• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Penktadienis, 24 spalio
Sūduvos Gidas
Justicija
Reklama
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Kuris variklio alyvos parametras pats svarbiausias?

2022-10-05
Naujienos
Laikas: 3 min skaitymo
A A
Automobilio alyva

Automobilio alyva / asociatyvi Shutterstock nuotr.

Ekspertai perspėja – automobilių gamintojai alyvos tiekėjams kelia vis aukštesnius reikalavimus, todėl rinkoje atsiranda vis daugiau alyvos rūšių.

Jei anksčiau, norint teisingai pasirinkti alyvą, pakakdavo žinoti jos klampumo klasę, šiandien to nebepakanka. Vienodai klampumo klasei priklausančios alyvos savo parametrais ir naudojimu skiriasi taip, kad jas renkantis savo nuožiūra galite ne tik veltui išleisti pinigus, bet ir padaryti žalos savo automobiliui. Kuris variklio alyvos parametras šiandien laikomas svarbiausiu?

Klampumas – nebe rodiklis

Kiekvieno automobilio variklis reikalauja tinkamos alyvos, kuri užtikrina jo ilgaamžiškumą. „Dažniausiai automobilių vairuotojai alyvą renkasi pagal tokius kriterijus kaip patikimumas, kokybė ir kaina, o sprendimą neretai nulemia ir vairuojamos transporto priemonės rūšis, variklio galingumas bei pačios alyvos sudedamosios dalys – komponentai“, – apie vyraujančią praktiką pasakoja Vilniuje autoservisą turinčio ir jau daugiau nei dešimtmetį automobilių priežiūra užsiimantis Mariaus Bagdonavičiaus.

Serviso vadovas pastebi, kad kiekviena alyva turi unikalių savybių, į kurias nereikia žiūrėti pro pirštus: „Alyva yra skirstoma į mineralinę bei sintetinę, be to, vienos yra sukurtos optimaliam naudojimui dyzeliniuose varikliuose, o kitos – benzininiuose. Tačiau dalis vairuotojų vis dar alyvą perka savarankiškai prekybos centruose, visiškai neatsižvelgdami į tai, kad nors alyva yra sintetinė, jos specifikacija gali visiškai netikti jų automobiliui“, – pasitaikančias klaidas vardija ekspertas.

M. Bagdonavičiaus teigimu, labai svarbu suprasti, kad kiekvienas automobilių gamintojas alyvai kelia skirtingus reikalavimus: „Vieni orientuojasi į variklio apsaugą nuo susidėvėjimo, kiti – degalus taupančiai mažo klampumo alyvai. Todėl norint idealaus variklio darbo, alyva turi atitikti konkrečius gamintojo reikalavimus“.

Automobilio tipas – esminis kriterijus

Rinkoje atsirandant vis daugiau alyvos rūšių, pasirinkti tinkamos sudėties alyvą vairuotojams gali tapti tikrai nemenku iššūkiu. Alyvos ir tepalų gamintojo „TotalEnergies“ atstovybės Lenkijoje techninio skyriaus vadovas Andrzejus Husiatynskis pastebi, kad norint teisingai pasirinkti alyvą, jau nebepakanka vien žinoti jos klampumo klasės – pirmiausia būtina įvertinti automobilio tipą, kuriam alyva bus skirta. „Čia susigaudyti gali padėti variklio gamintojo tipo patvirtinimai, kurie nurodo, kokią ridą galima pasiekti su tam tikra alyva, ar ji tinkamai apsaugos variklį nuo LSPI reiškinio, ar atitiks degalų įpurškimo ar kietųjų dalelių filtravimo sistemos reikalavimus“, – pabrėžia ekspertas.

Ekspertas akcentuoja, jog tinkama alyva gali ne tik iš dalies ar net visiškai sumažinti tokias problemas, kaip LSPI (ang. Low-Speed Pre-Ignition) arba išskirtinai mažų suodžių dalelių susidarymą, tačiau ir užtikrinti tinkamus alyvos parametrus visą jos naudojimui skirtą laikotarpį: „Dėl ​​šios priežasties vienoje alyvos klampumo klasėje gali būti net kelios tos pačios alyvos versijos, kurios labai skiriasi savo sudėtimi ar naudojamais priedais ir dažnai yra nesuderinamos tarpusavyje“, – pabrėžia A. Husiatynskis.

„Štai, vien „Total Energies“ asortimente galima aptikti net devynis alyvos tipus, priklausančius tai pačiai 5W-30 klampumo klasei. Iš jų net 7 savo parametrais ir naudojimu skiriasi tiek, kad pakaitomis šias alyvas galima naudoti tik esant tam tikroms specialioms sąlygoms. Viena alyva bus pagaminta taip, kad atitiktų Peugeot-Citroen reikalavimus benzininiams ir dyzeliniams Euro 4 ir 5 varikliams, o kitos speciali sudėtis atitiks naujausią Renault RN 17 standartą benzininiams ir dyzeliniams EURO 6 ir 6d varikliams“, – pavyzdį pateikia A. Husiatynskis.

Klampumas – tik kritinėje situacijoje

Ekspertai primena, kad renkantis alyvą reikia vadovaukitės atitinkamo variklio gamintojo tipo patvirtinimo simboliu, kuris būna atspausdintas ant alyvos etiketės. Šio tipo patvirtinimo reikalavimus galima rasti automobilio naudotojo vadove.

Pasak specialistų, jeigu susiklosto tokios aplinkybės, kad neturite galimybių patikrinti, kokia alyva įpilta į jūsų variklį, o situacija tikrai kritinė, alyvos geriau įpilti, nei toliau važiuoti su per mažu jos kiekiu: „Įvykus avarinei situacijai ir sumaišius dvi skirtingų rūšių alyvas, automobilio variklis iš karto tikrai nesuges – svarbiausia, kad tokiais atvejais alyvą rinktumėtės bent jau tos pačios klampumo klasės, o grįžus neužmirštumėte kuo skubiau ją pakeisti atitinkančia variklio gamintojo patvirtinimą“, – pataria M. Bagdonavičius, akcentuodamas, jog pasirinkus netinkamą alyvą, anksčiau ar vėliau teks susidurti su neigiamais padariniais.

 

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

„Mantinga“ plečiasi ir kviečia į komandą operatorius bei kitus gamybos darbuotojus
Marijampolėje specialiosios tarnybos skubėjo į teismo rūmus – gautas pranešimas apie sprogmenis
MRU Sūduvos akademijoje – mokymai, kaip elgtis užpuolimo atveju
Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Patašinės seniūnija

Kultūra

Šakių rajono savivaldybėje lankėsi viešnios iš Slovėnijos
Ansamblis „Lietuva“ kviečia prisiminti legendines dainas koncerte „Dainuojanti laisvė“
Marijampolėje sužibo penktoji šviečianti moliūgų alėja
Savaitgalio renginiai Sūduvoje

Sportas

NKL: „Vytis-VDU“ ir „Perlas“ pasiekė pergales, „Sūduva-Mantinga“ dramatiškai suklupo Garliavoje
„Sūduva“ įveikė „Dainavą“
Su Vilkaviškio ekipa atsisveikinęs Ramanauskas papildė „Nevėžį“
Vilkaviškio miesto lengvosios atletikos sporto klubo bėgikai varžėsi Kelmėje

Politika

Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Patašinės seniūnija
Marijampolėje viešės Socialinės apsaugos ir darbo ministrė
Marijampolės atstovai dalyvavo renginyje apie korupcijai atsparios aplinkos kūrimą
Aptartos Šakių socialinių paslaugų centro veiklos ir jų tobulinimo galimybės

Įdomu

Susiruošėte į siaubo parką? Papasakojo, kodėl taip trokštame adrenalino, ir atskleidė, kam šiurpių pramogų reikėtų vengti
Kaip apsisaugoti nuo sukčių ir apsaugoti savo duomenis internete?
Kas čia paskutinis: 1 iš 4 pacientų gydytojo apžiūros laukia virš 3 mėnesių
Stiklo pavėsinės ir stogeliai – elegantiška apsauga nuo lietaus ir saulės

Verslas

Kviečiama siūlyti kandidatus „Gintarinė Bitė 2025“ apdovanojimams
V. Janulevičius. Gynybos pramonė – pagaliau strateginiame lygmenyje
Kokybė, patikimumas, rezultatai: kaip pasirinkti patikimą kalbinių paslaugų teikėją
Inovacijos po kojomis: kodėl šildanti grindinė platforma yra pramonės ir biuro patalpų sprendimas?

Mokslas ir studijos

Smalsūs Marijonų gimnazijos šeštokai svečiavosi pas merą
Startavo 21-osios „Lietuvos mokyklų žaidynės“
Surengtas Vilkaviškio rajono švietimo įstaigų vadovų susirinkimas
Marijampolėje pagerbtas gabus jaunimas: įteiktos vardinės stipendijos siekiantiems žinių

Turizmas

Vilkaviškyje pristatytas taktilinis baltų genčių žemėlapis
Ramybės parkas pasipildo naujais tautodailės kūriniais
Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Jungiame sienas, kuriame ateitį: turizmo plėtros perspektyvos Lietuvos–Lenkijos pasienyje“
Kalvarijos savivaldybėje paminėta Pasaulinė turizmo diena
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus