Šiandien girdime begalę nusiskundimų dėl švietimo sistemos iš pačių mokinių. Internete šmėžuoja vis daugiau nusivylusių mokinių straipsnių. Tam nelieka abejingas ir Lietuvos mokinių parlamentas (LMP), todėl norėdami išsiaiškinti, kokių pokyčių iš tikrųjų mūsų mokyklose norima, inicijavo diskusijas tarp mokinių ir mokytojų visoje Lietuvoje (kiekvienoje savivaldybėje).
Lapkričio 25d. Kazlų Rūdos savivaldybėje Plutiškių gimnazijoje vyko diskusija tarp mokinių ir mokytojų. Joje dalyvavo mokiniai ir mokytojai iš abiejų savivaldybės gimnazijų – Plutiškių ir Kazio Griniaus. Diskusiją generavo Lietuvos mokinių parlamento atstovė Kazlų rūdos savivaldybėje Laura Akranglytė.
Buvo kalbama, kokia turėtų būti ideali pamoka, kokios turėtų būti tos 45 minutės, kad jos nenueitų veltui. Paaiškėjo, kad mokinių ir mokytojų nuomonės nelabai skiriasi. Ir mokiniai, ir mokytojai mano, kad pamokoje turėtų būti naudojamos ir naujoviškesnės, mokinį labiau sudominančios priemonės – multimedija, praktinės užduotys ir pan. Mokiniai nori būti labiau motyvuojami mokytis, t.y. nori sužinoti, kodėl jiems turėtų prireikti vieno ar kito dalyko ateityje ir kaip jie tai panaudos savo gyvenime ne vien mokantis mokykloje ar universitete.
Taip pat aptarta, koks turėtų būti santykis tarp mokinio ir mokinio. Mokiniai bei mokytojai mano, kad šie santykiai turėtų būti draugiški, tačiau neperžengiant ribų – turi išlikti pagarba ir mokytojui, ir mokiniui. Mokytojas neturėtų būti labai griežtas ar šaukti ant mokinių dėl nereikšmingų dalykų. Dėl tokio netinkamo mokytojo elgesio, mokiniai neretai pradeda jo bijoti ar net neiti į pamokas, bijodami, kad bus apšaukti. Tačiau vis dėl to drausmė mokiniams turi egzistuoti. Taip pat mokiniai mano, jog mokytojai neturėtų turėti savo numylėtinių, nes tai labai žeidžia kitus mokinius, dažnai jie pavydi ir pyksta, dėl to nustoja mokytis ar net lankyti pamokas.
Mokiniai ir mokytojai diskutavo ir apie vadovėlio svarbą. Štai čia nuomonės ir pradėjo skirtis, nes mokiniai nori, jog informacija būtų išdėstoma įdomesniais būdais, bet įsikišus mokytojams išaiškėjo, jog vadovėlis yra nors ir pakeičiama, bet labai svarbi mokymo priemonė.
Bene įdomiausia diskusijos dalis – minčių lietus, kokius pokyčius mokyklose mokiniai pasiūlytų vykdyti švietimo ministrei. Čia į dienos šviesą išlindo ne viena problema. Pasirodo, jog mokiniai ir mokytojai norėtų, kad būtų keičiama vertinimo sistema,patogesni tvarkaraščiai, keičiama egzamino forma bei turinys, egzaminai būtų neprivalomi – pasirinktini arba išvis panaikinti ir vietoj jų būtų vertinamas mokymasis 11-12 klasėse. Pasiūlyta gerinti pedagogų paruošimą, skatinti jaunuolius rinktis mokytojo profesiją ir anksčiau išeitį į pensiją, jeigu yra nebetinkami vesti pamokas.