Kelių eismo taisyklės numato, kad nuo 2022 m. birželio 1 d. miestų gatvėse gali atsirasti dviejų tipų maršrutiniam transportui skirtos eismo juostos.
Jos žymimos raide „A“ arba simboliu „A+“. Taip siekiama sudaryti galimybę efektyviau organizuoti maršrutinio transporto eismą Lietuvoje, paskatinti gyventojus rinktis netaršų ekologišką transportą.
„Išskaidydami šias juostas ir padarydami dvi, viešajam transportui, dviratininkams, individualių poreikių turintiems žmonėms, norime suteikti kuo daugiau galimybių ir laisvės judėti. Atsižvelgdami į vykstančius pokyčius visame transporto sektoriuje, inicijavome šiuos Kelių eismo taisyklių pakeitimus“, – sako susisiekimo viceministras Julius Skačkauskas.
Kelių eismo taisyklių pakeitimai nustato, kad kelyje, pažymėtame kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir raide „A“, gali važiuoti tik maršrutinis transportas.
Kelyje, pažymėtame kelio ženklu „Eismo juosta maršrutiniam transportui“ ir simboliu „A+“, ne maršrutinėms transporto priemonėms važiuoti šia eismo juosta draudžiama, išskyrus dviračius, mopedus ir lengvuosius keturračius.
„A+“ juosta taip pat gali važiuoti automobiliai, pažymėti skiriamuoju ženklu „Neįgalusis“ arba neįgalių asmenų automobilių statymo kortele, kuriuose važiuoja neįgalieji į švietimo įstaigą ar iš jos arba į neįgaliųjų dienos užimtumo centrą ar iš jo, jeigu važiavimo maršrutas suderintas su kelio savininku jo nustatyta tvarka.
Be to, kelio savininko (savivaldybės) sprendimu atitinkamai paženklinta „A+“ eismo juosta galės važiuoti taksi, automobiliai, kuriuose važiuoja keturi ir daugiau eismo dalyvių, elektromobiliai ir motociklai.
Siekiama, kad iki 2030 m. didžiuosiuose šalies miestuose kelionių dviračiais padaugėtų 7 proc., viešuoju transportu – 5 proc., o kelionės automobiliais sudarytų 41 proc. visų kelionių mieste.
Išsamią informaciją apie šį ir kitus 2022 m. birželio 1 d. įsigaliosiančius Kelių eismo taisyklių pakeitimus rasite čia.
Susisiekimo ministerijos inf.