Kiekvienas pasvajojame apie pelningą darbą sau. Vienas iš puikiausių pavyzdžių, kaip tai pasiekti – verslo kūrimas. Pagrindinis klausimas, kuris išlieka – kaip pritraukti sėkmę ir kitus iniciatyvius žmones? Pastebėta, kad būtent šie vadovo gebėjimai ir įgūdžiai maloniai nustebina kolektyvą:
Pastovus troškimas tobulėti
Bet kokiai grupei, norint pradėti veikti, neretai pritrūksta vienos dedamosios – lyderio. Jei nėra žmogaus, kuris sugeba vesti žmones teisingu keliu, dažnai atsiranda daug nesutarimų, nuomonių išsiskyrimų. Sėkmingose įmonėse vadovai žino, ko siekia, o tai aiškiai pastebi kolektyvas. Profesionalas, kurio didelė dalis įvaizdžio yra pastovus siekis tobulėti, yra puikus motyvatorius ir autoritetas. Kuo labiau apleidžiama saviugda, tuo sunkiau sekasi ne tik suburti įmonės darbuotojus, bet ir pasiekti gerų rezultatų. Vadovas, kuris kelia savo kompetenciją, ieško bendraminčių bei skatina tokiu pat keliu eiti kolektyvą, yra nepakeičiamas. “Indigroup” atliekama vadovų paieška tai tik patvirtina – atrinkti lyderiai, kurie ieško unikalių motyvacijų, įmonėms atneša tik aukščiausius pasiekimus.
Gebėjimas ieškoti kompromiso
Žvelgiant iš kolektyvo perspektyvos geras vadovas privalo būti ne tik motyvuotas ir užtikrintas, bet ir gebėti padėti. Natūralu, kad skirtingų rangų darbuotojai negali kiekvienoje keblioje situacijoje tikėtis vadovo pagalbos. Visgi, dažniau pastebima, kad tie vadovai, kurie mato problemas kolektyvo tarpe ir bando jas pašalinti, yra vertinami teigiamai. Darbuotojai dažniau jaučiasi išgirsti, be to, vadovas taip išlaiko savo autoriteto svarbą. Nors kai kuriems individams gali pasirodyti, kad šis įsikišdamas renkasi tam tikras puses ir nuomones, bendras vadovo įvaizdis atrodo stulbinančiai. Gebėjimas ieškoti kompromiso ir mokyti savo darbuotojus derybų meno yra ilgalaikio sėkmingo verslo paslaptis. Paprasčiausiai, tokia strategija leidžia palaikyti stipraus, bet paprasto, žmogiško vadovo įvaizdį.
Kolektyvo supratimas ir noras padėti
Kuo labiau pastebėti darbuotojai jaučiasi, tuo geresnių rezultatų pasiekiama. Tokia taisyklė galioja tiek produktyvaus, tiek nelabai efektyvaus darbo atvejais. Tie vadovai, kurie padeda silpnesniems darbuotojams, kuriems nelabai sekasi atlikti tam tikras užduotis, atrodo lengviau prieinami. Kolektyvas tuomet vadovą mato kaip panašų kelią praėjusį žmogų, o ne kažkokį nepaliečiamą individą, tad natūralu, kad atsiranda pagarbos jausmas. Ypač pastabumas vertinamas sėkmės atvejais – kai kurie vadovai mėgsta visus nuopelnus prisiimti sau, kas suerzina daug pastangų į užduotis įdėjusius darbuotojus. Komplimentai kolektyvui ir pagarba skirtingų sričių specialistams užtikrina gerą vadovo įvaizdį, pamalonina darbuotojų savivertes. Aišku, kad vadovo pareiga nėra sėdėti ir stebėti visus dirbančius žmones, tokios pareigos savaime yra atsakingos. Tiesiog pravartu atminti, kad bene visose aukščiausio lygio įmonėse vyrauja pozityvios nuotaikos, kurias sukuria ne kas kitas, bet pavyzdinis elgesys.