Pirmaujančio restoranų prekės ženklo „McDonald’s“ kartu su tyrimų agentūra „Norstat“ atliktoje visuomenės nuomonės apklausoje 72 proc. respondentų – 18-25 metų amžiaus jaunuolių – pripažino, kad dėl patirties trūkumo susidūrė su sunkumais ieškant darbo.
Apklausa buvo atlikta siekiant išsiaiškinti jaunimo įsidarbinimo iššūkius. Tyrimo duomenys atskleidė, kad 25 proc. respondentų Lietuvoje yra patyrę diskriminaciją darbo rinkoje dėl savo amžiaus. Taip pat 33 proc. 18-25 metų amžiaus jaunuolių nerimauja dėl to, kad nebus įdarbinti dėl patirties stokos.
„Apklausos rezultatai atskleidžia ir teigiamas, ir nerimą keliančias jaunimo užimtumo tendencijas. Džiugina tai, kad 67 proc. apklausos dalyvių nesusidūrė su jokia diskriminacija darbo rinkoje. Tačiau nerimą kelia tai, kad didžiausia dalis, daugiau nei 70 proc. jaunuolių, susidūrė su sunkumais ieškant darbo dėl ankstesnės patirties stokos. „McDonald’s“ tikime lygiomis galimybėmis ir laukiame visų, kurie nori tobulėti dinamiškoje ir tam palankioje aplinkoje, net ir neturint ankstesnės patirties. Tereikia pozityvaus požiūrio, noro mokytis, tvirtos darbo etikos ir vertybių“, – sako Anastasija Zubova, žmogiškųjų išteklių ir mokymų direktorė Baltijos šalims, pabrėždama, kad vidutinis darbuotojų amžius „McDonald’s“ restoranuose Lietuvoje yra 24 metai.
Apklausa taip pat atskleidė, kad labiausiai jaunų žmonių pasitenkinimą darbu lemia finansinis atlygis (66 proc. respondentų), labai svarbus yra komandinis darbas ir kolegos (52 proc. respondentų) bei sveikas darbo ir asmeninio gyvenimo balansas (45 proc. respondentų).
„Per devynerių metų darbo patirtį personalo srityje visose Baltijos šalyse pastebėjau, kad kiekvienas regionas pasižymi savitomis tendencijomis. Latvijoje tai – didelis dėmesys darbo ir asmeninio gyvenimo pusiausvyrai bei lankstumui. Lietuviai labiau linkę į karjeros augimą ir stabilumą, o Estijoje darbo vietų pasirinkimą lemia skaitmenizacija ir inovacijos“, – sako A. Zubova.
Paklausus, kas padėtų jauniems žmonėms jaustis užtikrintiems dėl savo karjeros ateities, paaiškėjo, jog vienodai svarbu tiek darbas įmonėje, siūlančioje pradinio lygio darbą su mokymais ir skaidriu atlygiu, tiek sąžiningas elgesys, palanki ir motyvuojanti darbo aplinka, galimybės tobulėti ir didesnis darbo sąlygų lankstumas.
Apklausos rezultatai rodo, kaip svarbu tikėti savo potencialu. „McDonald’s“ ir toliau išlieka darbo vieta, kurioje jauni žmonės gali žengti pirmuosius žingsnius, augti pasitikėdami savimi ir atrasti, kad toks darbas jiems iš tiesų gali puikiai tikti.
Visuomenės nuomonės tyrimą „McDonald’s“ atliko bendradarbiaujant su bendrove „Norstat“ 2025 m. kovo mėnesį. Tyrime dalyvavo 310 Lietuvos gyventojų nuo 18 iki 25 metų.