Lietuvos automobilių kelių direkcija pasiruošusi bet kokiais būdais pasiruošusi sustabdyti greičio viršijimo pažeidėjus. Sektoriniai greičio matuokliai – ko gero geriausias problemos sprendimas. Šiuo metu planuojama, jog iki Kovo mėnesio Lietuvos keliuose pradės veikti 25 greičio matuokliai.
Praėjusių metų Gruodžio mėnesį matuokliai buvo paleisti bandomuoju režimu. Rezultatai išties stulbinantys. Greičio ribojimus pažeidinėja kas trečias vairuotojas, o tiksliau – mėnesio laikotarpyje buvo užregistruota 500 tūkst. pažeidėjų statistika iš 1,6 mln užfiksuotos vairuotojų bazės.
Pagal matuoklių išdėstymą, galima spręsti, jog didžiausias dėmesys bus telkiamas į „Via Baltica“ kelią, kur ir įvyksta daugiausiai autoavarijų.
Per bandomąjį sektorinių greičių veikos laikotarpį didžiausias leistino greičio viršijimas(vidutinis 192km/val.) buvo užfiksuotas A7 kelyje tarp Marijampolės ir Kybartų. Dažniausias nusižengimų skaičius buvo nustatytas kelyje A9 tarp Panevėžio ir Šiaulių.
Tikriausiai dažnam kyla klausimas, kaip iš tiesų veikia ši naujoji technologija? Prie kiekvienos kameros yra įmontuoti du infraraudonųjų spindulių prožektoriai, kurie veikia principu, siųsdami spindulius į automobilio registracijos numerius, o šalia esanti kamera nukreipta į tą pačią zoną juos užfiksuoja.
Vidutiniai greičio matuokliai veiks visą parą ir atpažins daugiau nei 120 valstybių registracijos numerių. Fiksuojamame kelio ruože sektorių kameros užregistruos įvažiavimo ir išvažiavo iš ruožo laiką, valstybinius numerius bei nustatys vidutinį greitį.
Tikimasi, jog vidutinių greičio sektorius aktyvavimas Lietuvos keliuose bus prevencija nuo auto katastrofų bei padės tapti Lietuvos keliams saugesniems.
Parengė Gabrielius Povilaitis