Pastarąsias dienas prie „Rail Baltica“ europinės geležinkelio vėžės vyksta šienavimo darbai. Tikėtina, jog AB „Lietuvos geležinkeliai“ sureagavo į gyventojų, ūkininkų bei Marijampolės savivaldybės pastabas, kurios buvo publikuotos spaudoje bei “Sūduvos gide” ir padarė atitinkamas išvadas. Nors už geležinkelio priežiūrą atsakingi asmenys ne taip seniai tikino, kad be spalio vidurio šienauti pagelžkelių šabakštynų neketina, tačiau technika ir darbininkai vis tik čia pasirodė gerokai anksčiau. Įdomu, kas vis tik įtakojo šių darbų paankstinimą – problemos paviešinimas, savose taisyklėse užsibrėžti terminai, gresiančios baudos ar prabilusi sąžinė?
Nendriniškių kaimo (Marijampolės sav.) gyventojai negalėjo atsistebėti tuo, kas įvyko.
„Įvyko stebuklas! Geležinkeliečiai šienauja pagelžkeles! Jau buvome praradę bet kokią viltį. Arčiau namų esančius pagelžkelės plotus jau eilę metų patys šienaujame, nes šabakštynuose gyventi nesinori. Kai geležinkeliečių paklausdavau, kodėl neprižiūri savų plotų, šie sakydavo, kad valdžia tam neskiria degalų, trūksta tokiems darbams pinigų. O štai dabar patys geležinkelio darbuotojai mano kieman prisistatė ir panarinę galvas aiškino, kad buvo gautas rimtas skundas ir todėl jiems pavesta pagelžkeles skubiai sutvarkyti”, – neslėpdamas nuostabos ir džiaugsmo pasakojo šalia “Rail Baltica” geležinkelio gyvenantis žmogus.
Pagelžkelių vaizdas tarp Marijampolės ir Kazlų Rūdos akivaizdžiai keičiasi. Tam pakako vos kelių dienų. Specialia technika geležinkeliečiai dailiai nurėžė šalia geležinkelio bujojančius piktžolynus ir krūmynus, dabar pagelžkelių griovius šienauja trimeriais. Nesuprantama, kodėl AB „Lietuvos geležinkeliai“ tai daro paraginti, kodėl paprasčiausiai nesilaiko savų taisyklių, kuriose yra įsipareigoję pagelžkelių žolę pjauti du kartus per metus: gegužės – birželio ir rugpjūčio – rugsėjo mėnesiais, tačiau atskirais atvejais ir dažniau?
Be to, Marijampolės savivaldybės teritorijoje geležinkelių eksploatuojamose valdose galioja ir savivaldybės Tarybos patvirtintos Teritorijų tvarkymo ir švaros taisyklės. Šių taisyklių nesilaikymas užtraukia baudą nuo 20 iki 144 eurų, o pakartotinai iki 600 eurų baudą. Jei įspėjimų ir baudų nepaisoma, neprižiūrima teritorija gali būti įtraukta į apleistų nenaudojamų sklypų sąrašą, tuomet žemės mokestis gali būti padidintas dešimt kartų. Tikriausiai šis įspėjimas taip pat turėjo šiokios tokios įtakos, kad pagelžkelės imtos tvarkyti neatidėliojant.
Bet kokiu atveju, rezultatas yra – pagelžkelės bus sutvarkytos. Važiuojantieji europine geležinkelio vėže dabar galės gėrėtis gražiais Lietuvos gamtovaizdžiais, kuriuos užgožė prie „Rail Baltica“ želiantys krūmynai ir piktžolės.
Milda Kudirkaitė

