• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Ketvirtadienis, 6 lapkričio
Sūduvos Gidas
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Lietuvių mokslininkai ištyrė benzininio ir dyzelinio variklių taršą: rezultatai patvirtino įtarimus

2019-11-04
Įdomu, Žinios
Laikas: 3 min skaitymo
A A

Dyzelinis naujo automobilio variklis ne tik sunaudoja mažiau degalų, bet ir mažiau į aplinką išmeta šiltnamio efektą sukeliančių CO2 dujų nei artimiausias analogiškas tokio paties automobilio modelio benzininis variklis. Tokią išvadą priėjo Vilniaus Gedimino technikos universiteto (VGTU) Transporto inžinerijos fakulteto tyrėjai, atlikę bandymus su 2019-ųjų metų automobiliais.

Tyrimai buvo atliekami su tokiais pat automobiliais ir tokio pat darbinio tūrio varikliais, tik vienas buvo dyzelinis, o kitas – benzininis. Matavimai atlikti automobiliams važiuojant trimis skirtingais greičiais: 50 km/val., 90 km/val. ir 120 km/val. Atsižvelgiant į tai, kad realiomis sąlygomis automobiliai turi greitėti lenkdami, važiuoja į įkalnes, įveikia posūkius, atliekant tyrimus jų apkrova buvo dirbtinai padidinta.

Paaiškėjo, kad dyzelinis variklis ne tik sudegina vidutiniškai 26 proc. mažiau degalų, bet dar ir į aplinką išmeta vidutiniškai 16 proc. mažiau CO2 nei benzininis variklis, jei lygintume energetinius ir ekologinius rodiklius varikliams funkcionuojant įprastais režimais. Kitų teršalų emisijos dėl efektyviai funkcionuojančių automobilių ekologinių sistemų yra nežymios.

Bendrai pagal visus taršos rodiklius tiek dyzelinis, tiek benzininis varikliai atitinka naujausią „Euro 6“ standartą.

„Įvertinę tris važiavimo režimus nustatėme, kad realios CO2 emisijos yra artimos tam, ką deklaruoja gamintojas, o, jei lygintume benzininį ir dyzelinį variklius, pastarojo emisija yra apie 15–20 proc. mažesnė. Kadangi šie automobiliai turi „Euro 6“ standartą atitinkančias išmetamųjų dujų neutralizavimo sistemas, kitų teršalų – anglies monoksido, angliavandenilių, azoto oksidų – emisijos yra artimos nuliui“, – sako VGTU Transporto inžinerijos fakulteto docentas dr. Alfredas Rimkus.

Apskritai, mažesnė dyzelinių automobilių CO2 tarša yra susijusi su jų efektyvumu, kitaip sakant, mažesniu degalų suvartojimu nei benzininių variklių: kadangi mažiau degalų sudeginama, mažesnės ir emisijos.

A. Rimkus priduria, kad benzininių, o ypač dyzelinių, variklių taršos rodikliams didelę įtaką turi jų amžius ir juose esančios technologijos – kietųjų dalelių filtrai, neutralizavimo katalizatoriai.

„Mes bandėme naujus automobilius – juose kietųjų dalelių emisijų tiesiog nebuvo. Tačiau senesnių dyzelinių automobilių su neatnaujintomis arba prastai prižiūrimomis išmetimo sistemomis tarša, būtent kietųjų dalelių ir azoto oksidų, įprastai yra didesnė“, – teigia A. Rimkus.

Anot jo, taršos rodikliams įtakos turi ir naudojami degalai. Pavyzdžiui, naujas biodyzelinas, gaminamas naudojant naujausias technologijas, gali turėti mažiau anglies, ją pakeičia vandenilis. Šiems biodegalams gaminti gali būti naudojamos įvairios žaliavos, tarp kurių gali būti įvairių pramonės šakų gamybos atliekų, buitinių atliekų, ne maistui skirtų žemės ūkio produktų. Taigi CO2 emisijas galima sumažinti ir pakeitus degalus ekologiškesniais: jie yra atsinaujinantys ir prisideda prie atliekų utilizavimo.

Kad naujų dyzelinių automobilių taršos rodikliai drastiškai mažėja, patvirtina ir kiti tyrimai. Antai pirmaujanti nepriklausomų tarptautinių taršos tyrimų kompanija „Emissions Analytics“ skelbia, kad 2013-aisiais 10 proc. mažiausiai taršių jų tirtų dyzelinių automobilių vidutinės azoto oksidų emisijos siekė 265 mg/km, o 10 proc. taršiausių – 1777 mg/km. 2017-aisiais dešimtadalio švariausių automobilių tarša jau siekė tik 32 mg/km, o dešimtadalio taršiausių – 1020 mg/km. Atitinkamai sumažėjo ir vidutinės visų įmonės tirtų dyzelinių automobilių azoto oksidų emisijos: nuo 812 mg/km 2013-aisiais iki 364 mg/km po ketverių metų.

