2023 m balandžio 13 d. Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazijos skyriuje Prano Dovydaičio progimnazija vyko respublikinė metodinė – praktinė konferencija, kurioje buvo pasidalinta gerąja projekto „Kokybės krepšelis“ patirtimi.
Projektas buvo finansuojamas Europos Socialinio Fondo lėšomis, kurios buvo skirtos mokinių konsultacijoms, tiriamajai ir kūrybinei mokinių veiklai, kitai mokymosi pagalbai organizuoti, ugdymo aplinkai kurti ir mokytojų kvalifikacijai tobulinti. Projekto įgyvendinimui ir veiklos tobulinimui 2020– 2022 m. Prano Dovydaičio progimnazijai buvo skirta 161 424,00 Eur lėšų.
Sėkmingais „Kokybės Krepšelio” projekto rezultatais pasidžiaugė ir savivaldybės atstovai dr. Ina Živatkauskienė ir Jurgita Šėvelienė darbo grupės nariams įteiktos padėkos.
Analizuodama įgyvendintas veiklas, Kazlų Rūdos Kazio Griniaus gimnazijos skyriaus Prano Dovydaičio progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Audronė Baronienė teigė jog „daugelis reikšmingų dalykų progimnazijoje padaroma, nes čia vyrauja kolegiškumas, supratingumas, pagarba kiekvienam bendruomenės nariui.“
Per šiuos dvejus metus mokykla sėkmingai įgyvendino mokytojų kvalifikacijos tobulinimo programą. Tai ne tik leido visiems įstaigoje dirbantiems mokytojams patobulinti pamokų planavimo ir organizavimo procesus, bet kartu ir suaktyvino jų bendradarbiavimą.
Projekto metu buvo įsteigta bei įrengta budinti klasė – namų darbų ruošos centras, kur mokiniai su mokytojo padėjėju buvo ugdomi individualiai, turėjo galimybę atlikti namų darbų užduotis. Nuotolinio ugdymo(si) proceso efektyvumui užtikrinti buvo susidaręs poreikis skirti mokiniams individualią/grupinę pagalbą, kuriai organizuoti pasitelkti mokytojų padėjėjai ir pagalbininkai. Šios pagalbos organizavimas bei mokytojų organizuotos konsultacijos laikomos efektyviausiomis veiklomis, pagerinusiomis mokinių pasiekimus.
Atnaujinant ir modernizuojant mokyklos aplinką ir klases buvo įsigytos 8 interaktyvios lentos, daugiafunkciniai spausdintuvai, priemonės aktyviam fiziniam ugdymui – treniruokliai, teniso ir biliardo stalai bei įsigytos priemonės muzikos, dailės ir matematikos ugdymo tobulinimui. Įkurtas etnokultūros kabinetas, gamtos mokslų laboratorija, atnaujinta lauko klasė.
2022 m. rugsėjo 29 d. vyko pakartotinis Nacionalinės švietimo agentūros organizuotas išorinis vertinimas, siekiant apžvelgti mokyklos padarytą pažangą. Vertintojai, išanalizavę dokumentus bei išklausę bendruomenės patirtis ir įžvalgas, patvirtino, kad „Kokybės krepšelio“ projekto įgyvendinimo metu pažanga padaryta visose srityse: rezultatuose, pagalboje mokiniui ir ugdymo(si) procese. Išorinio vertinimo ekspertai mokyklai skyrė 26 balus iš 27 galimų.
Konferencijoje dalyvavo įvairių Lietuvos rajonų ir miestų atstovai. Pranešimus skaitė Kauno, Marijampolės ir Kazlų Rūdos miestų pedagogai.
Loreta Strukaitienė, gimnazijos skyriaus vedėja, skaitė pranešimą „Projekto “Kokybės krepšelis“ žingsniai ir žingsneliai sėkmės link“. Ji konferencijos dalyvius supažindino su veiklos tobulinimo plano rengimo procesais, tikslų ir uždavinių įgyvendinimu ir projekto „Kokybės Krepšelis“ dėka pasiektais laimėjimais.
Kauno Stepono Dariaus ir Stasio Girėno gimnazijos direktoriaus pavaduotoja, ekonomikos ir verslumo mokytoja Deimantė Jankūnaitė skaitė pranešimą „Ugdymo(si) organizavimas KITAIP „Mokymas(is) be sienų““.
Marijampolės „Šaltinio“ progimnazijos anglų kalbos vyresnioji mokytoja Inga Lastauskienė ir anglų kalbos vyresnioji mokytoja Sonata Skvarnavičienė pristatė pranešimą „Kalbų laboratorija- inovatyvios mokyklos link“.
