Erika SIMNIŠKYTĖ
Karolis Ryselis – itin protingas ir talentingas marijampolietis, šiuo metu gyvenantis, dirbantis ir studijuojantis Kaune. Šiais metais Kauno Technologijos universitete vaikinas įstojo į magistrantūrą. Jo specialybė – programų sistemų inžinerija. Informacinėmis technologijomis K. Ryselis pradėjo domėtis dar vaikystėje ir būtent su šia sritimi sieja savo ateitį. Jaunuolis jau gali pasigirti nemažais laimėjimais. 14-ojoje jaunųjų mokslininkų parodoje-konkurse KTU „Technorama 2015“ jo ir kolegų sukurtas jogos treneris „Yogamin“ užėmė garbingą 3 vietą.
Kada ir kokiomis aplinkybėmis susidomėjote informacinėmis technologijomis?
Kompiuteriais pradėjau domėtis pakankamai seniai, kai man buvo 12–13 metų. Tuomet gavau savo pirmąjį seną kompiuterį, kuris buvo maždaug mano amžiaus. Mėgau skaityti knygas apie tai, iš ko sudarytas kompiuteris, kokie jo veikimo principai. 11–12-oje klasėje informatiką mokiausi A lygiu, ten turėjome įvadą į programavimą. Sudalyvavau miesto programavimo olimpiadose, sritis pasirodė įdomi. 12-oje klasėje sprendžiau, kurią mokslų kryptį rinktis – matematiką, informatiką ar fiziką. Galutinį tašką padėjo išvyka į Vilniaus Universiteto atvirų durų dienas ir pokalbis su dėstytojais.
Šiais metais baigėte Kauno Technologijos universiteto Informatikos fakultetą. Kokią specialybę studijavote?
Studijavau programų sistemų specialybę. 2011 metais, kai stojau į universitetą, tai buvo nauja specialybė KTU ir tik keletą metų dėstyta VU. Jos absolventai ruošiami dirbti darbą, susijusį su programinės įrangos kūrimu. Šiais metais įstojau į Kauno Technologijos universiteto magistratūrą, studijuoju programų sistemų inžineriją.
Su kolegomis Tautvydu Petkumi ir Cenker Canbulut sukūrėte virtualų jogos trenerį „Yogamin“. Gal galite apie jį papasakoti plačiau?
Jogos treneris „Yogamin“ yra žaidimas, skirtas žmonėms, kurie nori užsiimti joga namie ir gauti visas tikro trenerio paslaugas. Jogos sportas susideda iš dviejų dalių – fizinio pratimo, kurį žmogus turi atlikti, ir protinio nusiraminimo, minčių išsivalymo. Tam užtikrinti žaidimas naudoja du įrenginius. Microsoft „Kinect“ įrenginys, skirtas žmogaus judesio sekimui, atpažįsta ar pratimas atliekamas teisingai. Ši informacija rodoma ekrane ir žaidėjas mato, ką daro neteisingai. Kadangi jogos srityje reikalinga šiek tiek kita sekimo specifika nei kitose srityse, kuriame savo algoritmus, skirtus žmogaus judesių sekimui. Šiuo metu naudojame euristinį Hausdorfo atstumo algoritmą pagal Prokrusto analizės principus apdorotiems duomenims. Kitas jogos komponentas – minčių atpalaidavimas – užtikrinamas naudojant dar visai neseniai sukurtą įrenginį „Muse“. Jis yra dedamas ant žmogaus kaktos ir matuoja smegenų veiklos generuojamų elektrinių laukų stiprumą – veikia elektroencefalografijos principu. Informaciją apie savo nusiraminimo būseną žaidėjas taip pat mato ekrane. Patyrę jogai treniruojasi užsimerkę, nes taip lengviau atsipalaiduoti. Jiems numatytos garsinės komandos apie tai, kaip jiems sekasi atlikti pratimą. Kurdami žaidimą konsultuojamės su jogos centro „Soham“ treneriu Vaidu Deksniu. Šiuo metu žaidimas dar yra kuriamas. Jį planuojame užbaigti 2016 metų rudenį asmeniniams kompiuteriams ir 2016–2017 metų žiemą žaidimų konsolėms „Xbox“.
Kokių apdovanojimų už šį išradimą jau pelnėte?
Šis projektas dalyvavo daugelyje renginių ir parodų, tarp jų – tarptautinė studentų darbų paroda „Technorama 2015“, kurioje projektas užėmė 3 vietą, bei didžiausia Baltijos šalių žaidimų paroda „GameOn 2015“, taip pat KTU organizuojami renginiai „Erdvėlaivis Žemė“, „Tyrėjų naktis“.
Papasakokite apie kitus savo pasiekimus?
Du kartus dalyvavau magistrantų ir doktorantų konferencijoje „Informacinė visuomenė ir universitetinės studijos”. Pernai ten pristatėme straipsnį „Žmogaus sąnarių padėties nustatymo naudojant kelis Kinect įrenginius algoritmo sudarymas ir tyrimas“ ir už jį gavome geriausio straipsnio apdovanojimą konferencijos sekcijoje. Šiais metais pristatėme straipsnį „Nestandartinių žmogaus kūno pozicijų atpažinimo tikslumo naudojant „Kinect 2.0“ jutiklius tyrimas“. Abu straipsniai susiję su žmogaus padėties sekimo problematika ir sprendimo būdais.
Keturis kartus dalyvavau KTU „Technoramoje“. 2012 metais pristatytas projektas „A.R. Drone ir Kinect sąsaja“, kuris leido kvadrokopterį valdyti natūralia vartotojo sąsaja – judesiais. 2013 metais pristatėme projektą „Įrenginių valdymas įvairiomis platfomomis. Tankas“. Projekto idėja buvo valdyti žaislinį tanką įvairiais įrenginiais – kompiuteriu, planšetiniu kompiuteriu naudojant liečiamą ekraną, iPad planšete ją sukiojant. Šis projektas buvo apdovanotas plačiausiai versle pritaikomo projekto prizu. Trečiasis bandymas – 2014 m. su projektu „Vir²realism“. Tai buvo virtualios realybės pritaikymas naudojant „Oculus Rift“ virtualios realybės akinius ir keletą „Kinect“ įrenginių. Žmogus gali vaikščioti realioje erdvėje, o per akinius matyti kitos erdvės vaizdą, mūsų atveju – KTU mobiliųjų technologijų laboratorijas. Šis projektas užėmė 3 vietą. Šiemet pristatėme žaidimą „Yogamin“.
Esu 4 kartus apdovanotas KTU rektoriaus stipendija, kuri skiriama kas pusmetį.
Kokia dabartinė Jūsų veikla?
Šiuo metu dirbu verslo valdymo kompiuterizavimo įmonėje „Esperonus“ bei Kauno Technologijos universitete. Taip pat atlieku tolesnius žmogaus pozicijos interpretavimo tyrimus bei taikymus jogai. Šia tematika ruošiu mokslinį straipsnį. Taip pat KTU studijuoju programų sistemų inžineriją.
Gal savo ateitį siejate su moksline veikla?
Jau keletą metų nagrinėju natūralias žmogaus – kompiuterio sąsajas, valdymą judesiu, žmogaus padėties sekimą. Ši veikla man patinka, norėčiau šiuos tyrimus tęsti ir toliau.
Kokių svajonių, planų, susijusių su karjera, turite?
Kol kas nieko neplanuoju. Dabar noriu tęsti tai, ką esu pradėjęs.