas. Kai kurios padangos yra labiau pritaikytos drėgnoms kelio dangoms nei kitos.

Vairuotojams derėtų atkreipti dėmesį ir į protektoriaus gylį. Vasaros sezonu lengviesiems automobiliams rekomenduojamas minimalus padangų protektoriaus gylis yra 1,6 mm, tačiau jis galėtų būti bent 3 mm. Su tokiomis padangomis vairuotojai jaustųsi saugiau esant šlapiai kelio dangai. Pasak A. Žiukelio, jei vis dėlto padangos protektoriaus gylis minimalus, vairuotojas už tokios transporto priemonės vairo lyjant lietui turėtų jaustis tarsi vairuotų žiemą.

Rūko žibintus naudokite atsargiai

Per lietų didžiausias dėmesys skiriamas automobilio valdymui, bet derėtų nepamiršti ir žibintų, kurie tokiu metu atlieka tikrai ne antraplanį vaidmenį. Lietuvoje artimos šviesos žibintai arba dienos žibintai turi būti įjungti ir dienos metu, tačiau pastarųjų prasidėjus stipresniam lietui toli gražu nebeužtenka, todėl reikia nepamiršti įjungti artimos šviesos žibintų, kad išliktumėte matomi kitiems eismo dalyviams.

A. Žiukelis sako dažnai pastebintis lietingu oru važiuojančius automobilius su įjungtais rūko žibintais, tačiau to daryti lengva ranka nederėtų.

„Šie žibintai gali būti įjungiami tik tada, kai matomumas išties labai prastas, nes kitaip jie akina kitus vairuotojus. Apsispręsti, reikalingas rūko žibintas ar ne, gali padėti priekyje važiuojančio automobilio stebėjimas. Jei jo beveik neįžiūrite, nors žinote, kad jis ten važiuoja, tuomet rūko žibintai reikalingi, nes lygiai toks pats nematomas esate kitiems“, – atkreipia dėmesį A. Žiukelis.

Apie BTA:                

AAS „BTA Baltic Insurance Company“ (BTA) priklauso Vidurio ir Rytų Europos draudimo rinkos lyderei Austrijos „Vienna Insurance Group AG“ (VIG) ir yra didžiausia VIG bendrovė Baltijos regione. Beveik 200 metų veikianti, per 50 įmonių 25-iose šalyse valdanti VIG pirmauja Baltijos šalyse, kur grupės įmonės 2019 m. užima ketvirtadalį ne gyvybės draudimo rinkos. 2019 m. BTA savo draudimo partneriu Lietuvoje pasirinko apie 420 tūkst. privačių bei verslo klientų, su kuriais pasirašyta virš 1 mln. draudimo sutarčių, atlyginta per 57 mln. eurų žalų.

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

„Savivaldos gyvybė 2025“ – žmonėms, kurie kuria mūsų kraštą
Marijampolėje kilus gaisrui išgelbėtas žmogus
„Kultūros kačių“ nominacijomis įvertinti kūrėjai
XI Tarptautinis medinių pučiamųjų instrumentų festivalis „Medynės’2025“

Kultūra

„Kultūros kačių“ nominacijomis įvertinti kūrėjai
XI Tarptautinis medinių pučiamųjų instrumentų festivalis „Medynės’2025“
Marijampolės savivaldybėje paminėti Rudens lygiadienis ir Baltų vienybės diena
Sūdava atšventė šimtmetį

Sportas

Moto šalmo svoris: kodėl jis svarbus ilgesnėse kelionėse?
„Sūduva“ ketvirtą kartą įveikė „Bangą“
Sūduvos regiono krepšinio teisėjų akademija kviečia mokytis teisėjavimo
Taurės turnyras baigėsi pusfinalyje

Politika

Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo baigiamojoje projekto „Resilient Borders“ konferencijoje
Nauji įtarimai tyrimuose dėl galimai netinkamo savivaldos lėšų panaudojimo pareikšti merui ir dar vienam asmeniui
Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Piniginės paramos skyrius
Marijampolės tarybos narė Pituškienė visiškai išteisinta „čekiukų“ byloje

Įdomu

Tyrimas atskleidė: kas aštuntas vairuotojas yra patyręs avariją dėl laukinio gyvūno
Kremavimo kainos Lietuvoje ir užsienyje: palyginimas
Namų picerija: kaip išsikepti tobulą picą su minkštu padu
Psichologė įspėja, kad vaikai praranda ryšį su gamta: kokią įtaką tai daro jų raidai ir sveikatai?

Verslas

Z karta gamyboje: kaip juos išlaikyti darbe?
Verslo bendruomenės išreiškė poziciją dėl 2026 m. valstybės biudžeto projekto
Vilkaviškio savivaldybės atstovai dalyvavo Marijampolės regiono plėtros plano darbo grupės posėdyje
Privalomas reikalavimas įmonėms: daugiau moterų vadovų pozicijose

Mokslas ir studijos

Z karta gamyboje: kaip juos išlaikyti darbe?
Erasmus+ studentai MRU Sūduvos akademijoje: mažas miestas – dideli atradimai
„Švietimo plunksnos 2025“: kviečiama rinkti laureatus
Marijampolės Rygiškių Jono gimnazija paskirta 2025–2026 mokslo metų brandos egzaminų bazine mokykla

Turizmas

Istoriniai Marijampolės miesto šešėliai atgimė ant restobaro „Kampas“ sienos
Kaimelio dvaras – atgimstantis istorijos liudininkas
EIMIN tęsia investicijas, skirtas į Lietuvą pritraukti užsienio turistų
Įrengta laisvalaikio zona prie Naujaprūdžio (Zyliškės) tvenkinio
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus