Jaunas žmogus – smalsus žmogus, ieškantis savęs. Vienas iš būdų pažinti save – dalyvauti profesiniame veiklinime, t. y. veiklose, kurių metu mokiniams padedama aktyviai pažinti įvairias užimtumo sritis, profesijų ypatumus ir karjeros galimybes, ugdytis profesinę motyvaciją bei planuoti būsimą karjerą.
Vasario 15 d. penkios Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos mokinės iš arti susipažino su architekto specialybe – jas mielai priėmė Vilkaviškio r. savivaldybės vyriausiasis architektas Mindaugas Šaučiūnas.
Šiais mokslo metais net 42 „Aušros“ gimnazijos mokiniai jau išbandė save profesinio veiklinimo būdu – „šešėliavo“ konkrečiose darbo vietose. Džiugu, kad mokinius sutiko priimti šios įmonės ar organizacijos: Irmos Žilinskaitės salonas „Idėjos namams“, Vilkaviškio „Ąžuolo“ progimnazija, tatuiruočių meistras, IĮ „Ji‘spa“, Marijampolės ligoninės akušerijos ginekologijos skyrius, Aplinkos apsaugos departamento prie Aplinkos ministerijos Marijampolės gyvosios gamtos apsaugos tarnyba, grožio ir terapijos centras „Bonjour“, ypač gausų mokinių būrį priėmė UAB „Šypsenos ekspertai“ (NEODENTA) ir Vilkaviškio ligoninė. Dalis mokinių su juos dominančių profesijų specialistais bendravo gimnazijoje – su IT specialistu Tomu Paškausku ir psichologe Jolanta Skinkiene. Susitarti dėl priėmimo pas savivaldybės specialistus visuomet geranoriškai padeda mero patarėjas Joris Juškauskas.
Mokiniai stebėjo aplinkas, bendravo su specialistais, atliko nesudėtingas užduotis, vyko į reidus, išbandė darbo priemones – vykdė daug įdomių veiklų. Taip darbo vietose susipažino su jiems įdomiomis profesijomis: įvairių sričių gydytojų, odontologo, burnos higienisto, psichologo, slaugytojo, laboranto, architekto, dizainerio, kineziterapeuto, pradinių klasių mokytojo, aplinkos apsaugos inspektoriaus, stilisto, tatuiruočių meistro.
Mokinių atsiliepimai apie „šešėliavimą“ labai geri. Jie džiaugiasi, kad įmonės ir organizacijos geranoriškai sutinka, priima, supažindina su savo veiklomis, konkrečiomis specialybėmis. Taip ne tik sudaromos sąlygos jaunam žmogui lengviau apsispręsti ar profesija tinka, bet ir ugdomos komunikavimo kompetencijos, kuriami bendrystės ryšiai tarp jaunimo ir vyresnių kartų atstovų.
Ugdymo karjerai mokytoja J. Arbačiauskienė