• Artimiausi renginiai
  • Savaitgalis
  • Receptai
  • Sūduvos istorija
  • Pranešk
  • Įmonių katalogas
9 °c
Marijampolė
10 ° Št
12 ° Sk
10 ° Pr
Sekmadienis, 26 spalio
Sūduvos Gidas
Justicija
Reklama
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Naujienos
    • Marijampolė
    • Šakiai
    • Vilkaviškis
    • Kazlų Rūda
    • Kalvarija
  • Renginiai Sūduvoje
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
    • Renginių archyvas
  • Mokslai
  • Sportas
  • Kriminalai
  • Kultūra
  • Politika
  • Sveikata
  • ŽŪM
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus

Skandalinga ataskaita: europiečiai už degalus jau permokėjo 150 mlrd. eurų

2018-09-11
Įdomu
Laikas: 3 min skaitymo
A A

Vos tik kiek aprimo skandalas dėl automobilių gamintojų klastotų išmetamųjų teršalų rodiklių, naujasis tyrimas jiems suduoda dar vieną smūgį. Paaiškėjo, kad nuo 2000 metų visi europiečiai papildomai už degalus sumokėjo 150 milijardų eurų ir tai yra automobilių gamintojų kaltė.

Jie žadėjo geresnį automobilių efektyvumą ir mažesnes degalų sąnaudas, bet panašu, jog visa tai buvo melas. Skaičiuojama, kad vien Vokietijos vairuotojai nuo 2000 metų papildomai už degalus sumokėjo 36 milijardus eurų – daugiausiai iš visų europiečių.

Šiuos skaičiavimus atlikoaplinkosaugininkai iš „Transport & Environment“ (T&E) ir „NABU“ specialistai. Jie rėmėsi bandymais, matuojant realų kuro naudojimo efektyvumą.

Nustatyta, kad automobilių gamintojai manipuliuoja laboratoriniais tyrimais, siekdami gauti geresnius rezultatus, kurie gerokai prasilenkia su realybe ir tokiu būdu parduoti daugiau automobilių.

Jie naudojo net ir tokius metodus kaip automobilių dalių išmontavimas. Tokiu būdu automobiliai tapdavo lengvesni ir atrodė, kad naudoja kur kas mažiau degalų.

Gregas Archeris iš „Transport & Environment“ (T&E) teigė, kad „automobilių gamintojų teiginiai, jog jie padarė didelę pažangą gerindami kuro suvartojimo rodiklius yra melas. Nepaisant normų, skirtų išmetamųjų teršalų mažinimui, per penkerius metus CO2 kiekis niekaip nepakito, o skaičiuojant nuo 2000 metų jis sumažėjo tik 10 proc. – tai yra gerokai mažiau nei skelbė automobilių pramonė. Nukentėjo visi piliečiai, kurie papildomai už sunaudotus degalus sumokėjo 150 mlrd. eurų ir privalo kentėti nuo nesustabdomos klimato kaitos padarinių.“

„Volkswagen“, „Renault“, „Peugeot“, „Opel“, „Mercedes Benz“, BMW, „Ford“ ir „Audi“ yra pirmaujantys automobilių gamintojai Europoje. Kokiu mastu šie gamintojai sukčiauja šiuo metu pasakyti yra labai sunku, tačiau kaip didžiausi automobilių gamintojai jie privalo atsakyti į piliečių keliamus klausimus.

Tad kiek papildomai už degalus sumokėjo europiečiai?

Vien tik praėjusiais metais vokiečiai papildomai sumokėjo už degalus 5,5 mlrd. eurų. Nuo 2000 metų britų vairuotojai sumokėjo papildomai 24,1 mlrd. eurų, prancūzai – 20,5 mlrd. eurų, italai – 16,4 mlrd. eurų, o ispanai – 12 mlrd. eurų. Ir ataskaita rodo, kad bėgant metams situacija tik blogėja. 2000 metais realus degalų sunaudojimas automobiliuose buvo 9 proc. didesnis, nei žadėjo automobilių gamintojai, tačiau 2016 metais šis rodiklis pasiekė 42 proc.

Nauji automobilių gamintojų ir Europos Komisijos pasiūlyti matavimo metodai pradėjo veikti nuo šių metų rugsėjo. Tad senieji testavimų metodai (NEDC) bus pakeisti „WLTP procedūra“ ir tikimasi, kad ji leis sužinoti daugiau ir realistiškesnių duomenų. Duomenys bus renkami ilgesnį laiką, taip pat esant aukštesnei akceleracijai ir įvertinant kitus papildomus veiksnius, pavyzdžiui, naudojimąsi oro kondicionieriumi. Tiesa, tokie metodai bus taikomi tik naujiems automobiliams.

Taip pat yra abejojančių naujųjų testų veiksmingumu. „Transport & Environment“ (T&E) pacitavo pačios Europos Komisijos Jungtinio tyrimų centro (JRC) tyrimo rezultatus, kuriuose teigiama, kad „naujoje sistemoje yra naujų spragų ir automobilių gamintojai toliau žaidžia su testų rezultatais“. Šįkart bandoma parodyti kuo didesnes emisijas. Kodėl taip daroma? „WLTP“ bus naudojama kaip bazinė linija ir Europos Komisija iki 2025 metų ją siūlys sumažinti 15 proc. Vadinasi, kuo didesnį ir neatitinkantį tikrovės išmetamųjų teršalų kiekį automobilių gamintojai dabar parodys, tuo mažiau reikės jį sumažinti.