Regina Vaivadienė, progimnazijos vyresnioji vokiečių kalbos mokytoja, metodiniame praktiniame pranešime „Pamokos kitaip“ teigė, kad sparčiai besikeičiantis gyvenimas įtakoja ir mokyklos gyvenimą: keičiasi mokyklos aplinkos, atsiranda nauji aktyvūs mokymo(si) metodai, atskleidžiantys kiekvieno vaiko individualumą. Mokinių ugdymas kėlėsi iš įprastos klasės į kitas erdves. Mokiniai mokėsi muziejuose, edukacinių programų, projektų metu, Lauko klasėje, naujai įrengtoje Gamtos mokslų laboratorijoje. Tikslingai parinktos netradicinės ugdymo formos skatino savivaldų mokinių mokymąsi.
Jolita Paužienė, progimnazijos tikybos vyresnioji mokytoja savo pranešime apie integruotą ugdymą teigė, kad jis skirtas didesnei ugdytinių įtraukčiai. Pedagogė teigė, kad ugdymas, kuris jungia žinias ir patirtį, kviečia į nuotykį. Pedagogė pristatė apie 10 integruotų edukacinių išvykų, kurias organizavo įvairiuose Lietuvos miestuose ir vietovėse.
Danguolė Botyriūtė, progimnazijos rusų kalbos mokytoja, metodininkė savo pranešime „IKT naudojimas ugdyme“ kalbėjo apie būtinybę pedagogams nuolat tobulinti dalykinę ir skaitmeninę kvalifikaciją, įvaldyti šiuolaikines informacines technologijas ir jas išradingai bei kūrybingai taikyti ugdymo procese. Pranešėja kalbėjo apie savo patirtį naudojant išmaniąją lentą ir asmeninį dalykinį tinklaraštį.
Nijolė Gelgotienė, progimnazijos etikos mokytoja metodininkė, rusų kalbos mokytoja, vadovavo patirčių dirbtuvėms „Judriosios pertraukos: PRIEŠ ir PO“. Pedagogė pasidalino patirtimi, kaip buvo progimnazijoje organizuojamos judriosios pertraukos prieš dalyvaujant projekte „Kokybės krepšelis“ ir kaip jos patobulėjo projekto dėka įsigijus įvairių žaidimų stalus. Nijolė Gelgotienė pakvietė konferencijos dalyvius išbandyti progimnazijoje judriųjų pertraukų metu dažniausiai organizuojamas veiklas. Pedagogei padėjo technologijų vyresnysis mokytojas Rimantas Janušauskas ir fizinio ugdymo vyresnio mokytoja Vilma Kazakevičiūtė.
Jūratė Banionienė, progimnazijos technologijų vyresnioji mokytoja, vadovavo patirčių dirbtuvėms „Augalų magija“. Pedagogė kalbėjo apie etnokultūros kabineto įkūrimo idėją ir viziją. Jūratė Banionienė konferencijos dalyvius mokė, kaip reikia pasigaminti knygų žymeklius arba margučius panaudojant augalinę medžiagą.
Sonata Kairienė, progimnazijos chemijos vyresnioji mokytoja, ir skyriaus vedėja, chemijos mokytoja metodininkė Rasa Žemaitienė, vadovavo patirčių dirbtuvėms „Spalvoti bandymai“ Pedagogės pristatė modernią gamtos mokslų laboratoriją, integruoto gamtos mokslų ugdymo veiklas. Patirčių dirbtuvių vadovės konferencijos dalyvius mokė atlikti praktinius darbus: „Chromatografija“ ir „Indikatoriai“. Laboratorijoje veikiančių praktinių dirbtuvių metu svečiai išbandė gamtinio indikatoriaus poveikį įvairiems tirpalams, skirstė spalvų mišinius chromatografiniu būdu.
Progimnazijos direktoriaus pavaduotoja ugdymui Audronė Baronienė džiaugiasi, jog akademines pamokas keičia praktinės veiklos naujai įrengtose edukacinėse erdvėse bei nuolatos yra ieškoma būdų, kaip pagerinti mokinių pasiekimus ir motyvuoti vaikus siekti daugiau. Gimnazijos bendruomenė turi tikslą ir žino, kaip jį pasiekti. Svarbiausias tikslas – kad mūsų mokiniai ugdytųsi modernioje, suprasti, pažinti, tyrinėti skatinančioje aplinkoje ir kad gerėtų jų mokymosi pasiekimai.
Dėkojame konferencijos rėmėjams: UAB „Fotospektras“, Mocevičiaus firma „Ginalas“, Kazlų Rūdos turizmo ir verslo informavimo centrui.