Tai, kad pagal CO2 taršą dyzeliniai automobiliai yra pastebimai švaresni, pastebi ir Didžiosios Britanijos Automobilių sertifikavimo agentūra. Jos rekomendacijose pabrėžiama, kad taip yra dėl didesnio variklių efektyvumo.

Vertinant bendrai, dėl nuolat vystomų technologijų ir griežtėjančių ES emisijų normų, kuo naujesnis dyzelinio automobilio variklis, tuo jis „žalesnis“. Tai patvirtina ir Monrealio universiteto tyrėjai – jie išsiaiškino, kad benzininių automobilių tarša žymiai išauga esant minusinei temperatūrai, palyginti su dyzeliniais automobiliais.

www.DELFI.lt

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

Visiškai atnaujintas vaikų lopšelio-darželio skyrius „Šaltinėlis“
Ansamblis „Likimas“ paminėjo 20 metų kūrybinės veiklos sukaktį
Jaunimo reikalų tarybos susitikimas MTEC: apie galimybes, įvertinimą ir motyvaciją
Puiki proga susitvarkyti aplinką su savivaldybės pagalba: kviečiama teikti prašymus

Kultūra

Ansamblis „Likimas“ paminėjo 20 metų kūrybinės veiklos sukaktį
Įvyko Danutės Saukaitienės parodos „Žolynų virsmas ir ne tik…“ atidarymas
„Medynės’2025“ uždarymo koncertas – muzikinis vakaras, sujungęs kiną, garsus ir kūrybą
Kalvarijoje atgimė kultūros centras: atidarymo vakarą lydėjo meno ir bendrystės dvasia

Sportas

Siautėjusi „Sūduva-Mantinga“ nepasigailėjo strigusių plungiškių
Kazlų Rūdos „Kazlų Rūda“ futbolininkams lygos nugalėtojo titului užsitikrinti rungtynėse prieš Kėdainių „Nevėžio“ dublerius pritrūko dviejų minučių
Po lygiųjų „Sūduva“ A lygos čempionatą baigs ketvirta
Viena iš trijų: ketvirtadienį NKL kovose iš Suvalkijos atstovų pergale džiaugėsi tik Šakių ekipa

Politika

Penktadienį posėdžiavo Vilkaviškio rajono savivaldybės taryba
Šakiuose surengtas tarpinstitucinis susitikimas
Savivaldybių atstovai diskutavo apie melioracijos valstybinės priežiūros tobulinimą
Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Igliaukos seniūnija

Įdomu

Kaip pasirūpinti odos sveikata patiriant šlapimo nelaikymą
Ruduo – kepurių sezonas: ką daryti, kai galvos oda ima pleiskanoti?
Kūrenimo sezonas. Gaisrinės saugos specialistų patarimai
Įrodymai mobingo atveju: garso įrašas taip pat gali būti panaudotas

Verslas

Nors euro zonoje – atsigavimo ženklai, Lietuvos pramonės lūkesčiai toliau smunka
Paskelbtas „Laikinojo nesudėtingojo statinio – prekybos (paslaugų) paskirties statinio įrengimo ir eksploatavimo greta Vytauto g. 56A, Marijampolėje nugalėtojas
40 m² komercinės patalpos Vilniuje: ar tai gali būti pelningas verslo startas?
Biometrinis parašas – pasirašymas planšetėje su ZebraSign

Mokslas ir studijos

Visiškai atnaujintas vaikų lopšelio-darželio skyrius „Šaltinėlis“
Jaunimo reikalų tarybos susitikimas MTEC: apie galimybes, įvertinimą ir motyvaciją
Sūduvos jaunimo ateitis: ką atskleidė tyrimas ir kokių pamokų verta pasimokyti iš Gran Kanarijos
Dideli klausimai iš mažų žmonių: trečiokų viešnagė pas merą

Turizmas

Vilkaviškyje pristatytas taktilinis baltų genčių žemėlapis
Ramybės parkas pasipildo naujais tautodailės kūriniais
Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Jungiame sienas, kuriame ateitį: turizmo plėtros perspektyvos Lietuvos–Lenkijos pasienyje“
Kalvarijos savivaldybėje paminėta Pasaulinė turizmo diena
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus