Gegužės 29 d. baigėsi projekto „Tūkstantmečio mokyklos II“ metu Vilkaviškio rajono savivaldybėje vykdyta 60 ak. val. trukmės ilgalaikė profesinio tobulėjimo programa „Universalaus dizaino mokymui – nuo pritaikymo iki universalumo“. Šių mokymų tikslas – tobulinti mokytojų ir pagalbos mokiniui specialistų kompetencijas, reikalingas kokybiškam įtraukiojo ugdymo įgyvendinimui bendrojo ugdymo mokyklose.
Mokymuose dalyvavo 52 dalyviai – dvi grupės po 26 Vilkaviškio rajono savivaldybės mokyklų mokytojus bei pagalbos mokiniui specialistus.
Mokymai vyko nuotoliniu (ZOOM) ir kontaktiniu būdu Vilkaviškio sporto centre bei Vilkaviškio Salomėjos Nėries pagrindinėje mokykloje. Programa apėmė tiek kontaktinius susitikimus (40 ak. val.), tiek savarankišką darbą (20 ak. val.).
Pedagogai susipažino su UDL (Universal Design for Learning) neuropsichologiniais pagrindais, analizavo tradicinio ir universalaus ugdymo dizaino skirtumus, gilinosi į ugdymo planavimo įrankius, leidžiančius kurti mokymosi turinį, tinkantį kiekvienam mokiniui. Taip pat vyko praktinės dirbtuvės apie mokymosi aplinkos kūrimą pagal universalaus dizaino principus.
Mokymų metu daug dėmesio skirta specialiųjų ugdymosi poreikių (SUP) mokinių pažinimui, bendravimui su tėvais, vertinimo dokumentacijai ir komandinio darbo svarbai. Baigiamosiose sesijose vyko atvejų analizė, dalyviai diskutavo apie taikytas praktikas, dalinosi įžvalgomis ir kėlė tolesnius įsipareigojimus įtraukties stiprinimui savo mokyklose.
Mokymus vedė „Ugdymo meistrai“ lektorių komanda: Jurgita Jonsson, Lina Liutvinienė, Sandra Kybransaitė ir Simona Petrovskaja. Jie ne tik perteikė svarbiausias teorines žinias, bet ir skatino aktyvų dalyvių įsitraukimą, diskusijas bei refleksiją.
Pagal Tūkstantmečio mokyklų programą projektas finansuojamas Europos Sąjungos „NextGenerationEU“ lėšomis. Tūkstantmečio mokyklų programą įgyvendina Europos socialinio fondo agentūra.