Degimo žvakės yra svarbi degimo mechanizmo sistemos dalis automobilyje, nes tai jungiamasis taškas tarp degimo įtampos ir degimo kameros. Degimo žvakė sukelia tikrąjį sprogimą, kuris leidžia automobiliui važiuoti.
Degimo sistemos sandara
Patikimas kuro ir oro mišinio degimas tinkamu metu reikalauja galingų degimo, kurį sukuria degimo žvakės. Variklio generatorius sugeneruoja vos 12 – 24 V, o tai yra ženkliai per mažai degimo kibirkščiai. Todėl įtampa turi būti padidinama, kad įvyktų degimas. Transformacija įvyksta degimo ritėje, kuri prijungiama prie automobilio kėbulo. Tai maža dėžutė jungianti du laidus ir gali būti randama automobilio arkos variklio pusėje.
Vienas iš laidų ateina iš generatoriaus, o kitas sujungia jį su paskirstytoju. Tiksliu metu, paskirstytojas perduoda degimo įtampą į degimo žvakę, kuri, savo ruožtu, įsiplieskia. Bėgant metams, detalės keitėsi, tačiau degimo sistemos sandaros principas išliko nepakitęs. Kad išvengtumėte degimo sistemos perkaitimo, degimo įtampa vykstą impulsu. Kiekvieną kartą, kelios dešimtys tūkstančių voltų yra sukuriami tik be galo mažai sekundės dalia, taip apsaugant sistemą nuo ugnies pavojaus.
Valdoma įtampa
Degimo žvakė turi galėti saugiai pakelti kelias dešimtis tūkstančių voltų, o tai paaiškina speciali jų konstrukcija. Degimo žvakė susideda iš vieno elektrodo su tvirtu keramikiniu apdangalu, besibaigiančiu sriegiu, kuris sukamas į degimo žvakės jungimo terminalą. Srovė visuomet eina grandine, todėl neigiamas degimo žvakės polis visuomet yra išoriniame sriegyje nuolat kontaktuoja su vidiniu cilindro galvos sriegiu. Tiesiai virš teigiamo poliaus yra maža sąvarža. Teigiamas polis perduoda įtampą į degimo kamerą. Jeigu įtampa perduodama į degimo žvakę, tarp neigiamo ir teigiamo polių susidaro kibirkštis uždeganti oro ir kuro mišinį, bei sukelia sprogimą, kuris stumia stūmoklį.
Paprasta sandara ir keitimas
Konkretus degimo žvakių privalumas automobilyje yra paprastas keitimas benzinu varomuose automobiliuose. Kiekvienas yra (arba turėtų būti) pajėgus atlikti bendrąjį degimo žvakių keitimą. Jos yra ant cilindro galvų ir prisukamos bei atsukamos raktu. Reikia stebėti šiuos žingsnius:
- Užsikirtusias degimo žvakes reikėtų atsargiai atsukti rankomis. Pridėtinė jėga gali sukelti pavojų gedimui, o tai sukels didelius pažeidimus, kuriuos galėsite suremontuoti tik garaže.
- Nuėmus degimo žvakę, į degimo kamerą nereikėtų patekti jokioms dalelėms, atidarius žvakę. Jeigu reikia, užkimškite skylę medžiaga.
- Atsukus degimo žvakę, būkite tikri, kad teisingai įdedate sriegį, prieš naudodami įrankius atlikite kelis pasukimus rankomis.
- Degimo žvakės sujungimas su degimo sistema reikalauja nuolatinio teisingo degimo. Visuomet pakeiskite degimo žvakes vieną po kitos ir atjunkite degimo laidą, kai keisite kitas degimo žvakes.
Patikrinkite keisdami
Po išėmimo, senas degimo žvakes reikia nuodugniai apžiūrėti. Jeigu jos apsinešusios alyva arba suodžiais, tai reiškia, kad yra problemų su varikliu. Degimo žvakių keitimas naujomis gali tai išspręsti. Dėl saugumo, po šimto ar dviejų šimtų kilometrų vėl patikrinkite žvakes.
Kokybė ir ekspertizė keičiant degimo žvakes
Degimo žvakės turi tikti varikliui. Jos labai kinta, priklausomai nuo konstrukcijos, ilgio ir šilumos diapazono. Įdiegus netinkamas degimo žvakes, galite pažeisti automobilio variklį. Naujų degimo žvakių pirkimo pagrindas yra jų transporto priemonės registracijos numeris. Su kokybiškomis degimo žvakėmis iš NGK ar Bosch jūs būsite saugūs, kad jūsų automobilis veiks patikimai.