Skaisčiūnuose jau matomi realūs pokyčiai – pradėti darbai, kurie iš esmės keis Tyliosios, Skaisčiūnų ir Mikalinės gatvių atkarpas. Čia bus įrengta beveik 4 kilometrų ilgio pėsčiųjų ir dviračių takų trasa, kuri sujungs skirtingas miesto ir priemiesčio dalis, sukurdama vientisą, patogų ir saugų judėjimo tinklą.
Iki šiol dalyje šių gatvių nebuvo jokių takų, o esamos dangos buvo susidėvėjusios, nepritaikytos judėjimui su vežimėliu, žmonėms su negalia, be apšvietimo, todėl šis projektas –visų gyventojų patogumui, saugumui bei visaverčiam judėjimui.
Marijampolės savivaldybės meras Povilas Isoda džiaugiasi, kad darbai jau pradėti: „Tai jau nebe projektų piešiniai ar pažadai – tai matomi, girdimi ir juntami pokyčiai. Kuriame modernią, patogią infrastruktūrą, kurioje vietos atsiras visiems: ir dviratininkams, ir mamoms su vežimėliais, ir vyresnio amžiaus žmonėms. Norime, kad mūsų savivaldybėje kiekvienas galėtų jaustis saugus ir laisvas judėti.“
Visoje trasoje bus įrengtas LED apšvietimas, atnaujinami drenažo tinklai, tvarkoma aplinkinė infrastruktūra. Vienas iš svarbiausių projekto tikslų – sujungti jau esančias dviračių ir pėsčiųjų takų atkarpas į vientisą sistemą. Iki šiol mieste buvo nutiesta daug atskirų ruožų, tačiau jiems trūko jungčių. Šis projektas leis susieti jas į žiedą, kuriuo bus galima patogiai keliauti ilgesnius atstumus, pasiekti svarbius objektus.
Pėsčiųjų ir dviračių takų trasos buvo kruopščiai parinktos įvertinus esamą reljefą, želdinius, taip pat atstumą nuo gatvių iki gretimų sklypų. Sklypų ribos lėmė ir būsimų takų plotį bei jų kryptį.
Bendra tako trasa apima:
– Tyliosios gatvės atkarpą nuo Vilkaviškio gatvės iki Skaisčiūnų gatvės,
– Skaisčiūnų gatvės atkarpą nuo Tyliosios iki Mikalinės gatvės,
– Mikalinės gatvės atkarpą nuo Skaisčiūnų iki Tarpučių gatvės.
Projektas finansuojamas Europos Sąjungos ir Marijampolės savivaldybės biudžeto lėšomis.
ES skiriama suma – 1 837 360 eurų.
Savivaldybės prisidėjimas – 324 240 eurų.
Projekto pavadinimas – „Marijampolės miesto Tyliosios, Skaisčiūnų, Mikalinės gatvių dviračių ir pėsčiųjų takų infrastruktūros plėtra, skatinant bevariklio transporto integraciją“.