Sugadintas turbokompresorius, pasisukę alkūninio veleno guoliai, užstrigęs variklis. Tai, be kita ko, yra tai, ką gali lemti 5W-30 alyvos keitimo atidėjimas. Jei nenorite rizikuoti brangiai kainuojančiu remontu, nepamirškite šio transporto priemonės priežiūros elemento.
Pagrindinės automobilio 5W-30 alyvos funkcijos ir kodėl ją reikia reguliariai keisti?
Dauguma žmonių galvoja, kad automobilyje alyva tepamos tik judančios variklio dalys. Iš tiesų tai pagrindinė, bet ne vienintelė alyvos funkcija. Alyva taip pat atlieka variklio aušinimo funkciją, be to, ji užtikrina, kad degimo produktai nenusėstų agregate (dėl jos sudėtyje esančių valymo priedų). Būtent dėl degimo produktuose esančių rūgštinių priemaišų alyva naudojimo metu praranda savo pradines šarmines savybes. Jei naudojama prastos kokybės alyva arba ji nekeičiama, kol alyvos reakcija tampa rūgštinė, įrenginiui gali būti padaryta negrįžtama žala.
Laikui bėgant tepalai taip pat praranda klampumą, todėl labai pablogėja judančių dalių veikimas, nes jos nėra tinkamai apsaugotos. Negalima pamiršti, kad prarandami dispersantai ar drėgmę sugeriantys priedai. Dėl to variklio viduje kaupiasi nešvarumai ir atskiri komponentai pradeda gesti.
Kaip dažnai reikia keisti 5W-30 alyvą?
Laikas išsklaidyti mitą. Daugelis vairuotojų įsitikinę, kad alyvą reikia keisti maždaug po 15-20 000 nuvažiuotų kilometrų. Ar tai tiesa? Visų pirma, keisti alyvą reikia pagal gamintojo rekomendacijas, tačiau ne alyvos, o automobilio! Štai kodėl taip svarbu perskaityti savo automobilio naudotojo instrukciją.
Joje paprastai nurodoma 15 000 km, tačiau darant prielaidą, kad automobilis bus eksploatuojamas įprastomis sąlygomis. Ką tai reiškia? Tai reiškia, kad prabangą taip retai keisti alyvą gali sau leisti vairuotojai, kurie vairuoja ekonomiškai, verčiau vengia spūsčių, labai trumpų ar ilgų kelionių (ypač greitkeliu), žodžiu, neeksploatuoja automobilio sudėtingomis sąlygomis. Ir dar vienas pastebėjimas. “Sudėtingos” gamintojui reiškia miesto sąlygas, t. y. dažną variklio užvedimą, spūstis, agresyvesnį vairavimo būdą ir t. t. Štai kodėl miesto bei sportiniuose automobiliuose alyvą rekomenduojama keisti net ir po kelių tūkstančių nuvažiuotų kilometrų (bent po 10 000 km).
Žinoma, naujausiuose automobiliuose su nepakeista alyva galima važiuoti šiek tiek ilgiau, tačiau neverta pasitikėti teiginiais, kad alyva gali būti naudojama iki 30 000 km. Pagalvokite apie alyvos keitimą maždaug po 20 000 km.