Lapkričio 19 d. visų rajono švietimo įstaigų (išskyrus ikimokyklinio ugdymo) atstovai rinkosi į Vilkaviškio sporto centrą. Renginyje patirtimi dalinosi 7 mokyklų, dalyvaujančių projekte „Tūkstantmečio mokyklos II“, komandų nariai. Pagrindinis renginio tikslas – įtraukti visas Vilkaviškio rajono savivaldybės mokyklas į šį projektą dalinantis patirtimi ir sukuriant tinklą.
Pradžioje kalbėjo Vilkaviškio r. švietimo, kultūros ir sporto skyriaus vedėja Žydrė Žilinskienė. Ji priminė TŪM programos siekius: kad kiekvienas Lietuvos vaikas turėtų galimybę mokytis šiuolaikiškoje ir atviroje mokykloje. Ją sudaro mokyklų tobulinimo sritys, kurios aktyviai sąveikauja viso projekto eigoje: lyderystė veikiant, kultūrinis ugdymas, įtraukusis ugdymas, STEAM ugdymas bei tinklaveika.
Vedėja pasidžiaugė, jog per pusmetį nuveikta išties nemažai darbų visose keturiose srityse: vyksta įvairūs mokymai, perkamos platformos, gerinama infrastruktūra, kuriamos naujos edukacinės erdvės. Aišku, jog kyla ir problemų, tačiau ir jos po truputį sprendžiamos. Ji visiems padėkojo: ir tiems, kurie dalinsis savo nuveiktais darbais, ir tiems, kurie atėjo pasisemti patirties, sužinoti, kas ir kodėl vyksta šiame projekte, nes pagrindinis visų rajono švietimo įstaigų tikslas – gerinti vaikų matematikos pasiekimus.
Padrąsinti vedėjos ir renginio moderatorių, pirmieji savo veiklas pristatė Vilkaviškio pradinės mokyklos atstovai. Direktoriaus pavaduotoja ugdymui Danguolė Rumbinienė kalbėjo apie vykusius mokymus tėvams. Ji akcentavo, kad labai svarbu suvokti visai mokyklos bendruomenei, jog mes visi esame skirtingi ir kiekvienas gyvename su savo stiprybėmis ir savo silpnybėmis. Esmė – tolerancija, empatija, supratimas. O direktoriaus pavaduotoja ugdymui Daiva Striokienė kalbėjo apie mokymąsi STEAM srityje. Tai patrauklus vaikams mokymasis, nes čia vyrauja integracija, edukacinių aplinkų kaita, galimybė kurti, išbandyti, atrasti.
Apie integraciją kalbėjo ir Vilkaviškio Salomėjos Nėries mokytojos Dalia Lapaitienė ir Dalia Viliušienė. Čia pedagogai mokėsi į ugdymo procesą integruoti grafinį dizainą naudojant šiuolaikines skaitmenines priemones.
Džiugu, jog čia mokiniai gali išbandyti 3D spausdintuvo galimybes. O Vilkaviškio „Aušros“ gimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Rasa Laukaitienė ir III c klasės mokinė Rūta Inkrataitė pristatė ilgalaikio projekto „Kultūra ir mes“ vieną iš veiklų, tai kūrybinės keramikos dirbtuvės Zypliuose.
Tos pačios gimnazijos švietimo koordinatorė Dovilė Sušinskienė pasidžiaugė TŪM programos lėšomis atidaryto savipagalbos kabineto veikla ir jo nauda mokinių mokymuisi, nes čia mokiniai gali mokytis savarankiškai (išpirktos programos), konsultuotis su mokytoju ar draugu. Apie kitokias ir kitur vykstančias pamokas KTU laboratorijose, jų naudą mokinių mokymosi motyvacijai kalbėjo Pilviškių „Santakos“ gimnazijos direktoriaus pavaduotojai ugdymui Donatas Zdanavičius ir Rūta Bakūnienė.
Gražiškių gimnazijos biologijos mokytoja metodininkė Janina Vasaitienė pristatė pranešimą apie tvarumą, atsakomybę už Žemę ir mūsų ateitį.
Kybartų „Saulės“ progimnazijos pavaduotojai ugdymui Gintaras Vencius ir Daiva Leonavičienė. Jie akcentavo bendravimo ir bendradarbiavimo svarbą šiandieniniame įtraukiojo ugdymo kontekste, pristatė bendrus projektus su Kybartų „Rasos“ mokykla (nuo 2024-09-01 Kybartų Kristijono Donelaičio gimnazijos „Rasos“ skyrius).
Kybartų Kristijono Donelaičio direktoriaus pavaduotoja ugdymui Jolanta Janulaitytė teigė, kad įtraukusis ugdymas – ne tik mokyklos, bet ir visų bendras reikalas – neaišku, kas gali nutikti rytoj, kad svarbu suvokti, kad esame ne tik visi skirtingi, bet ir vienodai reikalingi šioje Žemėje.
Po kiekvieno pranešimo visi renginio dalyviai Mentimeter programėle teikė grįžtamąjį ryšį, renginio pabaigoje buvo suorganizuota bendra refleksija: dalyviai kalbėjo grupėse, pristatė visų grupės narių mintis, nuotaikas šiais klausimais: Kaip jaučiausi šiame renginyje? Kas ir kodėl įstrigo labiausiai? Ką ir kada pritaikysiu savo veikloje? Ar pranešimų temos aktualios mano mokyklai?
Pasidžiaugta, jog dalijimosi renginys buvo visiems naudingas, o išgirsta informacija – aktuali. Išties, einama link vieno iš TŪM projekto tikslų – tinklaveikos ir bendradarbiavimo.
TŪM projekto koordinatorės Sidutė Černauskienė ir Eglė Labašauskienė