Naudojama taktika yra gana paprasta. Testavimų metu yra naudojami automobiliai, kurių akumuliatoriai yra praktiškai iškrauti, tad naudojama daugiau degalų, kad būtų įkrauti akumuliatoriai, taip pat lėčiau perjungiamos pavaros, todėl variklio sūkių greitis buvo didesnis ir tokiame lygyje išsilaikė ilgiau nei turėtų būti natūraliomis sąlygomis.

„JRC“ sakė, kad tokios neįprastos sąlygos rezultatus padidina vidutiniškai 4,5 proc., o kai kurių transporto priemonių net 13 proc. Tad galima tik pritarti „Transport & Environment“ nuomonei, jog automobilių pramonė ir toliau žaidžia su testų rezultatais ir tokie „JRC“ skaičiai reiškia, kad automobilių gamintojams iki 2025 metų tereikės dirbtinai padidintus CO2 rodiklius sumažinti perpus, o kai kuriais atvejais galės ir nieko nedaryti.

Informacija paskelbta Alfa.lt

DalintisSiųsti

Naujienos iš interneto:

traffix.lt

Rekomenduojami Video:

TAIP PAT SKAITYKITE:

Žinios

„Mantinga“ plečiasi ir kviečia į komandą operatorius bei kitus gamybos darbuotojus
Marijampolėje specialiosios tarnybos skubėjo į teismo rūmus – gautas pranešimas apie sprogmenis
MRU Sūduvos akademijoje – mokymai, kaip elgtis užpuolimo atveju
Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Patašinės seniūnija

Kultūra

Šakių rajono savivaldybėje lankėsi viešnios iš Slovėnijos
Ansamblis „Lietuva“ kviečia prisiminti legendines dainas koncerte „Dainuojanti laisvė“
Marijampolėje sužibo penktoji šviečianti moliūgų alėja
Savaitgalio renginiai Sūduvoje

Sportas

NKL: „Vytis-VDU“ ir „Perlas“ pasiekė pergales, „Sūduva-Mantinga“ dramatiškai suklupo Garliavoje
„Sūduva“ įveikė „Dainavą“
Su Vilkaviškio ekipa atsisveikinęs Ramanauskas papildė „Nevėžį“
Vilkaviškio miesto lengvosios atletikos sporto klubo bėgikai varžėsi Kelmėje

Politika

Iš arčiau: ką iš tikrųjų veikia ta savivaldybė – Patašinės seniūnija
Marijampolėje viešės Socialinės apsaugos ir darbo ministrė
Marijampolės atstovai dalyvavo renginyje apie korupcijai atsparios aplinkos kūrimą
Aptartos Šakių socialinių paslaugų centro veiklos ir jų tobulinimo galimybės

Įdomu

Išankstinis planavimas – visapusiška nauda: ką apie emocijas laukiant kelionės sako mokslas?
Atskleidė, kuriuose vairavimo egzamino klausimuose daroma daugiausiai klaidų
Tarpukaryje Šiluvoje tikintieji eidavo aplink koplyčią keliais
Susiruošėte į siaubo parką? Papasakojo, kodėl taip trokštame adrenalino, ir atskleidė, kam šiurpių pramogų reikėtų vengti

Verslas

Kviečiama siūlyti kandidatus „Gintarinė Bitė 2025“ apdovanojimams
V. Janulevičius. Gynybos pramonė – pagaliau strateginiame lygmenyje
Kokybė, patikimumas, rezultatai: kaip pasirinkti patikimą kalbinių paslaugų teikėją
Inovacijos po kojomis: kodėl šildanti grindinė platforma yra pramonės ir biuro patalpų sprendimas?

Mokslas ir studijos

Smalsūs Marijonų gimnazijos šeštokai svečiavosi pas merą
Startavo 21-osios „Lietuvos mokyklų žaidynės“
Surengtas Vilkaviškio rajono švietimo įstaigų vadovų susirinkimas
Marijampolėje pagerbtas gabus jaunimas: įteiktos vardinės stipendijos siekiantiems žinių

Turizmas

Vilkaviškyje pristatytas taktilinis baltų genčių žemėlapis
Ramybės parkas pasipildo naujais tautodailės kūriniais
Kalvarijos savivaldybės atstovai dalyvavo tarptautinėje konferencijoje „Jungiame sienas, kuriame ateitį: turizmo plėtros perspektyvos Lietuvos–Lenkijos pasienyje“
Kalvarijos savivaldybėje paminėta Pasaulinė turizmo diena
Reklama
Marimedis Marimedis Marimedis
Pamatyti.lt Pamatyti.lt Pamatyti.lt
Sūduvos Gidas

Teisės saugomos © 2024

Naršyti

  • Pranešk naujieną
  • Naudojimosi taisyklės
  • Kontaktai
  • Reklama
  • Naujienlaiškis
  • Privatumo politika
  • Kalvarija
  • Kazlų Rūda
  • Marijampolė
  • Šakiai
  • Vilkaviškis

Sekite mus

  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus
  • Sūduvos gidas
  • Žinios
    • Kalvarija
    • Kazlų Rūda
    • Marijampolė
    • Vilkaviškis
    • Šakiai
  • Kas vyksta Sūduvoje?
    • Kas vyksta Marijampolėje?
    • Kas vyksta Kalvarijoje?
    • Kas vyksta Šakiuose?
    • Kas vyksta Kazlų Rūdoje?
    • Kas vyksta Vilkaviškyje?
  • Savaitgalis
  • Kriminalai
  • Karas Ukrainoje
  • Receptai
  • Istorijos verpetai
  • Politika
  • Laisvalaikis
  • Kultūra
  • Įdomu
  • Grožis
  • Mokslas ir studijos
  • Video
  • Reklama
  • Kontaktai
  • ŽŪM naujienos
Rezultatų nėra
Žiūrėti visus rezultatus